  • 1. Data: 2009-04-10 07:48:13
    Temat: KIERBUD - Umowa - stawka
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Na forum muratora ktoś dał link do wzoru dokumentów, była tam m.in. umowa z
    kierbudem.
    A w niej m.in. zapis, że każdego dnia kiedy będą wykonywane prace kierbud
    się pojawi na budowie więc się zastanawiam ile taki kierbud wexmie kasy. Bo
    z tego co słyszę od znajomych to kierbud pojawia się od wielkiego dzwonu
    (dosłownie kilka razy w ciągu budowy) ibierze za tą "formalnść" jakieś 2,5-3
    kzł.
    Jak to wygląda u Was? Bo tak sobie myślę, że taki "wzorcowy" kierbud to
    wezmie 20 tys.

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-04-10 07:56:59
    Temat: Re: KIERBUD - Umowa - stawka
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Jak to wygląda u Was? Bo tak sobie myślę, że taki "wzorcowy" kierbud to
    > wezmie 20 tys.
    > --
    > Mariusz

    Nie mam kierbuda ale rozmawialem z takim jednym oststnio czyli 3 dni
    temu.
    Moje oczekiwania to m.in. wizyta co 3 dzien na budowie i oczywiscie
    wszystkie momenty kiedy trzeba odebrac okreslony etap. Na poczatek
    zazyczyl sobie 1,5k. (oczywiscie miesiecznie).
    Co do apisow sam sobie ustalasz jakie warunki chcesz. Wazniejsze jest
    to co sie staniejesli te warunki nie beda spelniane.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 3. Data: 2009-04-10 08:17:26
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś 2,5-3 kzł.
    > Jak to wygląda u Was? Bo tak sobie myślę, że taki "wzorcowy" kierbud to

    Przy budowie stanu surowego z oczywistych względów mój kierbud pojawiał się
    przy każdym obowiązkowym etapie robót, choć często przy okazji wizytacji
    innych budów. Na ten etap stanu surowego surowego miałem kierownika budowy
    rozliczonego w cenie budowy.
    Na etap stanu zamkniętego i wykończenia umówiłem się na 1000 zł. Na budowie
    pojawiał się wiele razy, ale już na moje zaproszenie, bo były konkretne
    chciał mieć do wglądu) i odbiorem budynku - grudzień 2008. Okolice Katowic.
    Jednak samodzielnie musiałem przemyśleć kilka rozwiązań, a z kierbudem tylko
    je konsultowałem (były to zmiany typowego projektu w zakresie ocieplenia,
    wentylacji i instalacji wewn.).
    Jeśli nie chcesz się męczyć, to oprócz kierownika budowy zatrudnij
    inspektora nadzoru, który bezpośrednio przypilnuje wszystkich robót na
    budowie.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2009-04-10 09:34:43
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Jeśli nie chcesz się męczyć, to oprócz kierownika budowy zatrudnij
    > inspektora nadzoru, który bezpośrednio przypilnuje wszystkich robót na
> [...]

    Jakas falszywa nuta tu sie pojawila.
    To kierownik odpowiada za wszystko na budowie lacznie z
    odpowiedzialnoscia za materialy jak i ich zagwarantowanie. Inspektro
    to czlowiek pilnujacy przede wszystkim zgodnosci z realizacji z
    projektem a wiec tym samym pilnujacy kierownika co by ten jakiegos
    knota nie wypuscil. Taka jest moja wiedza, czyzbym sie mylil?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 5. Data: 2009-04-10 09:43:58
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Jeśli nie chcesz się męczyć, to oprócz kierownika budowy zatrudnij
    > inspektora nadzoru, który bezpośrednio przypilnuje wszystkich robót na
    > budowie.

    Zaczynam sie już gubic... Co tak naprawde robi kierbud? Czy jego jakość i
    rzetelność wykonania prac nie interesuje? Inspektor nadzoru jak będzie cały
    czas siedział i sie czepiał (w co wątpię, bo to zwykle jest ten sam lokalny
    "światek") to ile on wexmie za to kasy?
    mam zamiar co ważniejszych rzeczy pilnowac osobiście (zbrojenia, wylewanie,
    ubijanie piasku itp itd.)

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-04-10 11:16:05
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > "światek") to ile on wexmie za to kasy?
    > mam zamiar co ważniejszych rzeczy pilnowac osobiście (zbrojenia, wylewanie,

    Inspektor jest po to, żeby pilnował twoich interesow. Kierownik budowy
    jesli nawet wezmiesz go niezaleznie od wykonawcy jest po to zeby
    pilnowal wlasnego tylka. Bo to kierownik odpowiada jesli cos bedzie
    sknocone.
    Dlatego niektorzy nie sa zainteresowani, zeby kierownik im sie wcinal
    w trakcie budowy - 1 wizyta na poczatek i 1 na koniec to wystarczy.
    Jesli ty go zatrudniles to tak naprawde martwi sie on tylko o to zeby
    to kiedys sie nie zawalilo a czy bedzie ekonomicznie i czy mury ci
    przemarzna to juz nie jego problem.

