  • Data: 2018-11-17 10:00:08
    Temat: Re: Kontrolowanie ilości wody w łazience
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I powiedzmy po 3 minutach się wyłącza?
    w zasadzie tak. zrobiłem na bazie arduiono, (z czujkami ruchu i
    nadajnikiem odbiornikiem podczerwieni) urządzenie które "patrzy" na
    wodomierz i:
    jeśli przy "kranach" stoi człowiek, pierze pralka ktoś jest w ubikacji -
    nie rób nic.
    jeśli leci woda, niema nikogo przy kranach, pralka nie działa -
    natychmiast zakręć wodę.
    W Twoim przypadku trzeba by było dodać ostrzeżenie po ilości zużytej
    wody (albo czasie korzystania), a przy braku reakcji (zmniejszenie
    przepływu) po pewnej ilości lub czasie zakręcić
    coś na zasadzie "piania" co minutę podczas rozmowy telefonicznej.
    potrzebujesz - korzystaj. nie potrzebujesz - przypominam że ktoś za to
    płaci.
    problem w tym, że mnie zależało na _nie ingerencji_ w rurki. czujnik
    wody jest nakładką (to nie problem) ale zakręcenie zworu projektowałem
    na.... "jednorazowego zadziałania" czyli jakaś sprężyna zwalniana przez
    zapadkę. w Twoim przypadku trzeba by mieć elektrozawór wody, co też nie
    jest horrendalnie drogie, ale wymaga ingerencji. chociaż moze samo
    przypomnienie dźwiękowe dałoby efekt?
    Pozdrawiam
    ToMasz