eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKiedys tu i chyba na muratorze bylo dyskutowane. Woskowy akumulator ciepla › Re: Kiedys tu i chyba na muratorze bylo dyskutowane. Woskowy akumulator ciepla
  • Data: 2022-10-20 17:18:33
    Temat: Re: Kiedys tu i chyba na muratorze bylo dyskutowane. Woskowy akumulator ciepla
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 20 października 2022 o 08:02:02 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    e-magazyn-ciepla-z-3-ton-wosku-powstal-w-norwegii/

    > Im wyższa temperatura tym ciepło szybciej spiernicza z takiego bufora i
    > to jest główny kłopot chyba. A wosk jest spoko bo się wykorzystuje
    > ciepło przemiany fazowej, natomiast gorzej odebrać i dostarczyć energię
    > niż w przypadku np. wody, trzeba gęściej rurki dawać. Zawsze pod górkę ;)

    Jakby lekko bylo to bysmy juz mieli temat ogarniety.
    Liczylem se to na kolanie.
    Wyszlo mi 60ton i 24m3 piachu plus jakas obudowa.
    Ladowanie tego na ekwiwalent 4ton wegla to 120dni przy okolicy 30m paneli pv.
    Szacowalem to grubo na kolanie i w praktyce wszystko jest do uzycia z polki z
    marketu.

    Izolacja to trudny orzech do zgryzienia.
    Moze jakies panele prozniowe? wata szklana?
    Grubo by trzeba dac. Azbest bylby dobry ale niezdrowy.

    Albo po prostu przewymiarowac i dac mase cegiel szamotowych i grzac srodek liczac ze
    przewodnosc cieplna zalatwi reszte.
    Moze zbudowac calosc z przerwami powietrznymi? To by zmoderowalo ucieczke ciepla.