    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt budowy malego sklepu - pytania laika
    Date: Sun, 31 Mar 2013 21:38:24 +0200

    Kris wrote:

    > W sumie tak. Powiedz jaki interes ma właściciel firmy w tym aby
    > kupować taniej skoro za matewriały i tak płaci inwestor?

    żeby dodatkowo zarobić na materiałach...

    żeby jego oferta była konkurencyjna...

    > Za materiały które kupuje właściciel firmy i tak płaci inwestor. A
    > firma wrzuca te faktury w koszty co zmniejsza podatek dochodowy np a
    > i vat w określonych przypadkach można odzyskać.

    > Nie powiesz mi przecież że masz czas i ochotę negocjować w
    > hurtowniach ceny na każda pierdołę w imieniu inwestora.

    nie musze chodzić i negocjować mam jakies swoje poziomy upustów i proponuje
    klientowi jakiś poziom cen zaopatrzenia w materiały. Klient akceptuje albo
    nie i kombinuje żeby samemu kupować. Tylko że jak zaczenie sam kupowac to
    pojawia się kwestia np gwarancji. Oczywiscie jak kupuje makowe rposukty to
    nei ma problemu ale jak kupi chiński szajs to może mieć problem z gwarancją.

    > Pisałem już kiedyś że z racji swojej pracy widuję faktury zakupowe
    > firm np budowlanych. Są tam jakiś symboliczne 5-8% rabaty. Samemu bez
    > problemu uzyskiwałem sporo wyższe.

    w sumie bardzo mnie to dziwi... jest jeszcze jedna możliwość, firmy stosują
    jakiś myk z wypłącaniem części opustów poprzez korekty albo coś innego. Wiem
    że opusty na materiały budowlane sa raczej dość marne.