    From: Andrzej <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kolejność zabezpieczeń elektrycznych
    Date: Tue, 14 Apr 2009 11:49:47 +0200

    Jan Werbiński pisze:

    > Właśnie rozmawiałem z ZE i uzgodniłem, że takie zabezpieczenie na
    > przyłączu nie będzie dla nich problemem. Tylko nie wiem, czy stosować B
    > na przyłączu i potem C tuż za licznikiem czy tylko B+C na przyłączu?

    Nie udowodnię ci teraz dlaczego tak ma być, ale kiedyś ze słów pana Sowy
    wywnioskowałem, że lepiej jeśli tylko jest taka możliwość stosować
    ograniczniki B i C oddzielnie najwyżej z ewentualną cewką odsprzegającą.

    > Zgadzają się. Nie każdy ma do ochrony np sieć komputerową. A na pewno
    > niewielu ma świadomość potrzeby takiej ochrony.

    Świadomość świadomością ale niektórym szkoda wydawać kilka tysięcy
    złotych na ochronę sprzętu wartego sto kilka tysięcy złotych, no ale to
    już temat na grupę statystyczno psychologiczną.

    > Wymiana wkręcanych bezpieczników na szynowe, uziemienie i wstawienie
    > przepięciówki to chyba nie jest taka przebudowa? O ile dobrze
    > zrozumiałem, to elektryk to uzgadnia na telefon?

    Myślę, że te procedury mogą się różnić nawet w sąsiednich Rejonach tego
    samego zakładu energetycznego więc nic "napewno" powiedzieć nie mogę.