  • 1. Data: 2022-12-19 23:59:55
    Temat: 190v przez podswietlenie diodowe włacznika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam włącznik ospel gazela z podswietleniem.
    Czy to normalne ze podswietlenie powoduje ze na przewodach jest prad o
    napieciu az 190V.
    Niby nie daje to zadnych negatywnych skutków - lampa nie mruga etc ale
    190v? Po wyciagnieciu podswietlenia miernik pokazuje 10v

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 2. Data: 2022-12-20 10:12:21
    Temat: Re: 190v przez podswietlenie diodowe włacznika
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-19 o 23:59, Budzik pisze:
    > Czy to normalne ze podswietlenie powoduje ze na przewodach jest prad o
    > napieciu az 190V.
    Normalne.
    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-12-20 15:33:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 20 December 2022 at 10:12:24 UTC+1, Janusz wrote:
    > Normalne.
    > --
    > Janusz
    tak było 100 lat temu, gdy do podświetlenia kontaktów stosowano wysokonapięciowe
    neonówki
    zamiast niskonapięciowych LED-ów

  • 4. Data: 2022-12-20 22:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Normalne.

    Dziekuje

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 5. Data: 2022-12-21 01:24:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsAF72F07C9F1A8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Mam włącznik ospel gazela z podswietleniem.
    > Czy to normalne ze podswietlenie powoduje ze na przewodach jest
    > prad o napieciu az 190V.

    Miernik ma wielką rezystancję i nie pobiera prawie prądu z układu.
    Wykrywa "przeciek" przez podświetlenie

    > Niby nie daje to zadnych negatywnych skutków - lampa nie mruga etc

    Prąd za malutki. Nowoczesne ledy świecą już przy 1mA.

    > ale 190v? Po wyciagnieciu podswietlenia miernik pokazuje 10v

    Napięcie panuje, prąd płynie. Nie ma poboru prądu ale napięcie
    "przenosi się" przez elementy obwodu.

    --
    Piter

    #jebać fliperów pasożytów

  • 6. Data: 2022-12-21 10:17:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-20 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Dziekuje

    Proszę :) PiteR Ci wyjaśnił dokładnie o co w tym biega.
    --
    Janusz

  • 7. Data: 2022-12-21 12:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

> [...]
    >
    > Prąd za malutki. Nowoczesne ledy świecą już przy 1mA.

    > Napięcie panuje, prąd płynie. Nie ma poboru prądu ale napięcie

    Dziekuje.

    Tak sie jeszcze zastanawiam - jakbym dotknał takiego przewodu przy
    lampie to poczuje jakies połaskotanie, nie poczuje nic czy moze
    normalne kopniecie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 8. Data: 2022-12-21 15:13:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 21 December 2022 at 12:59:54 UTC+1, Budzik wrote:
    > Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Dziekuje.
    >
    > Tak sie jeszcze zastanawiam - jakbym dotknał takiego przewodu przy
    > lampie to poczuje jakies połaskotanie, nie poczuje nic czy moze
    > normalne kopniecie?
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
    > H. Jackson Brown, Jr.
    Mam elektrycznego grilla , opiekacza z rożnem z UK, z 2 płytkami do gotowania od góry
    i kilka lat to działało, smażyło, a ostatnio dotykam metalowej rączki otwierającej
    pokrywę piekarnika/ grilla i czuję mrowienie, a stoję na suchej podłodze.

    I dotykam bokiem dłoni i znów mrowienie.

    Biorę miernik i mierzę napięcie i eureka 170V !!!

    Czyli piekarnik/ grill / kuchenka na złom.

    Prawdopodobnie dolne spirale grzejne zwarły się węglowym nagarem z tłuszczu z obudową
    i piękny kuchenny sprzęt AGD na złom

  • 9. Data: 2022-12-21 15:43:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-21 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Tak sie jeszcze zastanawiam - jakbym dotknał takiego przewodu przy
    > lampie to poczuje jakies połaskotanie, nie poczuje nic czy moze

    Łaskotanie albo wcale, zależy co masz na nogach i pod nimi (panele czy
    płytki).
    --
    Janusz

  • 10. Data: 2022-12-22 03:54:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsAF74821E17171budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > Tak sie jeszcze zastanawiam - jakbym dotknał takiego przewodu przy
    > lampie to poczuje jakies połaskotanie, nie poczuje nic czy moze
    > normalne kopniecie?

    Jeśli prąd max w tym obwodzie ustala się np na 1mA
    to włączając w ten obwód dodatkową rezystancję Budzika
    prąd będzie jeszcze mniejszy.

    np taki obwód

    przewód L - rezystor 220kom - LED podśw - Budzik - ziemia

    nie czujesz próbówki prawda?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety