    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kostka betonowa - kilka pytań pratycznych
    Date: Mon, 30 Mar 2009 22:06:20 +0200

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gqqipm$n7r$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Bardzo dużo zależy od rodzaju gruntu. Jeżeli grunt jest piaszczysty i woda
    > nie podchodzi to faktycznie nie ma takiego zagrożenia i nie ma potrzeby za
    > głęboko kopać.
    > U mnie akurat jest grunt nieprzepuszczalny, gliniasty i w związku z tym co
    > zima zamarza i się wypiętrza (lód ma objetość o ok. 10% większą od wody).
    > Bez wykopu na 80cm i drenażu odwadniającego w tym przypadku nie ma co
    > marzyć, żeby chodnik się trzymał jak należy.
    > Co do tego, że obserwujesz, że w mieście robią chodniki i nie kopią
> [...]
    Wytrzymuja dłużej. A to co Ty proponujesz to jak najbardziej teorertycznie
    poprawne rozwiązanie ale w praktyce stosowane chyba dkla parkingów na
    ciężarówki. Podjazdy pod garaże z reguły robionę są w ten sposób że jest
    kilkucentymetrowa warstwa podsypki, suchy beton i kostka. I służą wiele lat.
    Ale można z armaty do wróbla strzelac przecież;))

    Kris