    Jesli bedzie to kierownik zatrudniony przez wykonawce wiec masz
    gwarancje, ze niczego ci nie powie jesli cos zostanie sknocone. Czyli
    we wszelkich sporach masz nie tylko przeciw sobie cala ekipe ale
    jeszcze osobe z urzedu, ktora udowodni ci ze jestes glupi i nie znasz
    sie na niczym.

    Inspektor nie musi siedziec na budowie ale jesli jest problem on ma
    prawo nakazac-zakazc wykonawcy i kierownikowi.

    Reszta tak naprawde zalezy od konstrukcji umowy w kazdym przypadku (i
    od twojej charyzmy).

    Pozdrawiam
    Dy

  • 7. Data: 2009-04-10 12:06:46
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Mariusz" <m...@n...net> wrote in message
> [...]

    Nie ufaj kierownikowi budowy. Kierbud jest tylko zwykle figurantem
    wypełniającym dziennik budowy, bo takie mamy prawo ale tak naprawdę to on
    reprezentuje ekipę, a nie ciebie.
    Nie ufaj mu. Może są ludzie, którzy mieli pozytywne kontakty z kierbudami
    ale większość kierbudów olewa i sie sama mało zna na budowaniu.

  • 8. Data: 2009-04-10 12:09:07
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Mariusz" <m...@n...net> wrote in message

    Przed budową udaj się do psychiatry po tabletki na poprawienie nastroju.
    Wspomnisz te słowa i ci sie one przydadzą nie raz :-)
    Zobaczysz jak chcą cię wszyscy wydymać, oszukać, okraść, jak nie potrafią
    pracować i nie znają zasad sztuki budowlanej.

  • 9. Data: 2009-04-10 12:59:40
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Zaczynam sie już gubic... Co tak naprawde robi kierbud? Czy jego jakość i
    > rzetelność wykonania prac nie interesuje? Inspektor nadzoru jak będzie
    > cały

    Kierownik budowy reprezentuje interes "społeczny" czyli jest opłacanym za
    pieniadze inwestora specjalistą z państwowymi uprawnieniami, który ma
    pilnować wykonania roboót budowlanych zgodnie z projektem i przepisami.
    Niekoniecznie zaś z interesem inwestora.

  • 10. Data: 2009-04-10 13:22:51
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

> [...]
    > jakieś 2,5-3 kzł.
    > Jak to wygląda u Was? Bo tak sobie myślę, że taki "wzorcowy" kierbud to

    O kierownikach biorących "za całość" tysiąc złotych i wizytujacych potem
    regularnie budowę wiele słyszałem, ale jak sam szukałem, to nie udało mi się
    istnienia kogoś takiego potwierdzić w praktyce. Najtańszy, którego znalazłem
    brał 120zł za każdą wizytę, niestety u nas nie mógł, bo miał formalne
    ograniczenia uprawnień, które kubatura naszego domu przerosła o 20m i
    niestety (a szkoda, bo był sensowny i bardzo chwalony przez osobę nam go
    polecającą).
    Zdecydowaliśmy się na takiego, który bierze za całość usługi 2k zł i w tej
    cenie jest prowadzenie dziennika oraz wizyty przy każdym kluczowym momencie
    budowy (wyliczył je dokładnie, bodajże 10 wizyt to jest). Każda wizyta ponad
    te umówione w cenie płatna dodatkowo, stawka 150zł.
    Kolejny, polecony "w zastępstwie" przez tego pierwszego rzucił stawkę 300zł
    za wizytę.
    Na takiego, który będzie na budowie codziennie myślę, że raczej nie licz, bo
    jeśli nawet takiego znajdziesz, to faktycznie będzie kosztował fortunę.

    Generalnie, o ile wszystkich innych budowlańców ludzie na forach sobie
    polecają, odradzają, no generalnie dużo o nich jest, tak w temacie kierbudów
    panuje jakaś przedziwna zmowa milczenia. Na forum muratora, jedyne wpisy n/t
    kierbudów jakie są (oczywiście oprócz wspominek o kierbudzie a'propos innego
    tematu), to "szukam". I zwykle nikt na to nie odpowiada.
    Szukając kierbuda posuneliśmy się nawet do odsiania osób opisujących na
    muratorze swoje budowy położone w naszej okolicy i rozesłaliśmy do nich
    maile (chyba z 10 sztuk) z pytaniami o ich kierbuda. Odpisało dwóch: jeden,
    że nie poleca swojego, drugi owszem polecał, ale odpisał po miesiącu, kiedy
    my już mieliśmy znalezionego.

    J.