    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: KIERBUD - Umowa - stawka
    Date: Sun, 19 Apr 2009 17:46:37 +0200

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gsfa7f$s9m$1@opal.futuro.pl...

    > To wszystko prawda co napisałeś. Mam te same odczucia. Z tym, że nie tylko
    > kierownik winien, a wszyscy kolejno, od architekta. Myślę, że już na fazie
    > projektu są bzdury.

    Zwłąszcza inwestorze, który ponosi największą winę zmieniającym projekt domu
    często powiększając powierzchnię użytkową, zmieniającym materiały budowlane,
    sposób ogrzewania, skończywszy na stosowaniu kiepskiego paliwa i
    nieumiejętności ustawienia parametó spalania, czego przykładem może być
    choćby wczorajsza moja interwencja.
    "Niech pan przyjedzie, bo kocioł gaśnie, ślimak się kręci w drugą stronę i
    ciągnie węgiel z retorty do zasobnika, a poza tym kocioł pali jak smok i
    okropnie się zapycha sadzami".
    Zajeżdżam, a w zbiorniku więcej miału jak groszku i do tego tak mokrego, że
    aż utworzyła się zbita, twarda skorupa, a pod nią pustka i stąd węgiel nie
    był podawany do retorty. Na drzwiczkach naklejka, a na niej widnieje wielką
    czcionką "jak byk" napis "Stosować tylko suche paliwo". Podawanie węgla
    ustawione stanowczo za duże, czego powodem jest przerzucane przez retortę
    niespalone paliwo. Prędkość wentylatora ustawiona prawie na max, ale klapka
    metalowa znajdująca się na wentylatorze całkowiecie zamknięta i powietrze
    zasysane jest niewielką szczeliną, czego efektem jest kiepskie spalanie z
    wytwarzaniem bardzo dużej ilości sadzy.

    A teraz numer miesiąca :)
    Instalacja typu zamkniętego z naczyniem przeponowym, a gość mi mówi "ale ja
    nie jestem taki głupi, zamontowałem zbiornik wyrównawczy, bo przy takim
    kotle powinno być".
    Myślę sobie gość dobrze prawi, ale spoglądam na manometr, a na nim ciśnienie
    w instalacji ok. 1bar. Mówię do gościa, przecież układ jest zamknięty to
    montowanie naczynia wyrównawczego przelewowego nie ma sensu. Na to mi gość
    odpowiada "Słyszałem, że takie naczynie powinno być i jak tylko ciśnienie mi
    spadnie to sobie otwieram zawór do tego naczynia przelewowego, a tam ucieka
    powietrze, a później zakręcam ten zawór i dopuszczam wody do instalacji tak,
    żebym miał wskazówkę na jedynce" :D