  • 1. Data: 2022-12-19 19:00:45
    Temat: Cena energii do przeżycia ale GAZU!!!
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Właśnie oglądam nowy cennik gazu PGNiG
    https://bip.ure.gov.pl/download/3/16128/PGNiGOD.pdf
    i widzę nową cenę gazu prawie 65gr/kWh, teraz kosztuje 0,20017, co daje
    podwyższkę 'tylko' 225% :( jednym słowem horror.

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2022-12-19 19:13:29
    Temat: Re: Cena energii do przeżycia ale GAZU!!!
    Od: marios <d...@j...pl>

    W dniu 19.12.2022 o 19:00, Janusz pisze:
    > Właśnie oglądam nowy cennik gazu PGNiG
    > https://bip.ure.gov.pl/download/3/16128/PGNiGOD.pdf
    > i widzę nową cenę gazu prawie 65gr/kWh, teraz kosztuje 0,20017, co daje
    > podwyższkę 'tylko' 225% :( jednym słowem horror.

    Na pewno dobrze widziałeś ?
    Bo jakoś czytałem że gospodarstw ma być nadal 200 zł/MWh - to chyba
    trochę różnica do 700?

    Dla prądu także jest +150% w cenniku, ale nałożone ograniczenia do tych
    689 zł / MWh

    A tak przy okazji:
    * Średnie roczne zużycie w grupie G12 wynosi 3,2 tys. kWh.

    https://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/ak
    tualnosci/10718,Ile-zaplacimy-za-energie-elektryczna
    -od-stycznia-2023-roku.html

    Ale w TV gada się o 2 ;)

    Po prostu mamy rok (2023) na to aby wszyscy kupili sobie panele, pompy,
    ... etc.
    bo potem "promocja" wygaśnie.

  • 3. Data: 2022-12-19 19:36:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 19:13 marios <d...@j...pl> pisze:

    > Dla prądu także jest +150% w cenniku, ale nałożone ograniczenia do tych
    > 689 zł / MWh

    W cenniku PGE 693 netto za MWh (bez dystrybucji) jest dla:
    1. Gospodarstwa rolne
    2. Karta dużej rodziny
    3. Niepełnosprawni
    4. Ogródki działkowe

    Zwykły Kowalski przy G12W płaci ponad 1200 zł za MWh (bez dystrybucji).
    Rok wcześniej było 480 zł na MWh.
    To jest +250% za samą energię.

    TG

  • 4. Data: 2022-12-19 19:41:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Dec 2022 19:36:47 +0100, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

> [...]
    > 3. Niepełnosprawni
    > 4. Ogródki działkowe
    >
    > Zwykły Kowalski przy G12W płaci ponad 1200 zł za MWh (bez dystrybucji).

    Czyli co, farelka rox?

    Bo iść na działkę to raczej słaby pomysł :)

  • 5. Data: 2022-12-19 20:01:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 19:00 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Właśnie oglądam nowy cennik gazu PGNiG
    > https://bip.ure.gov.pl/download/3/16128/PGNiGOD.pdf
    > i widzę nową cenę gazu prawie 65gr/kWh, teraz kosztuje 0,20017, co daje
    > podwyższkę 'tylko' 225% :( jednym słowem horror.

    Ale PIS wprowadził ustawę mrożącą ceny na 23r. Zapłacisz więcej tylko za
    VAT.
    W 24r pewnie będzie jazda bez trzymanki. Po nas choćby potop...

    TG

  • 6. Data: 2022-12-19 21:39:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ale PIS wprowadził ustawę mrożącą ceny na 23r. Zapłacisz więcej tylko za
    > VAT.

    Tak, teraz doczytałem że 'mrożą' ceny
    https://www.money.pl/gospodarka/rzadowe-wsparcie-ene
    rgetyczne-na-2023-r-to-warto-wiedziec-68463237117489
    28a.html

    > W 24r pewnie będzie jazda bez trzymanki. Po nas choćby potop...
    Dokładnie, mam nadzieję że uda mi sie na wiosnę poskładać PC, a energię
    mam 'swoją' tzn w 'magazynie' :)

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2022-12-19 23:03:23
    Od: marios <d...@j...pl>

> [...]
    > 3. Niepełnosprawni
    > 4. Ogródki działkowe
    >
    > Zwykły Kowalski przy G12W płaci ponad 1200 zł za MWh (bez dystrybucji).

