  • 1. Data: 2009-04-09 10:42:00
    Temat: kominek z płaszczem wodnym
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    kominek z płaszczem wodnym - około 24 KW - co polecicie?
    Jakiego producenta polecacie wkładów polecicie?
    Najlepiej:
    1. Tani i dobry
    2. Niezbyt głęboki
    3. nie w panoramie, a raczej wyższy

    I czy ktoś zna jakąś stronę, gdzie można zobaczyć różne rozwiązania zabudowy

    Wymyśliłem sobie taką obudowę - będzie to hybryda portalu i tradycyjnego
    kominka - czyli bez widocznej kapy i z elementami tradycyjnymi coś jak:

    http://www.foltokominki.pl/index/kominek.gif

    z tym że w ściance za mają być półki jak tu:

    http://j.luxlux.pl/l1461/604c4c2d000f613c44ffa2f0/06
    4120.jpg

    a w to ma być wkomponowane coś jak na tej focie:

    http://foto.9g.pl/scala/img/kominek_04.jpg

    ale bez dolnej przestrzeni na drzewo - to będzie trzymane w bocznej
    przestrzeni - o ile się zmieści i bez bocznych półek, zwieńczenie będzie
    z drewna

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-04-09 18:46:34
    Temat: Re: kominek z płaszczem wodnym
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    wybacz szczerość, ale projektuję wnętrza i kominki, i takie zbieranie
    różnych cząstek 3 różnych zdjeć POKAZOWYCH (nie z prawdziwych wnętrz- a
    uwierz to jest roznica) i dodatkowo wkomponowanie tego w jeszcze zupełnie
    inne wnętrze..............

    odważny jestes ;))))))

    24kW - to moze na papierze uzyskasz, ale to tylko teoria..........

    poza tym robienie w salonie pieca grzewczego vel kotłowni, który zasilać Ci
    ma ogrzewanie DGP i CO to juz przesada........ ten składzik na drewno zrób
    duuuuuuuuzy bo Twoim najczęstszym zajęciem bedzie dorzucanie drewna......
    duuuuuuuzej ilosci drewna......... i najlepiej gres w salonie, bo chlewik
    mozesz miec niezły........

    płaszcz ma tez tą wadę ze w wielkim skrócie bedzie powodował ciagle i o
    wiele intensywniejsze brudzenie szyby............

    o estetyce wiec zapomnij..........

    no ale oczywiscie wszystko kwestią priorytetów
    tak czy siak powodzenia

    --

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-04-10 06:25:10
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    basti78 pisze:
> [...]
    > różnych cząstek 3 różnych zdjeć POKAZOWYCH (nie z prawdziwych wnętrz- a
    > uwierz to jest roznica) i dodatkowo wkomponowanie tego w jeszcze

    czyli co? - projektujesz kominki, czy bierzesz z gotowych wzorów
    umieszczanych w katalogach.
    Problem w tym, że w katalogach nie ma kominka, który mi się podoba na 100%

    > 24kW - to moze na papierze uzyskasz, ale to tylko teoria..........

    Generalnie potrzebuję jakieś 18 KW - więc te 24 KW powinno starczyć by
    uzyskać 18 KW

> [...]
    > drewna...... duuuuuuuzej ilosci drewna......... i najlepiej gres w
    > salonie, bo chlewik mozesz miec niezły........

    To akurat problem wszystkich kominków - nie muszę nim palić non stop, a
    że mam kaprys aby kiedy palę zasilał również CO to inna sprawa

    > płaszcz ma tez tą wadę ze w wielkim skrócie bedzie powodował ciagle i o
    > wiele intensywniejsze brudzenie szyby............

    Ile zamontowałeś kominków z płaszczem, czy tylko na podstawie plotek to
    stwierdzasz. Bo skoro w normalnym kominku na szybę idzie jakieś 8KW to w
    kominku z płaszczem wodnym idzie jakieś 4 KW sokoro na szybę dociera
    mniej ciepła to śmiem twierdzić, że i mniej zanieczyszczeń na niej osiądzie.

