    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klima split do wspomagania ogrzewania elektrycznego
    Date: Wed, 22 Nov 2023 13:47:14 +0100

    W dniu 22-11-2023 o 09:34, Myjk pisze:

    > Jeśli masz te klimy na prądzie sieciowym (bez PV na netmet),

    Nie - mam (zapewne) dużą nadwyżkę z netmeteringu, instalacja rozbudowana
    rok temu.
    Niby do ładowania samochodu, ale to mi jednak zapewnieją Lidle, więc
    jest zapas jeszcze....

    > to bez sensu. Taniej i bardziej komfortowo jest z gazu.

    Stąd moje zagwozdki.

    > Zależy czy się ceni bardziej cenę ogrzewania czy komfort.
    > Podłogówka, jak u autora, jest znacznie przyjemniejsza
    > niż grzanie powietrza klimą.

    Zapewne dokładnie tak jest.
    Przy czym rozumiem, że takie grzanie oporowe prądem, to koszt kilka razy
    wyższy od mojego grzania gazem, które i tak w zeszłym roku skoczyło mi
    do ok 4,5 tys rocznie.

    I to pomimo słuchania się rządu i utrzymywania 19 stopni (realnie
    więcej, bo grzane powietrze de facto jest cieplejsze, ale nadal bez
    szaleństw).

    Dlatego stwierdziłem, że warto zawalczyć i dołożyłem klimę grzejącą na
    parterze w tym celu (a starą na piętrze wymieniłem przy okazji na nową).