    ??
    Dasz linka - bo za cholerę nie mogę doszukać się tych cenników

    https://www.gkpge.pl/dla-domu/zamrozenie-cen-pradu-w
    -2023-roku

    "- 693 zł/MWh - w przypadku odbiorców w gospodarstwach domowych (po
    przekroczeniu progu rocznego limitu zużycia określonego w ustawie
    zamrażającej ceny energii)."

    Miejmy nadzieję, że Pan S.Michalkiewicz nie będzie miał pretensji o
    cytat http://michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=5302

    "... Korzystając z tych uprawnień Komisja Europejska zaciągnęła pożyczkę
    na stworzenie Funduszu Odbudowy, którą teraz każdy unijny bantustan
    będzie musiał w odpowiedniej części spłacić, niezależnie od tego, czy
    coś z tego funduszu dostał, czy nie. ..."

  • 8. Data: 2022-12-20 07:06:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 23:03 marios <d...@j...pl> pisze:

    > ??
    > Dasz linka - bo za cholerę nie mogę doszukać się tych cenników

    https://bip.ure.gov.pl/bip/taryfy-i-inne-decyzje-b/e
    nergia-elektryczna/4194,Taryfy-opublikowane-w-2022-r
    .html

    druga taryfa od góry, pkt 5.2 i 5.3. Grupy uprzywilejowane są wymienione w
    pkt. 1.7.

> [...]
    >
    > "- 693 zł/MWh - w przypadku odbiorców w gospodarstwach domowych (po
    > przekroczeniu progu rocznego limitu zużycia określonego w ustawie

    Jest tak jak napisałeś - ustawa zamraża wzrost cen wynikający z nowych
    taryf.
    Wg Twojego linka maks jaki mogą brać to 0,693 za kWh (jak przy gazie
    zamrażają ceny na przyszły rok). To wychodzi, że przy G12W w PGE w obu
    strefach za energię będzie tyle samo - 0,693/kWh Po dodaniu dystrybucji
    wyjdzie odpowiednio:
    1 strefa - 1,3778 zł/kWh brutto
    2 strefa - 0,9569 zł/kWh brutto

    TG

  • 9. Data: 2022-12-20 07:51:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.12.2022 07:06, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > wychodzi, że przy G12W w PGE w obu strefach za energię będzie tyle samo
    > - 0,693/kWh Po dodaniu dystrybucji wyjdzie odpowiednio:
    > 1 strefa - 1,3778 zł/kWh brutto
    > 2 strefa - 0,9569 zł/kWh brutto

    Teraz określenia "u mnie chodzą dwa routery, stary PC przerobiony na NAS
    i trochę innego sprzętu o łącznej mocy 500W ;-)" zacznie nabierać
    odpowiedniego wydźwięku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2022-12-20 17:35:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 07:51 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Teraz określenia "u mnie chodzą dwa routery, stary PC przerobiony na NAS
    > i trochę innego sprzętu o łącznej mocy 500W ;-)" zacznie nabierać
    > odpowiedniego wydźwięku.

    Trzeba paneli dołożyć aby na te wszystkie graty starczyło :-)
    Wcześniej się wahałem - ale wczoraj właśnie decyzja zapadła. Jak tylko się
    ociepli dokładam 4,5kW do falownika offgrid, który robi teraz u mnie za
    UPS'a.
    Sam mam 2 routery, 2 wzmacniacze Wifi, serwerek na którym chodzą maszyny
    wirtualne między innymi do HA, NAS, 2 switche, rejestrator x16 PoE -
    wszystko 24h/365.
    Do tego 3 lodówki, zamrażarka, oświetlenie roślin i kupę innych gratów
    chodzących non stop.
    Szacuję, że to wszystko daje mi średnio jakieś 500W 24h/365.
    Rocznie to 4,4MWh - przy średniej cenie 1,2 zł za KWh już jest się po co
    schylać.

    TG