eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKominek - Dolot powietrza - jak to powinno byc zrobione? › Re: Kominek - Dolot powietrza - jak to powinno byc zrobione?
    From: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kominek - Dolot powietrza - jak to powinno byc zrobione?
    Date: Tue, 20 Jan 2009 23:26:41 +0000 (UTC)

    MW <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > A wiec mam kominek i zobaczylem jak jest zrobiony to dolot powietrz z
    zewnatrz
    > poprostu wychodzi rura z podlogi - pozniej jest stelarz i wklad. Czyli
    dolot
    > nie jest podlaczony rura z wkladem. Dodatkowo jeszcze sa kratki u dolu
    tak, ze
    > jezeli zatkamy dolot z zewnatrz to powietrze bedzie ciagniete z domu - a z
    2
    > strony to jak dmucha na zewnatrz to wylatuje tymi kratkami zmine powietrze.
    >
    > Czy to jest prawidlowe?
    >
    > Przy powyzszym montaz czegos takiego

    http://www.allegro.pl/item521113982_kominki_z_automa
    tyka_sterowanie_w_kazdy_k
    om
    > inek.html
    > wydaje sie bez sensu - bo jak to ma "precyzyjne dawkowac powietrza do
    > spalania" - nawet jak zamknie z zewnatrz to bedzie zaciagane od dolu tymi
    > kratkami.

    Witaj! dolot powietrza doprowadzony pod wkładem jest typowy w
    wykonywaniu montowanych kominków.Przed zakupem kominka prześledziłem u
    kilku sprzedawców i wykonawców sposób zasilania powietrzem. Tez mam rurę fi
    75(mm) pod kominkiem w stropie, która czerpie powietrze samoczynnie z
    piwnicy.Jej wlot zaczyna sie pod sufitem pomieszczenia piwnicznego. Piwnice
    głebokie, docieplane, gdzie temp.panuje praktycznie stała ok.12-14 stopni.
    Powietrze jest zaciągane z korytarza piwnicy gdzie jest na ścianie komina
    kratka wentylacyjna. Patrzę na wynalazki elektroniczne i oczom nie
    wierzę..deklarowane oszczędności są raczej marketingiem.Stawiając kominek a
    priori unikałem zbędnej elektryki, automatyki zależnej od energii. Kominek
    stoi centralnie i poza dwoma nadmuchami na piętro ma byc niezalezny od
    energii.Jest użytkowany dodatkowo, w okresach łagodnej zimy, chlodów
    jesiennych, itp. Wlot rury ma ruchomą -ręczną klapkę mozliwą do zamknięcia
    gdy palenia nie ma, jednakze wobec braku zimnego nawiewu( słabo wyczuwalny)
    nie zamykam tej przysłony. Pozdrawiam Marex >