    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Date: Sat, 14 Jan 2023 14:52:16 +0100
    <tprcqi$fd7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tprgen$fd7$2$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tprkh2$fd8$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tprnsp$mo5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tpsbfq$73n$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tptesp$t8p$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    > Cavallino napisał:
    >
    > [...czynsz za mieszknie...]

    > Cały czynsz,

    Czyli de facto w domu masz drożej, tylko się lepiej czujesz, jak sobie
    ma metry przeliczysz? ;-)

    > No to może jednak nie odstaje, też zakładałem koło tysiąca. Mnie taka
    > suma pozwala na utrzymanie domu (wraz z remontami).

    Chyba wyłącznie z remontami, a gdzie reszta?

    > Domyślam się. Psychologia zna i rozumie to zjawisko, że każdy narzeka
    > na to, co ma.

    Jakbyś od dwóch lat bezskutecznie próbował wykończyć kimś mały domek
    letniskowy, też byś narzekał.

    > Ja też rozumiem. Ale zakładam, że jestm nieco starszy

    Raczej tylko nieco.
    Ja pierwsze mieszkanie kupowałem chwilę po wejściu nowego systemu.

    > Odpowiedź też była techniczna. Jeśli trzeba będzie wyrównywać (tak jak
    > u mnie), to dojdzie do ustalenia nowego przebiegu kalenicy.

    W sensie że nie da się położyć później blachy pod istniejącą kalenicę?

    > Do tego dochodzą argumenty nietechniczne, psychologiczne. Majstry, jak
    > do nich dotrze, że jest tylko połowa roboty do zrobienia, mogą poczuć
    > się oszukane. Zaczną wtedy kombinować, jak za połówkę wziąć tyle, co za
    > całość.

    A propos - jak znalazłeś majstrów którzy zrobili Ci blachę za 9500 z
    materiałem?
    Bo ja bym wolał zlecić tą robotę jakieś firmie innej niż krzak, ale nie
    wiem jak się do tego zabrać.
    Okna dachowe do wymiany to już ze dwie ekipy tego typu oglądały, ale
    potem przestały telefony odbierać, zamiast wycenę przygotować.
    Totalnie nie rozumiem o co ludziom chodzi...

    > No to u mnie nie było puszczania miejscami. Widać gont amerykański lepszy
    > od fińskiego.

    A co było?