  • Data: 2013-04-01 22:30:55
    Temat: Re: Koszt budowy malego sklepu - pytania laika
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    news:kjc256$9ii$1@news.dialog.net.pl...

    Niestety inwestorzy lubią być oszukiwani i sami do tego zmuszają.
    Rzecz jest w tym, ze jak w sposób uczciwy podasz koszt robocizny to jest
    więcej jak pewne, że klient znajdzie sobie innego wykonawcę, który poda
    mu niższą kwotę robocizny, którą odbije sobie w materiałach.
    Niestety wielokrotnie traciłęm klientów, któym moje usługi wydawały się
    zbyt drogie. Później dowiadywałem się, że konkurencja klienta oskubała
    prawie 2 razy tyle.
    Niestety wielu znajomych mi mówi, że jestem głupi podając klientowi
    ostateczną kwotę, kltóra uwzględnia wszelkie możliwe koszty. Twierdzą,
    że klintowi nie wolno jest mówić o wszystkich kosztach, a nalezy tylko
    podawać ceny szczątkowe np. "cena od położenia punktu", a następnie
    doliczać za każdą dodatkową czynność np. kucie ścian, biały montaż, czy
    próby. O dziwo najwięcej roboty mają własnie ci, którzy w taki sposób
    ustalają ceny.

    Dzieje się to także za sprawą takich jak Kris, którzy pomimo tego, że
    sami nie prowadzą działalności i nie wiedzą co nalezy wykonać, wiedzą
    najlepiej ile firma powinna zarobić na robociźnie.