  • 1. Data: 2012-09-30 16:41:04
    Temat: Korodowanie bojlera
    Od: Marek <a...@a...pl>

    Istnieje konieczność wymiany b.starego bojlera elektrycznego na nowy i
    większy (100 dcm3). Pamiętam jak kolega kilka lat temu wieszał swój to
    stosował jakieś mufki metalowe w celu uniknięcia korozji bojlera. Temat
    znam "hasłowo" a zapytać kolegę nie mogę, bo kontakt się urwał. Wiem,
    że współczesne bojlery mają dodatkowe elektrody magnezowe lub magnezowe
    i być może to załatwia problem korozji. Proszę o informacje na ten temat.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2012-09-30 17:11:30
    Temat: Re: Korodowanie bojlera
    Od: Marek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-09-30 16:41, Marek pisze:
    > elektrody magnezowe lub magnezowe

    Przepraszam, powinno być magnezowe lub tytanowe

    --
    Marek

  • 3. Data: 2012-10-01 09:35:59
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, powinno być magnezowe lub tytanowe
    >
    > --
    > Marek

    Raczej wstawki plastikowe (izolacyjne).
    Były nawet dołączone do wyposażenia bojlera, który wymieniałem u siebie w
    domu 7 lat temu. A w instrukcji montażu opisane jako niezbędny element
    właśnie przeciwko potencjalnej korozji. Chyba działają, bo dotychczas nie
    widzę żadnej rdzy.

    t-1

  • 4. Data: 2012-10-01 14:39:29
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, powinno być magnezowe lub tytanowe
    Kupić nierdzewkę i zapomnieć o tym elemencie instalacji.
    Aktualnie zbiorniki z czarnej stali lub emaliowane to szajs niesamowity.
    Mam kumpla, który handluje takimi sprzętami i szczerze mi odrazał zakup
    czegoś innego nić nierdzewka.

    Gejzer.

  • 5. Data: 2012-10-01 15:19:32
    Od: Marek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-10-01 14:39, Gejzero SQ3OGX pisze:
    > Mam kumpla, który handluje takimi sprzętami i szczerze mi odrazał zakup
    > czegoś innego nić nierdzewka.

    Jest 5 lat gwarancji na zbiornik. Podobno aby taki okres gwarancji
    utrzymać należy raz w roku wymieniać elektrodę magnezową. Niestety ale
    sprzedawcy nic na ten temat też nie wiedzą. Czytałem, że przy
    zbiornikach z nierdzewki ważne jest aby grzałki były galwanicznie
    odizolowane od niego. Gdzie indziej pisano, że odizolowane muszą być
    tylko grzałki z miedzi. Ogólnie mało na te tematy jest informacji.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2012-10-02 22:04:31
    Od: "abn140" <a...@g...com>

> [...]
    > niego. Gdzie indziej pisano, że odizolowane muszą być tylko grzałki z
    > miedzi. Ogólnie mało na te tematy jest informacji.

    zrob to jakos tak zeby zejsc z pradu. za 3-5 lat bedziemy rowniotko srac po
    nogach z wrazenia takie beda ceny. NTG>>monopol, oligopol, teoria gier.
    co do meritum.
    zlaz z pradu i wstaw nierdzewke.
    ja mam na nierdzewny tyle gwarancji ile wytrzymuje emaliowany srednio. 10
    lat. ale bralem wielki pod solary.
    grzalki faktycznie nie lubia nierdzewki. wiem od fachmana ktory spawal moj.
    sa ponoc jakies specjalne do tego.
    bedziesz potrzebowac to podam namiar.

  • 7. Data: 2012-10-02 22:30:53
    Od: k...@v...pl

    W dniu wtorek, 2 października 2012 22:04:31 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

> [...]
    >
    > lat. ale bralem wielki pod solary.
    >
    > grzalki faktycznie nie lubia nierdzewki. wiem od fachmana ktory spawal moj.

    A co tu podawanie namiaru uzależniać od życzeń. Selfa robi grzałki. Przy opisach
    niektórych jest informacja żeby nie stosować do bojlerów ze stali nierdzewnej albo
    kwasoodpornej. Ot i cała tajemnica. Ja do swojego z kwasówki założyłem nieodpowiednią
    i tylko kilka lat wytrzymała. A że to tania grzałka to kupiłem taką samą. I mam w
    nosie że znowu za kilka lat przerdzewieje. I tak co kilka lat trzeba bojler z
    kamienia wyczyścić. Samo czyszczenie jest na tyle upierdliwe że założenie nowej
    grzałki to czysta przyjemność. Za to zbiornik mam praktycznie niezniszczalny bo z
    0H18N9.

  • 8. Data: 2012-10-03 14:49:20
    Od: mk <d...@t...pl>

    Niedawno czyściłem i tu jest elektroda po 2 latach.
    http://www.bankfotek.pl/view/1336589
    Grzałki nie były bezpośrednio w zbiorniku, ale w rurkach i przez nie grzały.
    Pdr. M

  • 9. Data: 2012-10-03 15:49:19
    Od: k...@v...pl

    W dniu środa, 3 października 2012 14:49:20 UTC+2 użytkownik mk napisał:
    > Niedawno czyściłem i tu jest elektroda po 2 latach.
    >
    > http://www.bankfotek.pl/view/1336589
    >
    > Grzałki nie były bezpośrednio w zbiorniku, ale w rurkach i przez nie grzały.
    >
    > Pdr. M

    A te rurki co w nich były grzałki były jak były podłączone do zbiornika?

  • 10. Data: 2012-10-04 20:35:12
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    zawsze myslalem ze jaja z grzalkami w nierdzewce to chodzi o mozliwe
    korodowanie bojlera !?
    cos zle zrozumialem?
    te problemy skupiaja sie na grzalce a bojlerowi wsio jedno?