    From: Budyń <b...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    Date: Thu, 10 Jul 2014 22:52:29 +0200
    <lort1f$340$1@node1.news.atman.pl> <los5ih$8d4$1@node2.news.atman.pl>
    <losbtc$vfu$1@speranza.aioe.org> <losjpk$c46$2@dont-email.me>
    <losklq$nks$1@node2.news.atman.pl> <lotljt$u2s$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <lougtp$2b0$1@usenet.news.interia.pl> <lp1q0a$v40$1@node2.news.atman.pl>
    <lp1qjn$6ut$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b56050$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp3pnv$ht0$1@usenet.news.interia.pl>
    <53b571e1$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <lp3soi$o8p$1@usenet.news.interia.pl> <lp41tc$nuv$1@node1.news.atman.pl>
    <lp5q34$tug$1@usenet.news.interia.pl> <lp6mhh$mde$1@node1.news.atman.pl>
    <lp8q58$evb$1@usenet.news.interia.pl> <lphrl3$547$1@node2.news.atman.pl>
    <lpjjrb$s90$1@usenet.news.interia.pl> <lpke76$uev$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <lpmpao$vm1$1@node2.news.atman.pl>

    Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:lpmpao$vm1$1@node2.news.atman.pl...
    > a tak merytorycznie - uważasz, że miejsce na modlitwę jest w szkole?

    moze byc jesli mlodziez chce -absolutnie i calkowicie na ochotnika. Gdyby
    ktos kogos zmuszal bede protestowal razem z tobą.

    > wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie - czy chciałbym, żeby moje
    > dziecko szwendało się po szkole podczas zajęć bez właściwej opieki?

    w szkolach ktore znam religia jest ustawiona na poczatku lub koncu. A i tak
    dostepna jest swietlica.

    > chazan doprowadził tylko i wyłącznie do tego, że to dziecko żyło w
    > męczarniach i zmarło w męczarniach.

    gdyby je wyskrobal to tez by umarlo w meczarniach - gdzie tu widzisz zysk
    aborcji? Zdaje sie ze dobro dziecka jest ci obojetne a chodzi ci wylacznie o
    swobode w ewentualnym wyskrobaniu sie.

    > szpital pisze, że w pełni realizuje kontrakt nfz. co więcej, bezczelnie
    > pisze to nadal. nie kłam więc.

    tak pisze? no to kłamie, bo wyłącznie leczy a nie zabija.

    > chore jest stanowisko kościoła. to ludzkie cierpienie i ludzki dramat.
    > dramat dziecka.

    co jest wazniejsze - trauma matki czy smierc dziecka? Moze ty uznajesz ze
    wolisz zabic, niz sie zle poczuc.

    > czyli byłoby czyste? może twój brak empatii to wynik tego, że w życiu
    > przeczytałeś tylko jedną książkę, akurat tę niewłaściwą.
    > a może tylko ci o niej opowiedzieli?

    jedna ksiazke? ja naraz czytam ze trzy :) Co do empatii - chetnie bym
    gwalcicieli stlukl, tu mozesz liczyc na moja pomoc. Natomiast dziecko nie
    jest winne niczemu, zatem kara smierci jest jakby nieco przesadzona.

    > to nie ty zachodzisz w ciążę, nieprawdaż? nie ty ponosisz
    > odpowiedzialność.

    nooo, nigdy w ciazy nie bylem, to przenikliwe :) Ale za ciaze mojej zony to
    ja ponosze odpowiedzialnosc. Oczywiscie wszystkie klopoty psychofizyczne,
    ciezar porodu to jej zasluga. Wielka sprawa! Naprawde wielki szacun dla
    kobiet!

    > czy pycha nie jest jednym z grzechów głównych? na razie wiesz lepiej,
    > czego chciałby bóg. a to się zazwyczaj leczy...
    > może twój bóg, gdyby istniał, nie chciałby takiego cierpienia dla tych
    > ludzi?

    mój Bóg niepozwala zabijac niewinnych, prosta sprawa. Twoim problemem jest
    ze w Niego nie wierzysz, ale wymyslilas jaki powinien byc by tobie bylo
    dobrze. Tak to nie dziala.

    > momencik... nie ma mózgu, nie myśli, nie czuje, nie ma świadomości więc
    > jest człowiekiem czy nie jest?

    Jest. Ino chorym.

    b.