    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Date: Wed, 13 Sep 2023 09:54:44 +0200
    <uc4os3$l51$1$SirRobak@news.chmurka.net> <l...@m...org>
    <5...@g...com>
    <1...@m...org>
    <1...@g...com>
    <udkukk$42u$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6...@g...com>
    <udm5ss$r1g$3$Cav@news.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <udmknb$r1h$1$Cav@news.chmurka.net>
    <b...@g...com>
    <udn0tt$r1g$4$Cav@news.chmurka.net>
    <d...@g...com>
    <1gae8kmi3ir8b$.dlg@myjk.org>
    <f...@g...com>
    <v0z5pfvm2rmh$.dlg@myjk.org>
    <0...@g...com>
    <1oqg2fivxjo8q$.dlg@myjk.org>
    <9...@g...com>

    Tue, 12 Sep 2023 14:00:33 -0700 (PDT), WS

    > Hm, u nas nikt jednak z pragnienia nie umiera (chyba, ze na browara nie
    > wydębi...)

    Jeszcze. Co nie zmienia faktu że mamy (w sensie Polska) najmniejsze
    odnawialne zasoby wody słodkiej w całej europie. Nawet Czechy czy Cypr mają
    więcej wody, a ty będziesz szurować że to ściema ekooszołomów.

    > Nawet zakazy podlewania trawników

    Oczywiście że JUŻ się pojawiają. U mnie, w nowym domu, 3 lata z rzedu były
    wprowadzone zakazy, woda z wodociągu czasem ledwo ciurkała. W starym domu
    mam własną studnię, to nie wiem czy były zakazy czy nie.

    > i napełniania basenów się nie pojawiają ;)

    Jak się napełni basen raz na sezon i uzdatni wodę (zamiast ją wymieniać co
    tydzień jak niektórzy magicy tutaj robili bo im chlor przeszkadza), chroni
    przed parowaniem to basen nie jest znacznym obciążeniem.

    > więc to lekka ściema ekooszołomów jest.

    Tak, tak, w stanach też takie szury jak ty twierdziły, dzisiaj ludzie się
    muszą wyprowadzać z domów bo wody brakuje na przestrzeni kilku a nawet
    kilkunastu kilometrów, uzdatnianie tej co jest jest tak koszmarnie drogie
    że ludzi nie stać na jej zakup.

    > Wodę da się dość prosto uzdatniać do picia

    Chciałem nieśmiało zaznaczyć, że jestem po ochronie środowiska,
    specjalizacja WODA. Chcesz ze mną dyskutować o "prostocie" uzdatniania
    wody? Bo jeśli zaczynasz z ignoranckiego wysokiego C o tym że to jest
    proste, to zostaniesz wyjątkowo szybko sponiewierany w temacie.

    > (o ile jest w miarę blisko),
    > np. Teneryfa praktycznie całość bierze z oceanu (odsalanie)

    Fajnie, i jaka jest cena tej wody? Jest tańsza czy droższa od słodkiej?
    Skąd odsolisz wodę w takim Zakopanem? Będziesz ją pompować 600km z Bałtyku?

    --
    Pozdor
    Myjk