    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 31 Dec 2022 12:34:14 -0800 (PST)
    Subject: Re: Kogeneracja
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 31 grudnia 2022 o 20:14:46 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Znam takie rozwiązanie z silnikiem opla kadeta. Te mają opinię bardzo
    > trwałych, a pyrkające sobie jednostajnie na niezbyt dużych obrotach
    > i oddające niewielką moc (w stosunku do maksymalnej) są mega trwałe.
    > Ponadto kilkaniście lat temu jeden niemiecki startup zrobił taki
    > zastępnik kotła gazowego CO z silnikiem czterosuwowym i prądnicą.
    > Sprawność całkowita 90%, z czego oddawana moc elektryczna w stosunku
    > do cieplnej jest jak 1:2. Czyli niby gorzej niż zwykły kocioł gazowy,
    > ale prund można wrzucić do pompy cieplnej i mieć COP gazowy około 2.
    >
    > --
> [...]
    Zażyj lek z linku.
    https://media.tenor.com/GGz3BystV4wAAAAC/we%C5%BAnie
    pierdol-w-ez-niepierdol.gif
    A potem oddaj kasę za naukę. W podstawówce mnie uczyli że sprawność silnika
    spalinowego na benzynę nie jest większa niż 20% a wysokopreznego 30%. Potem się
    dowiedziałem że w laboratoriach daje się uzyskać kilka procent więcej. Trochę ponad
    50% miały i może dalej mają silniki parowe potrójnego rozprężania stosowane w
    statkach rzecznych napędzanych kołami łopatkowymi. Uważam że wszystko co napisałeś to
    bzdury wyssane z palca. A jak to gdzieś przeczytales to jakim trzeba być dyletantem
    żebyś taka bzdurę uwierzyć?