  • 1. Data: 2022-12-20 23:33:16
    Temat: Jak się skończą badania
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To będzie tyle cukru w cukrze że nie trzeba będzie produkować cukru.
    https://www.benchmark.pl/aktualnosci/nowe-ogniwa-sol
    arne-z-hzb-rekordowa-efektywnosc.html

  • 2. Data: 2022-12-20 23:57:29
    Temat: Re: Jak się skończą badania
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 20 December 2022 at 23:33:17 UTC+1, 4...@g...com wrote:
    > To będzie tyle cukru w cukrze że nie trzeba będzie produkować cukru.
    > https://www.benchmark.pl/aktualnosci/nowe-ogniwa-sol
    arne-z-hzb-rekordowa-efektywnosc.html
    solary zima mają sprawnośc 10% mocy nominalnej, bo dni zachmurzone i dzien krótki

    Są tanie, wysokiej wydajności przemysłowe solary ze zużytych satelitów, ale trzeba
    sie po nie wybrać daleko

  • 3. Data: 2022-12-21 14:08:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/12/2022 23:57, a a wrote:
    > Są tanie, wysokiej wydajności przemysłowe solary ze zużytych satelitów

    Nowy biznes, bo pompy na peltierach nie wyszły?

    Ja bym im prąd wyłączyć, żeby przestały latać i spadły, i wyłapać takimi
    basenami z gąbka jak w parkach trampolin. Nie dziękuj, to gratisowa
    porada, warta swojej ceny.

  • 4. Data: 2022-12-21 15:06:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 21 December 2022 at 14:09:01 UTC+1, heby wrote:
> [...]
    >
    > Ja bym im prąd wyłączyć, żeby przestały latać i spadły, i wyłapać takimi
    > basenami z gąbka jak w parkach trampolin. Nie dziękuj, to gratisowa
    Jest kilkaset satelit telekomunikacyjnych, wycofanych z eksploatacji, zaparkowanycch
    na wyższej orbicie, z której sie nie spada.
    Wiele ma jeszcze paliwo do silników jonowych, sprawne są baterie, sprawna jest
    radiówka
    i 5 lat temu prowadziłem rozmowy aby przejąc kilka w ramach projektów ekologiccznej
    utylizacji satelitów,
    czyli wysłac je na orbiye okołoksięzycową, aby zapewniły łacznośc: Księżyc - Ziemia

    Nie da się ich kupić, ale można je przejąc w ramach non-profit projektu i nadal
    wykorzystać.

    Jak mi zostanie wolne 5 zł w kieszeni do powrócę do tematu, bo warto.

    No i te solary będą uzyteczne przez kolejne 5-10-20 lat póki baterie nie padną

  • 5. Data: 2022-12-21 15:18:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/12/2022 15:06, a a wrote:
> [...]
    utylizacji satelitów,
    > czyli wysłac je na orbiye okołoksięzycową, aby zapewniły łacznośc: Księżyc -

    A z kim na Księżycu chcesz rozmawiać? Mamy tam już lokalny oddział TVP
    albo choć urząd skarbowy?

    > Nie da się ich kupić, ale można je przejąc w ramach non-profit projektu i nadal
    wykorzystać.

    W sumie możesz mieć rację. Mam w domu baofenga z antenką 20cm, powinien
    dać radę.

    > Jak mi zostanie wolne 5 zł w kieszeni do powrócę do tematu, bo warto.

    Te pompy na peltierach drenują każdą złotówkę.

    > No i te solary będą uzyteczne przez kolejne 5-10-20 lat póki baterie nie padną

    Wiadomo. Do gadania z wyborcami <tu wstaw nazwę partii która przegra
    wybry> na Księżycu.

  • 6. Data: 2022-12-21 15:37:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 21 December 2022 at 15:18:24 UTC+1, heby wrote:
> [...]
    > Te pompy na peltierach drenują każdą złotówkę.
    > Wiadomo. Do gadania z wyborcami <tu wstaw nazwę partii która przegra
    Na księzycu pozostawiono dziesiątki czujników z nadajnikami
    potrzebny jest orbita;lny przekaźnik aby sygnal odebrac, wzmocnić i przesłac w
    kierunku Ziemi

    Czyli taki Starlink , ale okołoksięzycowy.

