  • 1. Data: 2022-12-18 14:56:01
    Temat: wniosek - Dodatek elektryczny. zaświadczenie od BOK PGE ?
    Od: marios <d...@j...pl>

    "Do wniosku dołącza się rozliczenie z przedsiębiorstwem energetycznym .."

    Ktoś przerabiał temat?

    Na FV z tego roku jest: "Zużycie energii elektrycznej za 2021 rok 11.076
    kWh"

    ale wygląda (jakieś grzebanie po necie) na to, że mam mieć jakiś
    specjalny papier.

    Na email, do FV, dodają różne propagandowe śmieci.
    Nie natrafiłem na "rozliczenie", a na stronach PGE reklamują się
    zakładką "Twoje zużycie" dodając ".. Solidarnościowy"
    - a wygląda to na zwykłe naciąganie klientów na E-Sklep z odkurzaczami
    po cenach sugerowanych - pod szyldem PGE.

    Założyłem konto mniemając że odnajdę tam taki "papier", ale znalazłem
    tam tylko wykres słupkowy w JS-ie, którym mogę się pobawić.

    Wystarczy do wniosku załączyć kopię FV ?
    Czy trzeba do BOK u jechać po pie^%#@ papierek?

    Termin podobno do 1 lutego złożenia wniosku.

    ps. Czy ktoś natrafił może na jakieś konkretniejsze przepisy(?) odnoście
    ceny maksymalnej dla GD (coś 700zł netto) i jak to będzie rozliczane w G12w?

    Po przekroczeniu 2000kWh rozumiem że:
    I : 700 netto prąd + przesyły + reszta
    II: 700 netto prąd + przesył tańszy + reszta

    Z ost. FV mam za 1 MWh, w I po ~355, a II po ~250 (mowa tylko o "prąd"
    i netto)

  • 2. Data: 2022-12-18 16:37:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.12.2022 14:56, marios wrote:
> [...]
    >
    > Ktoś przerabiał temat?
    >
    > Na FV z tego roku jest: "Zużycie energii elektrycznej za 2021 rok 11.076

    Ja zaniosłem do MOPS-u (gdzie przyjmowali te wnioski) z fakturą
    (dowolną, ja wziąłem z czerwca 2022) i to zdanie które wskazałeś o
    zużyciu za 2021 jest wystarczające.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2022-12-18 19:33:47
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 18 December 2022 at 16:37:14 UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ja zaniosłem do MOPS-u (gdzie przyjmowali te wnioski) z fakturą
    > (dowolną, ja wziąłem z czerwca 2022) i to zdanie które wskazałeś o
> [...]
    Tauron też naciąga na zmianę taryfy na Tarcze Solidarnościową i dodaje niepotrzebna
    uslugę serwisantów, za która trzeba płacicc comiesięcznie,.
    rzekomo niższą opłate handlową,
    ale to wszystko ściema i ględzenie,. bo nowej taryfy nie załaczyli do
    Waznej informacji dotyczącej cennika

    Czyli zapewne nowa taryfa będzie droższa i jeszcze bardziej skomplikowana

    I nikt sie nigdy nie dowie jaka będzie cena 1 kWh
    a tylko to się liczy łącznie
    \

    czy 0,50zł
    1zł
    \czy 2 zł za 1 kWh

  • 4. Data: 2022-12-18 21:45:16
    Od: marios <d...@j...pl>

    W dniu 18.12.2022 o 14:56, marios pisze:

    [ciach]

> [...]
    > II: 700 netto prąd + przesył tańszy + reszta
    >
    > Z ost. FV mam za 1 MWh, w I po ~355, a II po ~250  (mowa tylko o "prąd"

    POPRAWKA:

    Przepraszam, musiałem gapić się na jakąś starą FV - pewnie z 2021r.

    Z FV za 08-10.2022 r.

