  • 1. Data: 2012-03-10 10:30:45
    Temat: monitoring obiektu w HD
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Witam, niedawno był temat dot. monitoringu obiektu
    posypaly sie opinie, ze zwykle kamery nie nadają się nawet te bardzo drogie,
    bo za niska rozdzielczosc,
    Ktos z Was podal info. ze firma ubnt wypusciła bardzo tanie dobrej jakosci
    kamery w HD

    Ktos moze z Was ma monitoring IP w HD i moze podzielić
    sie opiniami, dot rejestrowania obrazu? nie chciałbym stawiac rejestratora
    naPC a raczej dedykowany rejestrator.

    BTW obraz z tej kamery mozna zobaczyc jesli chodzi o jakosc
    swojego nie podam z wiadomych przyczyn :)
    jest lepszy ale jakiejs mega rewelacji to nie ma

    http://hovrino.extip.ru/

    natomiast jak na sprzet za 300zł to nie wypada najgorzej, zasilane są przez
    POE system zarządzania całkiem ciekawy nawet pod linuksa gotowe rozwiązanie
    jest.

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2012-03-10 10:46:36
    Temat: Re: monitoring obiektu w HD
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Amir wrote:
> [...]
    >
    > natomiast jak na sprzet za 300zł to nie wypada najgorzej, zasilane
    > są przez POE system zarządzania całkiem ciekawy nawet pod linuksa

    hm... polecam wizytę u okulisty...

    obraz jest mniejwięcej taki sam dupiany jak z każdej innej taniej kamery IP.

  • 3. Data: 2012-03-10 10:50:59
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-03-10 11:46, Marek Dyjor pisze:

    > hm... polecam wizytę u okulisty...
    >
    > obraz jest mniejwięcej taki sam dupiany jak z każdej innej taniej kamery
    > IP.
    wg mnie jest jakis problem z ostrością no i pewnie duzo sniegu w kadrze
    robi problem z kolorystyką

  • 4. Data: 2012-03-10 11:07:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Usrobo wrote:

    > wg mnie jest jakis problem z ostrością no i pewnie duzo sniegu w
    > kadrze robi problem z kolorystyką

    kamera daje mydlany obraz jak większość tanich kamerek :)

  • 5. Data: 2012-03-10 11:08:41
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > IP.
    wg mnie jest jakis problem z ostrością no i pewnie duzo sniegu w kadrze

    Moze to akurat nienajlepsze usytuowanie kamery, ale obraz jest troche lepszy
    niz z analogowych.
    Niestety jak piszecie, niezbyt duza rozica, i wydaje mi się, ze nie warto
    placic 100% wiecej dla jakości
    HD.
    NA zwyklych kamerach analog. cięzko z 4m rozpoznać twarz wieczorem, nawet na
    tych teoretycznie z wyższej półki.
    Zobaczymy jak będzie z tymi kamerami

    W każdym bądź razie nie powalają te kamerki HD :) moze dlatego ze to tylko
    720p a nie 1080p.

    ale zgrywanie tego obrazu to katorga dla sprzetu :)

  • 6. Data: 2012-03-10 13:52:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Amir wrote:
    > W każdym bądź razie nie powalają te kamerki HD :) moze dlatego ze to
    > tylko 720p a nie 1080p.
    >
    > ale zgrywanie tego obrazu to katorga dla sprzetu :)

    jak chcesz mieć dobry monitoring to trzeba kupić dobre kamery IP czy
    analogowe do tego dobre obiektywy z AFem i dobry system rejestrujący.

    Wtedy widać kto co i gdzie robi.

    najlepiej dać megapixelówki z dobrą optyką.

    Niestey ale systemy bezobłsugowe mają ten prpblem że kamera nie wie gdzie ma
    mieć ostrość ustawioną a gdy warunki oświetleniowe się psują to głębia
    ostrości drastycznei maleje i obraz jest mydlaty.

  • 7. Data: 2012-03-10 17:50:48
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-03-10 14:52, Marek Dyjor pisze:
    > Niestey ale systemy bezobłsugowe mają ten prpblem że kamera nie wie
    > gdzie ma mieć ostrość ustawioną a gdy warunki oświetleniowe się psują to
    > głębia ostrości drastycznei maleje i obraz jest mydlaty.
    Dlatego do ustawiania ostrości potrzeba mieć filtry "szare" o
    odpowiednim ściemnieniu obrazu, tak by zasymulować podczas ustawiania
    kamery - bardzo słabe oświetlenie, i ustawić ostrość tak, by przy
    maksymalnie otwartej przesłonie - ostrość była tam gdzie ma być.

    Nie sztuka ustawić ostrość w dzień, w słońcu, przy malutkiej dziurce -
    bo wtedy będzie ostro od pół metra do nieskończoności. A gdy zrobi się
    ciemno - i przesłona się otworzy - ostrość się skróci i ustawi nie
    wiadomo gdzie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2012-03-10 17:51:45
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >ma mieć ostrość ustawioną a gdy warunki oświetleniowe się psują to głębia
    >ostrości drastycznei maleje i obraz jest mydlaty.

    A że tak się podepnę i zapytam;3
    Po co i do czego potrzebny monitoring w domu?
    Kamerę w domofonie to ok to jeszcze zrozumie, ale reszta?

  • 9. Data: 2012-03-10 18:01:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > A że tak się podepnę i zapytam;3
    > Po co i do czego potrzebny monitoring w domu?
    > Kamerę w domofonie to ok to jeszcze zrozumie, ale reszta?

    no masz w domu monitory i widzisz czy terroryści sie nie skradają gdzieś w
    krzakach.

    jakbyś miał nalot federalnych tez sie przyda monitoring.

  • 10. Data: 2012-03-10 18:40:18
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    >no masz w domu monitory i widzisz czy terroryści sie nie skradają gdzieś w
    >krzakach.

    Kurczę ja telewizji 'abonamentowej" nie oglądam a jeszcze jakieś zapisy z
    monitoringu;)

    >jakbyś miał nalot federalnych tez sie przyda monitoring.

    Kiki niech lepiej koduje nagrania a rejestrator poza lokalem ukryje bo
    federalni mogą wykorzystać nagrania przeciw niemu.
    A tak na poważnie: ludzie to lubią sobie komplikować życie.