  • 41. Data: 2009-05-02 21:43:29
    Temat: Re: KIERBUD - Umowa - stawka
    Od: a...@g...com

    On 2 Maj, 22:35, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

    > Mozesz napisac cos wiecej o tej strzalce ugiecia. Ja sie przejalem tym
    > i juz chcialem walczyc jak za czestochowe o te 5 mm a tu piszezs ze
    > zadnej strzalki nie robiles.
    > W projekcie tez mam strop monolityczny.

    Jak zobaczysz jak sie w praktyce odbywa szalowanie stropu
    monolitycznego to sam przyznasz, ze walka o 5mm, a nawet o 2cm to
    czysta bzdura teoretyczna jest :) O to mozesz walczyc jak masz strop
    typu teriva, ktory po odszalowaniu opada.. Monolit mi nie opadl ani o
    centymetr - wiem, bo sam juz murowalem kilka dzialowek i miedzy
    "bokami", a srodkiem stropu nie ma zadnej roznicy w wysokosci
    (sprawdzane niwelatorem laserowym, a najwieksza rozpietosc mam
    7x4,5m). Jak powiesz, ze chcesz o 1cm wyzej posrodku to Cie te
    wysmieja - tyle to mozesz sobie planowac w teorii, rodem z obrazkow
    katalogowych gdzie czysty Pan uklada pustaki co do milimetra :-)
    Budowa to jednak budowa, nie katalog ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2009-05-02 21:47:34
    Od: a...@g...com

    On 2 Maj, 19:20, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Zbastuj chłopie. W końcu z KIERBudem rozmawiasz;))))

    Atam :) Cenie go bo uderza w najbardziej czule punkty, o ktorych
    jednak IMHO kazdy inwestor wiedziec powinien. A jak nie wie to jest
    miekki skiur, a nie chlop. Ale to moje zdanie :-) Do kierbuda w kazdym
    razie nic nie mam - zarowno do tego "naszego" grupowego, jak i do
    mojego - odbebnia swoja robote i tyle, wazne ze ja dbam zeby mi nic na
    leb nie spadlo ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2009-05-03 12:45:41
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    On 2 Maj, 23:43, a...@g...com wrote:

> [...]
    > wysmieja - tyle to mozesz sobie planowac w teorii, rodem z obrazkow
    > katalogowych gdzie czysty Pan uklada pustaki co do milimetra :-)

    Ups, znowu dalem sie nabrac na teorie.
    dzieki.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 44. Data: 2009-05-03 19:34:02
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Ups, znowu dalem sie nabrac na teorie.
    dzieki.

    A dla mnie to nie takie oczywiste z ta strzalka...
    Skoro monolit sie nie ugina, to dlaczego teriva sie ugina?
    Jestem laikiem, ale cos tu smierdzi. Teriva to nie cos luznego, przeciez na
    belkach i pustakach jest ok 4 cm betonu monolitu, a dodatkowo sa jeszcze
    "zebra" miedzy pistakami, wiec co? Lamie sie na srodku zeby sie ugiac czy
    beton sie ugina? To co sie stanie jak postawie na tym scianke dzialowa z
    pelnej cegly? Nie chcialbym miec w garazu sufitu "wiszacego" doslownie na
    srodku...
    Jak dlugo powinna byc podparta stemplami teriva 6x6m o grubosci finalnej 24
    cm?

    --
    Mariusz

  • 45. Data: 2009-05-03 21:23:25
    Od: a...@g...com

    On 3 Maj, 21:34, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:

    > A dla mnie to nie takie oczywiste z ta strzalka...
    > Skoro monolit sie nie ugina, to dlaczego teriva sie ugina?

    Bo moj monolit to bylo 4t stali i plyta o grubosci 14-16cm, nie ma co
    porownywac z teriva! Plyta zelbetowa jak kazdy inny material podlega
    prawom fizyki i rzeczywiscie moze sie ugiac - ale im bardziej zbrojony
    i im grubsza plyta (no i oczywiscie rozpietosci) tym
    prawdopodobienstwo ugiecia mniejsze. Teriva nie jest taka jednorodna -
    tam sa jedynie "cienkie" (w porownaniu do np. tego mojego monolitu)
    belki i cienka warstwa betonu i dlatego ugina sie mocniej.

    > Jestem laikiem, ale cos tu smierdzi. Teriva to nie cos luznego,

    Luznego nie - ale monolit jest jednorodny :)

> [...]
    > beton sie ugina? To co sie stanie jak postawie na tym scianke dzialowa z

    To jest wlasnie wada terivy - w miejscu postawienia scianek dzialowych
    powinienes miec dodatkowa belke, nie mozesz ich stawiac gdzie chcesz..
    Twoja teriva pewnie projektowana jest na obciazenia rzedu 150-200kg /
    m2, moj monolit na od 400 do nawet 600 (w garazu) kg / m2, a tam
    wytrzymal nawet 2t / m2 przez pol roku ;-)) Ale podobno mam lepsze
    zbrojenie niz skarbiec w pobliskim ING bo ten sam zbrojarz mi
    robil :-)

    > Nie chcialbym miec w garazu sufitu "wiszacego" doslownie na
    > srodku...
    > Jak dlugo powinna byc podparta stemplami teriva 6x6m o grubosci finalnej 24
    > cm?

    Beton osiaga wiekszosc swojej wytrzymalosci po tych 3-6 tygodniach w
    zaleznosci od warunkow, wiec ja dla pewnosci nie usuwalbym stempli
    szybciej niz po miesiacu..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.