    Taryfa dzienna - 483 zł netto / 1 MWh
    Taryfa nocna - 338 zł netto

    Zgodnie zresztą z:
    https://www.gkpge.pl/content/download/6454bc4c8e7ada
    93dd7ebe68150c9780/file/taryfa_dla-energii_elektrycz
    nej_dla_odbircow-_z-grup_taryfowyc_g-2-.pdf?inLangua
    ge=pol-PL&version=1&contentId=101286

  • 5. Data: 2022-12-18 22:01:40
    Od: marios <d...@j...pl>

    W dniu 18.12.2022 o 21:45, marios pisze:
> [...]
    >>
    > [ciach]

    > POPRAWKA:
    >
    > Przepraszam, musiałem gapić się na jakąś starą FV - pewnie z 2021r.

    pps.
    Zakładając że przesył skoczy też o te 5 gr. minimum na kWh

    Spodziewam się 1.27 zł/kWh brutto23% (1T), i 1.00 zł (2T), realniej
    byłoby dodać jeszcze z 5 gr. (akcyzy, OZE, ...)

    Dla porównania indukcja czy gaz.

    Jeżeli butla Prop-But 11 kg (Gaspol) - ostatnio kupowałem za 75 zł na
    wsi, to 140 kWh energii:
    75 / 140 = ~54 grosze , kuchnia 40% sprawności => 1.34 / kWh (ale
    indukcja też ma max 95% spr.)

    Wychodzi mi jeden pies.

  • 6. Data: 2022-12-18 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik marios d...@j...pl ...

    > Termin podobno do 1 lutego złożenia wniosku.

    O jakim wniosku mowisz?
    Znajomy chciał złozyc wniosek o dodatek weglowy bo mowi ze jednak nie
    da rady kupic wegla tyle ile potrzebuje, to powiedział ze podobno tylko
    do 30.11 mozna było.
    Myslałem ze to dotyczyło wszystkich dopłat.
    ?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 7. Data: 2022-12-19 00:11:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 18 grudnia 2022 o 22:01:42 UTC+1 marios napisał(a):

> [...]
    > wsi, to 140 kWh energii:
    > 75 / 140 = ~54 grosze , kuchnia 40% sprawności => 1.34 / kWh (ale

    Pojawia się w związku z tym co napisałeś pewne pytanie. Brzmi ono czy już osiągnięty
    jest ten moment że cena prądu i przy okazji wytwarzane przez generator prądotwórczy
    ciepło w pewnych określonych warunkach nie zrównała się z cena prądu z gniazdka. Na
    allegro można dokupić w zasadzie do każdego generatora prądotwórczego z silnikiem
    czterosuwowym układ zasilania gazem. Najtańszy kosztuje 60 złotych. W necie napisane
    że kWh z gazu ziemnego to ok 20* groszy. To przy sprawności 20% da kilowatogodzinę w
    prądzie za złotówkę. Do tego do każdej kilowatogodziny w prądzie są w bonusie 4
    kilowatogodziny w ciepłe.
    * Nie mam gazu i cenę wziąłem z netu.

  • 8. Data: 2022-12-19 08:24:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-12-2022 o 22:01, marios pisze:

    > Zakładając że przesył skoczy też o te 5 gr. minimum na kWh
    >
    > Spodziewam się  1.27 zł/kWh  brutto23% (1T), i 1.00 zł (2T),

    Nie musisz się spodziewać, taryfy są już ogłoszone, a przesył zamrożony.

  • 9. Data: 2022-12-19 08:32:48
    Od: marios <d...@j...pl>

    https://www.gov.pl/web/klimat/dodatek-elektryczny

  • 10. Data: 2022-12-19 08:38:35
    Od: marios <d...@j...pl>

    W dniu 19.12.2022 o 08:24, Cavallino pisze:

    > Nie musisz się spodziewać, taryfy są już ogłoszone, a przesył zamrożony.

    Nie wiedziałem, ogłaszają, potem ogłaszają że odrzucone, itd.

    Jeszcze wczoraj pobierałem taryfy z PGE i nic nie znalazłem na 2023 r.

    https://wysokienapiecie.pl/80125-taryfy-na-2023-za-p
    rad/

    ".. stawki dystrybucyjne, które zamrożeniu nie podlegają, wzrosną z 34
    gr/kWh do ok. 48 gr/kWh brutto .."