    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    Date: Fri, 11 Jul 2014 21:05:16 +0200
    <lpljbf$8e5$1@usenet.news.interia.pl> <lpmpvt$n5$2@node2.news.atman.pl>
    <lpn1i8$cku$1@usenet.news.interia.pl> <lpn1sd$hp3$9@dont-email.me>
    <lpn2pa$f8u$1@usenet.news.interia.pl> <lpod75$39p$2@dont-email.me>
    <lpoeng$h7j$1@usenet.news.interia.pl> <lpofpr$39p$6@dont-email.me>
    <lpoi26$obp$1@usenet.news.interia.pl> <lpoj9h$39p$15@dont-email.me>
    <lponq6$4or$1@usenet.news.interia.pl> <lporc2$21g$3@dont-email.me>
    <lpos8l$e6m$1@usenet.news.interia.pl> <lposu4$21g$5@dont-email.me>
    <lpoukb$j5q$1@usenet.news.interia.pl> <lpp8bq$447$3@dont-email.me>

    W dniu 2014-07-11 19:54, masti pisze:

    > jakbyś nie zauważył dyskutujemy o tym co jest w Polsce. Nie w iranie czy
    > Watykanie

    Ciesze sie, ze zauwazyles iz sa inne panstwa, w ktorych pewnie zyloby Ci
    sie gorzej. Wiec moze nie jest u nas tak zle? :-)
    Pisalem jeszcze cos o reklamach na ulicach i nie tylko. Nie
    odpowiedziales czy one tez Ci przeszkadzaja?

    > w przeciwieństwie do Ciebie znam Biblię.

    A skad wiesz, ze ja nie znam?
    Przeczytales, ale czy znasz? Troche watpie.

    > to juz widzisz mnie mnogo?

    Po prostu widze dwie grupy w dyskusji. Zacietych ateistow, ktorym
    wszystko przeszkadza, do tego nie bardzo wiedza dlaczego. Dlatego
    czytaja wszystko co popadnie zeby uzasadnic swoj poglad i cos w tresci
    znalezc co pasuje do ich przekonan. I druga grupe ktora nie ma z tym
    problemu. Ciebie widze w tej pierwszej, bez urazy oczywiscie.

    > zaufanie do czego? do bajki dla dorosłych? do Boga mordującego cały swój
    > lud bo mu się tak podoba?

    Wlasnie tak.
    Ty masz jakies wytlumaczenie na porzadek tego swiata? Gdzie silniejsi
    zjadaja slabszych? Widzisz jako czlowiek niewierzacy sens w cierpieniu
    niewinnych dzieci, czy przypisujesz to tylko pechowi? Zastanawiales sie
    nad tym kiedys? Znalazles wytlumaczenie? Ja mam takie, ze byc moze jest
    w tym sens, ktorego jeszcze nie znam i w tym zyciu nie poznam napewno.
    Zycie to taka droga, ktora nie musi byc slodka i prosta. Byc moze
    cierpienie jest w nie wpisane, by po smierci bylo tylko lepiej. Mozesz
    mowic, ze to naiwne, ale lepsze to jak pustka ludzi ktorzy w nic nie
    wierza, choc tak na zdrowy rozum nie znajda zadnego sensu zycia. Wiec ja
    mam wiare, a Tobie posostaje pustka i tym bardziej odczuwalna im
    czesciej zaczniesz uswiadamiac sobie, ze umrzesz.

    > widzę, że bardzo byś chciał by w Polsce obowiązywał szariat czy inne
    > religijne prawo.

    Nie. Na moj gust pomijajac ekonomie wszystkim zyje sie swobodnie. Nie
    chce innego kraju. Tu jes wszystko. Konserwatywne wartosci dzieki ktorym
    kraj broni sie przed "nowoczesna" propaganda zidiocenia, gejowska
    swobode czego przykladem jest posel w sejmie, kontrowersyjne
    przedstawienia i pikiety przeciwko nim. Gdzie bedzie mi lepiej? Moze tam
    gdzie zamiast pikiet bede anonimowym rodzicem b z panoszacymi sie
    arabami? Kazdy ma wybor, ja zostaje tu.

    Pozdro.. TK