    > o estetyce wiec zapomnij..........

    Estetyka kominka jest taka, że on po prostu jest - i się w nim pali

    Pozdrawiam Ariusz

  • 4. Data: 2009-04-10 06:35:10
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 10 Kwi, 08:25, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Generalnie potrzebuję jakieś 18 KW - więc te 24 KW powinno starczyć by
    > uzyskać 18 KW

    słyszałem że nie dobrze jest dawać kominka z płaszczem tak mocno na
    wyrost - bo wtedy już w ogóle ciężko będzie szybę doszorować (nie
    będzie działał na pełnej mocy).

    > Bo skoro w normalnym kominku na szybę idzie jakieś 8KW to w
    > kominku z płaszczem wodnym idzie jakieś 4 KW sokoro na szybę dociera
    > mniej ciepła to śmiem twierdzić, że i mniej zanieczyszczeń na niej osiądzie.

    Szyba będzie musiała być czyszczona codziennie z tego co wiem - a
    sporo opinii zbierałem. I żeby było jasne - nie jestem z obozu
    antypłaszczowego :-) Sam będę montował takowy. A ten syf na szybie to
    osiada właśnie z powodu mniejszej ilości ciepła w palenisku.

    Pzdr
    Mat

  • 5. Data: 2009-04-10 11:08:54
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Mat pisze:

    > słyszałem że nie dobrze jest dawać kominka z płaszczem tak mocno na
    > wyrost - bo wtedy już w ogóle ciężko będzie szybę doszorować (nie
    > będzie działał na pełnej mocy).

    Problem mocy kominka poruszałem już na formum - niestety nie dostałem
    żadnej logicznej odpowiedzi. zakładam, że piec gazowy ma moc 24 KW i
    sprawność 100%, a kominek ma moc 24 KW i sprawność 80%, która dodatkowo
    jeszcze będzie spadać, kiedy się do niego nie dorzuci to - efektywnie
    moc będzie o wiele niższa

> [...]
    > antypłaszczowego :-) Sam będę montował takowy. A ten syf na szybie to
    > osiada właśnie z powodu mniejszej ilości ciepła w palenisku.

    Co do samej szyby - więcej zależy od drewna i od jego konstrukcji niż od
    mocy kominka. choć temperatura ma znaczenie - ale temperatura samego
    paleniska będzie porównywalna z tą gdzie nie ma płaszcza - przy
    określonym załadunku i określonym dostarczeniu tlenu oraz odprowadzeniu
    spalin różnic może nie być wcale- z tym, że w tradycyjnych kominkach
    faktycznie nastawienie jest takie by przez szybę szło więcej ciepła na
    pomieszczenie, a przy płaszczu na wodę. To jednak z drugiej strony -
    producenci robią teraz kominki, gdzie na przednią szybę idzie zimne
    powietrze po to by stworzyć kurtynę powietrzną dla spalin, więc nie ma
    znaczenia sama moc a raczej konstrukcja, taka by jak najwięcej "brudu"
    szło w komin.

    Ariusz

  • 6. Data: 2009-04-10 17:16:31
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał
    > Problem w tym, że w katalogach nie ma kominka, który mi się podoba na 100
    dlatego robi się projekty w pełni indywidualne, dopasowane do wnętrza, jego
    proporcji, umieszczenia komina, otwiorów drzwiowych, światła i wielu innych
    rzeczy. taki zlepek grozi niestety nie do końca udanym miszmaszem

    > To akurat problem wszystkich kominków - nie muszę nim palić non stop, a że
    > mam kaprys aby kiedy palę zasilał również CO to inna sprawa
    no właśnie nie wszystkich - kominek najrozsądniej jak się traktuje jako
    ozdobę i dodatkowe żródło ciepła z powietrza grawitacyjnego i tyle

    > Ile zamontowałeś kominków z płaszczem, czy tylko na podstawie plotek to
    > stwierdzasz.
    kominków okolo 300, z płaszczem moze 10 i wiecej nie chce

    > Estetyka kominka jest taka, że on po prostu jest - i się w nim pali
    jesli wychodzisz z takiego założenia to ok,tylko po co robic w takim razie
    piec w salonie, a nie kotłowni gdzie jego miejsce?

    pzdr i Wesołych Świat

    --

    Sebastian

  • 7. Data: 2009-04-10 17:18:12
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl>
    przewymiarowywanie urządzeń w nieskończoność nie jest dobre bo nigdy
    palenisko nie osiagnie optymalnej temperatury
    to tak jakbys samochodem z 6litrowym silnikiem o mocy 800koni chcial jeździć
    30km/h ...........

