  • 1. Data: 2009-04-09 11:22:20
    Temat: podatek od nieruchomości (a raczej jego brak...)
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Właśnie dzisiaj dostałem pismo z UM - naliczyli mi podatek, ale tylko od
    'gruntów rolnych'. Tego, że na tych gruntach stoi dom odebrany w styczniu i
    jestem tam z całą rodziną zameldowany - nie wiedzą. Dziwne, w końcu
    meldowalem się w tym samym urzędzie, tylko w innym pokoju. Pikanterii
    sprawie dodaje fakt, że urząd posiada ISO dziewićtysięcyileśtam, więc jakiś
    minimalny obieg informacji wewnątrz urzędu byłby wskazany?

    A pytanie brzmi - co robić? dopraszać się tego podatku, czy spokojnie czekac
    aż sami 'wykryją nieprawidłowości'? Ile lat wstecz mogą mi policzyć podatek
    od nieruchomości?

    Adam

  • 2. Data: 2009-04-09 11:25:38
    Temat: Re: podatek od nieruchomości (a raczej jego brak...)
    Od: c...@w...pl

    Witaj,
    Musisz złożyć deklaracje od podatku od nieruchomości, ponieważ
    nastąpiły zmiany.
    Ale ponieważ jak przypuszczam nie prowadzisz działalności
    giospodarczej to nowy podatek i tak będzie od nowego roku.

    Pozdro

  • 3. Data: 2009-04-09 11:29:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    Adam pisze:
> [...]
    >
    > A pytanie brzmi - co robić? dopraszać się tego podatku, czy spokojnie
    > czekac aż sami 'wykryją nieprawidłowości'? Ile lat wstecz mogą mi

    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=154&
    id=11796&PortalMF=9dda7f4867f4c61d958d02a40cee4b53

    To nie oni ale Ty odpowiadasz. ;)

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-04-09 12:19:29
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    spp pisze:

    > http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=154&
    id=11796&PortalMF=9dda7f4867f4c61d958d02a40cee4b53

    > To nie oni ale Ty odpowiadasz. ;)

    Wołać Palikota.
    --
    A S

  • 5. Data: 2009-04-09 12:22:19
    Od: spp <s...@o...pl>

    Andrzej S. pisze:

    id=11796&PortalMF=9dda7f4867f4c61d958d02a40cee4b53

    > Wołać Palikota.

    Po co?
    Zupełnie normalna procedura - jak przy każdym (prawie) podatku. :)

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-04-09 13:48:07
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *Adam*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

> [...]
    >
    > A pytanie brzmi - co robić? dopraszać się tego podatku, czy spokojnie
    > czekac aż sami 'wykryją nieprawidłowości'? Ile lat wstecz mogą mi

    Jak najszybciej złożyć deklarację IN-1. Jak poczekasz aż się sami dopatrzą
    to bekniesz wraz z karą i odsetkami a teraz to nikt cię nie będzie ścigał za
    3 m-ce spóźnienia.

    "Stosownie do art.6 ust.6 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych osoby
    fizyczne, z zastrzeżeniem ust. 11, są obowiązane złożyć właściwemu organowi
    podatkowemu informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych,
    Termin do złożenia deklaracji wynosi 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności
    uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie
    podatku od nieruchomości.
    Jeżeli w trakcie roku podatkowego zaistniało zdarzenie mające wpływ na
    wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu
    wykorzystywania przedmiotu opodatkowania lub jego części, podatek ulega
    obniżeniu lub podwyższeniu, poczynając od pierwszego dnia miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym nastąpiło to zdarzenie (art. 6 ust.3
    ustawy o podatkach i opłatach lokalnych)
    Jeżeli nieruchomość lub obiekt budowlany stanowi współwłasność lub znajduje
    się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek
    organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub spółek
    nieposiadających osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę
    mieszkaniową, osoby fizyczne składają deklarację na podatek od nieruchomości
    oraz opłacają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne (art. 6 ust.
    11 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych)

    Załączniki: akt notarialny dotyczący nabycia nieruchomości, umowa najmu,
    umowa dzierżawy, postanowienie o nabyciu spadku, lub inne dokumenty mające
    wpływ na ustalenie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości
    (oryginał do wglądu).

    Wypełnioną informację w sprawie podatku od nieruchomości IN-1 należy złożyć
    w Kancelarii Urzędu"

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

  • 7. Data: 2009-04-09 14:01:05
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to bekniesz wraz z karą i odsetkami a teraz to nikt cię nie będzie ścigał

    Dziękuję! po świętach pędzę do urzędu :)

    Adam

  • 8. Data: 2009-04-09 14:50:33
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *Adam*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

    > Dziękuję! po świętach pędzę do urzędu :)

    A nie ma za co - przeszłam to wiem :)
    I jeszcze na pocieszenie ;) Ja zgłaszałam zmianę w czerwcu, ale i tak nie
    zmienili mi wymiaru podatku w danym roku. Nowy wymiar dostałam dopiero od
    nowego roku kalendarzowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

  • 9. Data: 2009-04-10 16:59:39
    Od: "Mustafa" <M...@b...xx>

    > (...) Palikota.

    no ja Cię bardzo proszę.... nie przy jedzeniu...... :)