  • 31. Data: 2009-05-26 20:25:47
    Temat: Re: Kocioł gazowy
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Drewno nie podrożało tak strasznie;)))
    > Kupuje w cenach 55-85zł w zalezności od gatunku
    Jak ktos lubi sie w to bawić, i nie musi chodzić do pracy to palenie drewnem
    daje rade....

    > Jak za kilka lat przełącze się na gaz lub jakiś inny wynalazek to się będe
    > martwił.

    Gaz gaz tylko gaz,. Włączasz i nic Cię nie interesuje poza rachunkiem ;-P

    --
    Mariusz

  • 32. Data: 2009-05-26 20:35:19
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Proponuje skorygowac obliczenia o powierzchnie okien...

    Co ma powierzchnia okien do oszczędności na ścianie ??

  • 33. Data: 2009-05-26 20:44:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co ma powierzchnia okien do oszczędności na ścianie ??

    To, ze sciana to nie tylko cegla i styropian.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-05-27 06:20:34
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    > 36cm, a co do pytania musiałbym policzyć.

    Chyba 36,5.
    Ile cm styropianu ociepla z zewnątrz wieniec stropu? 6 cm?
    Ile masz pod podłogą styropianu i czy jest piwnica?
    Jaki opór cieplny R masz dla dachu?

  • 35. Data: 2009-05-27 06:56:10
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    A przy gazie nawet 20cm zwrcaca
    > się w jeden sezon względem 12cm.

    Proponuję udać się do lekarza specjalisty.
    Skierowanie niepotrzebne.
    Są leki na korektę tego typu "interpretacji"
    Serio!!

  • 36. Data: 2009-05-27 07:40:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Dla spełnienia "urzędowej" normy nie wystarczy nawet 10cm - potrzeba 12cm.

    Bez jaj

    > Więc od tego w ogóle zaczyna się rozmowa. A przy gazie nawet 20cm zwrcaca
    > się w jeden sezon względem 12cm.
    Przy ścianie 300mkw różnica w cenie 12cm styro a 20cm to ok2500zł
    Jeśli uważasz że 2500zł zwróci się w jeden sezon to gratuluje optymizmu.

    Krzysiek

  • 37. Data: 2009-05-27 11:24:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marekjan wrote:

    > Chyba 36,5.

    rozmawiajmy jak ludzie a nie jak nauczyciele :)

    > Ile cm styropianu ociepla z zewnątrz wieniec stropu? 6 cm?
    nie mam stropów a wieniec ma otulinę 10cm

    > Ile masz pod podłogą styropianu i czy jest piwnica?
    ok 12cm bezpiwnicy

    fundamenty mają 10cm XPSa URSA

    > Jaki opór cieplny R masz dla dachu?

    niewiem, mam 10cm XPS URSA kładzionego szczelnie.

    (izolacja jest pod blacha, kładziona na deskowanie.)