  • 81. Data: 2012-04-13 14:50:44
    Temat: Re: monitoring obiektu w HD
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Czy taka mała kamerka z monitoringu ulicznego przy przejściu dla pieszych
    > się nada do monitoringu HD obiektu?
    > Pytam bo znajomy taką znalazł i odda mi ją za piwo a jak będzie trzeba to
    > i cztery takie znajdzie.
    > Tylko gdzie oni te rejestratory trzymają?

    A jestes pewnien ze to IP HD kamera, dobrze jak byś model znał.
    Z kamerami HD jest troche problem jesli chodzi o zgrywanie, bo rejestrator
    raczej dedykowany musi byc albo na PC zgrywasz wszystko. Osobiście opcja z
    PC mi sie nie podoba za bardzo.
    Dlatego w swoim obiekcie mam narazie Analogowe kamery 600linii, ale i mam
    kilka HD z ubnt, ktore jeszcze nie rejestrują bo musialbym PC stawiać a
    rejestratora niestety nie ma dedykowanego.

  • 82. Data: 2012-04-13 19:30:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Amir napisał:
> [...]
    > raczej dedykowany musi byc albo na PC zgrywasz wszystko. Osobiście opcja z

    To musi ci się spodobać bo praktycznie wszystkie rejestratory do kamer
    IP HD to są komputery klasy PC - od komputerów domowych po potężne
    serwery. Różnią się międzysobą jedynie tym ze jedne maja normalny,
    swobodnie dostępny system operacyjny z chodzącą pod nim aplikacją NVR a
    inne maja system klasy embedded - np MS Windows 7 Embedded przesłonięty
    z lekka aplikacją stanowiącą główne GUI systemu.
    Mając pewna w tym zakresie praktykę mogę powiedzieć że systemy
    rejestrujące przewidziane do najpotężniejszych instalacji dają się
    odpalić na cienkim laptopie i obsłużą najpotężniejszą kamerę (byle
    jedną...) lub kilka cienkich (takich do 2Mpix), oczywiście małe kilka.
    W dużych systemach rdzenie procesorów idą w duże dziesiątki (zwykle po
    dwanaście rdzeni na serwer, stajnia serwerów) a pojemności dysków powoli
    zbliżają się do setek terabajtów (głównym ograniczeniem póki co są
    pieniądze i problem czy obsługa nadąży z wymianą uszkodzonych dysków w
    macierzach...

    --
    Darek

  • 83. Data: 2012-04-16 10:33:37
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Jeśli masz doświadczenie to co mozesz zaproponować
    najlepsza jakosc w najniższej cenie?

    Kamery UBNT z pewnością są najtanszę dostępne na rynku jeśli chodzi
    o stos, cena do jakość, sprzętowego rejestratora niestety nie ma a szkoda.

    Ich ten cały sytem aby mieć wgląd przez www wymaga jednego kompa,
    a aby zgrywać materiał wymaga servera NVR czyli drugiego kompa, tak zalecają
    na jednej maszynie nie udało mi się tego odpalić, na 2 maszynach działa, ale
    to odpada.

    Kamery aircam UBNT mają coś takiego jak autentyfikacje RTSP, może są jakieś
    urządzenia rejestrujące
    które pozwolą przy pomocy tej autentyfikacji zgrywać materiał?

    A może są ogolno dostępne aplikację, które zadziałają z tymi kamerkami
    dostep przez www live + rejestracja obrazu?

    Ewentualnie inne kamery jakie możesz polecic nimimum 720p i
    aby np zadziałały z sredniej klasy PC umozliwiły podgląd materiału
    przez www i jednocześne jego zgrywanie?

    Wcześniej była obszerna dyskusja, ze kamery hd niewiele droższe od
    analogowych,
    ale jak przychodzi do skompletowania całego systemu to okazuje się
    ze trzeba jednak wydać kilka razy więcej, aby rejestrować materiały HD
    a i gotowych rozwiązań brak.

    Widziałem ze firma BCS ma rejestrator sprzętowy i kamery HD, nie wiem ile to
    warte,
    również są rejestrator firmy InterNEC np.:

    NVR 8ch IP, DS-7608NI-S

    Do 8 kanałów IP: 4CIF 25kl./s, HD720 25kl./s,
    UXGA 1 2kl./s
    Do 4 kanałów IP 2560×1 290 (5Mpix)
    Miejsce na 2 dyski twarde SATA do 2TB kaUdy
    Obudowa typu Rack 1U

    widać chcąc zgrywac materiał w wysokiej jakosci, juz tylko 4 kamery mogą
    funkcjonowac,
    czyli ograniczenia sprzętowe? za wolna maszyna?

    i mają model zwany hybrydą 4 zwykle czyli analogowe + 2x IP

    Obsługa kamer analogowych
    4 wejscia analogowe BNC
    Do 2 kanałów IP: 4CIF 25kl./s, HD720 25kl./s,
    UXGA 1 2kl./s
    Miejsce na 1 dysk twardy SATA do 2TB

    niestety tylko ich firmy kamery IP zadziałają z tym rejestratorem a szkoda,
    bo cena takiego rejestratora
    nie jest wysoka ok 1000zł netto.

    pozdrawiam
    AT

  • 84. Data: 2012-04-27 09:19:50
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    > Jeśli masz doświadczenie to co mozesz zaproponować
    > najlepsza jakosc w najniższej cenie?

    Jest tez stosunkowa nowa alternatywa - SDI - czyli HD po koncentryku.
    Cenowo jeszcze drogo wychodzi ale w przyszlosci moze byc ciekawe np jako
    upgrade dla starszych systemow. Z tego co wiem nikt jeszcze nie zrobil tego
    SDI rejestratora zeby obsluzyl wiecej niz 4 kamery HD