    > i sprawność 80%, która dodatkowo
    optymista ;)))

    co do zjawiska brudzenia szyby jestes w bledzie, ale to za duzo wnikania w
    szczegóły

    co do drewna - masz w pelni racje - to jeden z wazniejszych elementow, ale
    nie jedyny.

    --

    Sebastian

  • 8. Data: 2009-04-10 20:07:16
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Mat wrote:

    > słyszałem że nie dobrze jest dawać kominka z płaszczem tak mocno na
    > wyrost - bo wtedy już w ogóle ciężko będzie szybę doszorować (nie
    > będzie działał na pełnej mocy).
    Pleciesz, mam wkład MKW to jest kaseta wodna Hajduka i palę na full,
    szybie się nic nie dzieje, powiem nawet więcej, za duże dłąwienie
    powietrza powoduje zasyfienie szyby, wkład potrzebuje powietrza aby też
    robić kurtynę powietrzną na szybę, wtedy się mniej brudzi, w zwykłym
    kominku po rozpaleniu trzeba przymykać bo się za chwilę zrobi gorąco, w
    kominku z wkładm wodnym nie ma tego problemu, moge palić jak chcę.

    Do autora wątku:
    Mocy nie dawaj za dużej bo to że piec gazowy masz na 24kW to nie oznacza
    że tyle mocy potrzebuje twoje ogrzewanie, na podtrzymanie ciepła w domu
    spokojnie wystarczy kaseta 10kW, taka jak opisałem, ma też tą zaletę że
    jest najtańsza z wkładów wodnych i ma szamot w środku co podwyższa temp
    płomienia i nie dopuszcza do zasyfienia komina.

    --
    -----
    Pozdr

  • 9. Data: 2009-04-11 05:44:40
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 10 Kwi, 22:07, JanuszK <J...@m...o2.pl> wrote:

    > Pleciesz, mam wkład MKW to jest kaseta wodna Hajduka i palę na full,
    > szybie się nic nie dzieje, powiem nawet więcej, za duże dłąwienie
    > powietrza powoduje zasyfienie szyby

    Może i plotę - ale miałem na myśli właśnie to o czym piszesz :-) -
    tzn. jak da kominek ostro przewymiarowany to nie będzie palił na full
    i szyba będzie zasyfiała.

    Inna sprawa jaka powinna być moc - bo to jużdo fachowców pytanie.
    Mi producent na literę L. doradził (oczywiście tylko pi razy drzwi -
    bo przez telefon) że powinienem mieć jakieś15 kW (dom około 170 metrów
    z garażem).

    Pzdr.
    Mat

  • 10. Data: 2009-04-11 17:30:19
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Mat wrote:

    > Inna sprawa jaka powinna być moc - bo to jużdo fachowców pytanie.
    Toz napisałem, wystarczy moc podtrzymania ogrzewania, robisz sobie w OZC
    wyliczenia domu i ci wychodzi ile potrzebujesz ciepła aby utrzymać
    żądaną temp. Ja mam spory dom i potrzebuję 12KW, ale kupiłem mniejszą
    kasetę ze względu na koszty, kaseta MKW ma moc nominalną 10KW i powinna
    mi wystarczyć bo pełnej mocy za często nie trzeba.

    > Mi producent na literę L. doradził (oczywiście tylko pi razy drzwi -
    > bo przez telefon) że powinienem mieć jakieś15 kW (dom około 170 metrów
    > z garażem).
    Tak to też potrafię :)

    --
    -----