    Date: Tue, 11 Jun 2013 10:29:24 +0200
    From: johnny <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Komary. Co roku inne?

    > Prosiłam, by spróbował jednak zmienić ligustr na szlachetniejszą roślinę
    (np.bukszpan), skoro ma potrzebę zasłaniania się. Ale mnie wyśmiał, gdy wspomniałam,
    że właśnie ligustr jest siedliskiem dla komarów. Bzzzzz,

    Bezedury!!! Nie wiem kto ci nagadał takich głupot o tym ligustrze. To
    pewnie mundrości z tego samego worka co nawożenie trawników proszkiem do
    prania. Sam liguster, aczkolwiek niezbyt szlachetna roślina, spełnia o
    wiele bardziej wymagania co do osłony działki niz bukszpan. Bukszpanem
    to możesz sobie rabatki znaczyć. Poza tym, sam mam żywopłot z ligustra i
    wierz mi nie ma związku między nim a populacją komarów. Są lata kiedy
    jest ich więcej lub mniej. Zależy to zapewne od zbiegu okoliczności w
    całym bliższym i dalszym ekosystemie (wilgotność, opady, naturalni
    wrogowie itd...) i dopatrywanie się głównego winowajcy w sąsiadowym
    ligustrze,jest śmieszne.

    Pozdrawiam Johnny