  • 1. Data: 2012-03-10 18:41:46
    Temat: Komin ceramiczny problem.
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    Witam.
    W zeszłym roku wybudowałem nowy komin systemowy Plewa z wkładem
    ceramicznym. Całość zbudowana zgodnie z instrukcją, ocieplona,
    odizolowana zrobione tip-top. Dziś rano zapaliła mi się sadza w tym
    kominie, w miarę możliwości ugasiłem to jak najszybciej ale wkład
    ceramiczny popękał w drzazgi i się rozsunął. Postaram się zgłosić to do
    jakiejś reklamacji ale wątpię że mi to uwzględnią.
    Wpadłem na pomysł żeby komin zabezpieczyć wkładem stalowym
    kwasoodpornym, zanim wkład ceramiczny rozsypie się i zablokuje mi komin.
    Co myślicie o takim rozwiązaniu? Zda egzamin?
    Komin ma średnicę 180cm, kwadratowy z zaokrąglonymi rogami.

    Jakie rury kupić? Żaroodporne? Kwasoodporne? Jaka firma?
    Komin kosztował prawie 10kzł i nie uśmiecha mi się ponownie rozbierać
    domu żeby to badziewie wymienić. Co radzicie?

    Aha, piec opalany jest w głównej mierze drewnem, suchym, sosna, świerk,
    brzoza, olcha. Sporadycznie węglem. Co jakiś czas do paliwa idzie
    domieszka sadpalu.
    Piec o mocy 25kW, producent Metal-Fach Sokółka

    Myślę o czymś takim:
    http://allegro.pl/rura-spalinowa-fi-180mm-1-metr-ber
    trams-i2174318111.html
    2mm grubość ścianki to już jest jakaś tam pewność, że się nie zdeformuje
    od byle temperatury tak jak 0,5-0,8. Wytrzymałość temperaturowa 1000C
    dla powłoki lakierniczej, dla samej rury pewnie trochę więcej.

    Wiem że to są rury do łączenia palenisk z kanałami spalinowymi ale może
    zdałoby to egzamin jako wkład do kanału spalinowego.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 2. Data: 2012-03-10 18:51:07
    Temat: Re: Komin ceramiczny problem.
    Od: "inż. Jaskiniowy" <j...@p...fm>

    W dniu 2012-03-10 19:41, Lewis pisze:
> [...]
    >
    > Wiem że to są rury do łączenia palenisk z kanałami spalinowymi ale może
    > zdałoby to egzamin jako wkład do kanału spalinowego.

    Chujowy system typu Schiedel. Najlepiej wyburzyć i postawić tradycyjny
    komin z cegły. Można to ratować kwasówką ale szkoda kasy. Wiem z
    doświadczenia.

  • 3. Data: 2012-03-10 19:10:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Mar 2012 19:41:46 +0100, Lewis napisał(a):

    (...)

    Znam dom, gdzie jest kwasowka i to dziala. Spaliny z kotla sa chyba sporo
    zimniejsze niz np. z kominka.

    Ale cholera, jak to mozliwe, ze po ROKU palenia SUCHYM drewnem zapalila Ci
    sie sadza...?!

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-03-10 19:21:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2012 19:41, Lewis pisze:

> [...]
    > kominie, w miarę możliwości ugasiłem to jak najszybciej ale wkład
    > ceramiczny popękał w drzazgi i się rozsunął. Postaram się zgłosić to do

    Skąd po roku tyle sadzy, żeby miało się coś zapalić?

    U mnie po w sumie 3 latach ledwo ścianki są pobrudzone. Tylko z
    wyczystki wydobywam coś koło 10 litrów opadniętej sadzy rocznie.

    Chociaż w sumie jeśli palisz głównie sosną i świerkiem... Jak jeszcze
    miałem prowizoryczną blaszaną "kozę" to sosny sporo poszło, ale
    mniej-więcej pół na pół z liściastymi. Rok temu, jak już się
    wprowadziłem, iglaste miałem tylko do rozpałki. Teraz rozpalam osiką,
    chociaż czasem jakiś iglasty śmieć wrzucę.

  • 5. Data: 2012-03-10 19:22:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2012 19:51, "inż. Jaskiniowy" pisze:
    [ciach]

    > Chujowy system typu Schiedel. Najlepiej wyburzyć i postawić tradycyjny
    > komin z cegły. Można to ratować kwasówką ale szkoda kasy. Wiem z
    > doświadczenia.

    Chujowa to jest twoja umiejętność pisania na grupach dyskusyjnych -
    ograniczaj cytaty!

    A ja mam komin tego typu i działa pięknie.

  • 6. Data: 2012-03-10 19:46:00
    Od: "inż. Jaskiniowy" <j...@p...fm>

    W dniu 2012-03-10 20:22, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    > ograniczaj cytaty!
    >
    > A ja mam komin tego typu i działa pięknie.
    Zawsze się odezwać musi przedstawiciel chujowego producenta.
    Przy okazji - naciąganie ludzi, wciskając im kominy ceramiczne które
    pękają po miesiącu użytkowania.
    Komin z cegły jest na długie lata i połowę tańszy!!!

  • 7. Data: 2012-03-10 19:47:36
    Od: "inż. Jaskiniowy" <j...@p...fm>

    W dniu 2012-03-10 20:21, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > wprowadziłem, iglaste miałem tylko do rozpałki. Teraz rozpalam osiką,
    > chociaż czasem jakiś iglasty śmieć wrzucę.
    Najlepiej palić hujem -mujem , wtedy będzie wszystko dobrze i chujowy
    komin nie popęka.

  • 8. Data: 2012-03-10 20:29:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik ""inż. Jaskiniowy"" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:4f5bafe3$0$1267$65785112@news.neostrada.pl...

    > Najlepiej palić hujem -mujem , wtedy będzie wszystko dobrze i chujowy
    > komin nie popęka.

    Te jaskiniowy inzynier, nie slyszales, ze w usenecie nie uzywa sie takiego
    jezyka?

    TK

  • 9. Data: 2012-03-10 20:33:21
    Od: "inż. Jaskiniowy" <j...@p...fm>

    W dniu 2012-03-10 21:29, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik ""in?. Jaskiniowy""<j...@p...fm> napisa? w
    > wiadomo?ci news:4f5bafe3$0$1267$65785112@news.neostrada.pl...

    > Te jaskiniowy inzynier, nie slyszales, ze w usenecie nie uzywa sie takiego
    > jezyka?
    >
    > TK

    Jako rzekłeś jestem jaskiniowy więc na językach się nie znam. A ty co,
    kształcony jesteś?

  • 10. Data: 2012-03-10 20:40:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2012 20:46, "inż. Jaskiniowy" pisze:
    > Zawsze się odezwać musi przedstawiciel chujowego producenta.
    > Przy okazji - naciąganie ludzi, wciskając im kominy ceramiczne które
    > pękają po miesiącu użytkowania.
    > Komin z cegły jest na długie lata i połowę tańszy!!!

    Czy to już pora pierwszych komunii, że kolejne durne dziecko neostrady
    komputerek dostało?