    Masz rację, zapytam Melona, czy to wesprze.

    A co do pomp ciepla na Peltiera to jest to genialna technologia, stosowana w
    satelitach, na stacjach kosmicznych, a czas, aby zeszła na ziemię.

    3 lata zarazy pozrywały więzi kooperacyjne i to co było łatwo dostepne 3 lat temu w
    Azji, ma termin dostawy za kilka miesięcy.

    Prototypy małoskalowe mam, ale nie będę z nimi jeździł i organizował pokazy.

    Ważne że to działa i nic nie szumi, nie wibruje,. nie hałasuje.

    Jak kogo temat interesuje, bo niech sobie kupi duża lodówkę na Peltierach do domu

    Już sa i cena przystepna i nic w kuchni nie buczy nocą

  • 7. Data: 2022-12-21 17:08:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/12/2022 15:37, a a wrote:
    > Na księzycu pozostawiono dziesiątki czujników z nadajnikami

    A co one czują, co jest tak istotne, że musimy z nimi gadać za pomocą
    złomowanych satelitów?

    > Czyli taki Starlink , ale okołoksięzycowy.

    Internet dla kosmitów?

    > Masz rację, zapytam Melona, czy to wesprze.

    Pytaj. Ja nie mam do niego dojść.

    > A co do pomp ciepla na Peltiera to jest to genialna technologia, stosowana w
    satelitach, na stacjach kosmicznych, a czas, aby zeszła na ziemię.

    No ale to nie miała byś wersja satelitarna, tylko taka do postawienia w
    polu buraków.

    > 3 lata zarazy pozrywały więzi kooperacyjne i to co było łatwo dostepne 3 lat temu w
    Azji, ma termin dostawy za kilka miesięcy.

    O cholera, ale pech. Odbujesz, jestem tego pewny.

    > Prototypy małoskalowe mam, ale nie będę z nimi jeździł i organizował pokazy.

    Słusznie, małoskalowa pompa ciepła jest u mnie na strychu, nazywa się
    "lodówka turystyczna", ale też nie pojechałem na pokazy, tak że rozumiem.

    > Ważne że to działa i nic nie szumi, nie wibruje,. nie hałasuje.

    Wiadomo. Skuteczność bez znaczenia, wibracje najważniejsze.

    > Jak kogo temat interesuje, bo niech sobie kupi duża lodówkę na Peltierach do domu

    Zrobie to, jak tylko dostepne będą małe elektrownie jądrowe mieszczące
    się w pawlaczu.

    > Już sa i cena przystepna i nic w kuchni nie buczy nocą

    I dają miejsca pracy w elektrowniach.

  • 8. Data: 2022-12-23 06:50:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Dec 2022 17:08:15 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Zrobie to, jak tylko dostepne będą małe elektrownie jądrowe
    > mieszczące
    > się w pawlaczu.

    Zastanawiam się czy aa nie wyjąć jednak z kf i czytać wyłącznie celu
    rozrywkowym, bo czasami jest nawet zabawny.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2022-12-23 13:50:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 grudnia 2022 o 06:51:00 UTC+1 Marek napisał(a):

    > Zastanawiam się czy aa nie wyjąć jednak z kf i czytać wyłącznie celu
    > rozrywkowym, bo czasami jest nawet zabawny.
    >
    > --
    > Marek
    Za to ty żałosny jak stare sprane gacie na randce.

  • 10. Data: 2022-12-24 00:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To będzie tyle cukru w cukrze że nie trzeba będzie produkować
> [...]

    Który to juz raz czytamy o rekordowych solarach?
    Troche tak jak proszki które zawsze piora 10 czy 20% lepiej.
    Po ilus latach plamy powinny uciekac na sam ich widok...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze