  • 1. Data: 2022-12-22 21:27:31
    Temat: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Kris <k...@g...com>

    Fuckture dostałem od Obajtkowegp PGNiG.
    Za dwa ostatnie miesiące kwota 883 zł.
    3452 kWh więc kilowatogodzina z gazu na dzisiaj to ok. 25 gr.
    450 zł za miesiąc, grzeje pi razy drzwi 150 m2 plus CWU dla 2 czasami 3 osób
    450zl sąsiad niedawno przyczepkę drewna do kominka kupił.
    Wmówili mu że tam jest 1mp ale jak ułożył to bliżej 0,5mp wyszlo
    450 zł to z 200 kg brykietu z trocin.
    Czyli jak ktoś mając gaz dogrzewa się kominkiem to ekonomiczny bezsens do kwadratu.
    450zl to na dzisiaj 5 worków(25 kg każdy) ekogrochu
    W innej lokalizacji ciut większy metraż ekogrochem grzanym i schodzi worek na dwa dni
    teraz a jak mrozi i wieje to worek dziennie.
    Więc póki co gaz wychodzi taniej nawet od pc a na pewno taniej od pc+fv.

  • 2. Data: 2022-12-22 22:00:01
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-22 o 21:27, Kris pisze:
> [...]
    > 450 zł to z 200 kg brykietu z trocin.
    > Czyli jak ktoś mając gaz dogrzewa się kominkiem to ekonomiczny bezsens do kwadratu.
    No niestety, jak był po 10zł/10kg to było na granicy opłacalności jak
    liczyłem, teraz to chore ceny są. Chciałem kupić trochę na zapas, myśle
    że na olx czy aledrogo będzie taniej, a tu guzik, markety maja taniej.
    Cena brykietu zrobi się 'atrakcyjna' jak w 2024 uwolnią ceny gazu, to co
    już pisałem, na najbliższy rok dali 250%, ciekawe ile będzie na 2024 :(

> [...]
    dni teraz a jak mrozi i wieje to worek dziennie.
    > Więc póki co gaz wychodzi taniej nawet od pc a na pewno taniej od pc+fv.
    No nie, w pc+pv masz swoją energię, w części albo w większości.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-12-22 22:33:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 22:00:05 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > .
    > No nie, w pc+pv masz swoją energię, w części albo w większości.

    Nieee
    Kocioł gazowy kosztował mnie ok 3000zl(dwa lata temu)
    Przyjmijmy do obliczeń 10 lat.
    Ja zużyje przez te 10 lat dwa kotły czyli zróbmy 10 tys zł
    PC plus panele to koszt pewnie pod 100tys zł.podchodzacy.
    Chyba że się mylę to.podaj realne kwoty za pc i panele.

  • 4. Data: 2022-12-22 22:37:55
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Cena brykietu zrobi się 'atrakcyjna' jak w 2024 uwolnią ceny gazu, to co
    > już pisałem, na najbliższy rok dali 250%, ciekawe ile będzie na 2024 :(

    Zobaczysz więc ile wtedy brykiet będzie kosztował.
    Palenie w kominku to ekonomiczny bezsens od lat już.
    Nawet jak masz swój las i swoje drewno.

  • 5. Data: 2022-12-22 23:01:02
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > liczyłem, teraz to chore ceny są. Chciałem kupić trochę na zapas, myśle
    > że na olx czy aledrogo będzie taniej, a tu guzik, markety maja taniej.

    Nawet po 1000 zł tona(10zl paczka) brykietu to ekonomiczny bezsens do kominka
    Niżej 10kg/ dobę nie zejdziesz a jakie miałeś temperatury grzejąc kominkiem niedawno
    pisałeś.

  • 6. Data: 2022-12-22 23:06:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-22 o 22:33, Kris pisze:

> [...]
    > Ja zużyje przez te 10 lat dwa kotły czyli zróbmy 10 tys zł
    > PC plus panele to koszt pewnie pod 100tys zł.podchodzacy.
    Oczywiście w ten sposób licząc to się nigdy nie zwróci.

    > Chyba że się mylę to.podaj realne kwoty za pc i panele.
    Realny nie podam, moje to niecałe 30kzł za wszystko, ale PC jeszcze nie
    poskładałem, ale to tylko kwestia czasu bo już prawie wszystko mam. Jak
    liczyłem na początku tego roku to zwróci mi sie to w 7-8 lat, ale
    patrząc na dynamikę cen wychodzi że szybciej.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2022-12-22 23:09:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-22 o 22:37, Kris pisze:

    > Zobaczysz więc ile wtedy brykiet będzie kosztował.
    > Palenie w kominku to ekonomiczny bezsens od lat już.
    > Nawet jak masz swój las i swoje drewno.

    No nie mam, czekam na wyprzedaże na wiosnę i trochę kupię, u mnie on
    robi za żelazny zapas jakby piec gazowy mi zdechł, a juz mi się tak
    przydał w zimie. Ja uruchomię PC to ciśnienie na kominek tez spadnie bo
    wtedy już będę miał 3 źródła ciepła.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2022-12-22 23:15:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 23:06:31 UTC+1 Janusz napisał(a):
    .
    > Oczywiście w ten sposób licząc to się nigdy nie zwróci.

    Ano wlasnie
> [...]
    > liczyłem na początku tego roku to zwróci mi sie to w 7-8 lat, ale
    > patrząc na dynamikę cen wychodzi że szybciej.

    Dynamikę czego cen?
    Wszystko drożeje.
    Liczysz jak dla brykietu z trocin zakładając że ceny wszystkiego oprócz brykietu
    wzrosną.
    Zresztą Sam wyżej napisales "Oczywiście w ten sposób licząc to się nigdy nie zwróci"

  • 9. Data: 2022-12-22 23:18:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 23:09:55 UTC+1 Janusz napisał(a):
    .

    > No nie mam, czekam na wyprzedaże na wiosnę i trochę kupię, u mnie on
    > robi za żelazny zapas jakby piec gazowy mi zdechł, a juz mi się tak
    > przydał w zimie.
    Czystym prądem taniej wychodzi jak brykietem z trocin w kominku.

  • 10. Data: 2022-12-22 23:18:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-22 o 23:01, Kris pisze:

    > Nawet po 1000 zł tona(10zl paczka) brykietu to ekonomiczny bezsens do kominka
    No tak, ale jak masz kłopot z piecem to nie ma wyjścia, grzać trzeba.

    > Niżej 10kg/ dobę nie zejdziesz a jakie miałeś temperatury grzejąc kominkiem
    niedawno pisałeś.
    Raczej 15-20kg na dzień, dom duży a i tak nie mogłem go dogrzać bo
    kominek ma za małą moc, a to dlatego ze to był wtedy jedyny wodny
    stalowy, nie miałem wyboru.

    --
    Janusz