  • Date: Sat, 10 Mar 2012 20:21:10 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Komin ceramiczny problem.

    W dniu 10.03.2012 19:41, Lewis pisze:

    > W zeszłym roku wybudowałem nowy komin systemowy Plewa z wkładem
    > ceramicznym. Całość zbudowana zgodnie z instrukcją, ocieplona,
    > odizolowana zrobione tip-top. Dziś rano zapaliła mi się sadza w tym
    > kominie, w miarę możliwości ugasiłem to jak najszybciej ale wkład
    > ceramiczny popękał w drzazgi i się rozsunął. Postaram się zgłosić to do

    Skąd po roku tyle sadzy, żeby miało się coś zapalić?

    U mnie po w sumie 3 latach ledwo ścianki są pobrudzone. Tylko z
    wyczystki wydobywam coś koło 10 litrów opadniętej sadzy rocznie.

    Chociaż w sumie jeśli palisz głównie sosną i świerkiem... Jak jeszcze
    miałem prowizoryczną blaszaną "kozę" to sosny sporo poszło, ale
    mniej-więcej pół na pół z liściastymi. Rok temu, jak już się
    wprowadziłem, iglaste miałem tylko do rozpałki. Teraz rozpalam osiką,
    chociaż czasem jakiś iglasty śmieć wrzucę.