  • 1. Data: 2022-12-16 00:11:30
    Temat: To ne są dobre wiadomości dla tych co kupili mieszkania których nie było.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zaczynają bankrutować tzw deweloperzy. Znaczy to że ci co kupili mieszkania które
    były tylko na papierze nie będą mieli mieszkań i pieniędzy. Ci z kredytami będą mieli
    kredyty do spłacenia. Zarobiony jest budżet bo wedlug jakiś wyliczeń na każdym
    sprzedanym mieszkaniu zarobił/bi przeciętnie 137 tysięcy złotych. Do tego każdy rząd
    zyskał korzystny grunt do sterowania inflacją w przyszłości. Sytuacja spowoduje inne
    dolegliwości na przykład tych co mają już mieszkania i je wynajmuja. Im w każdej
    sytuacji by się pogorszyło bo czy więcej z tych co wynajmowali kupiło by mieszkania,
    czy ludzie wykiwani i bez kasy chcący gdzieś mieszkać nie będą mieli pieniędzy na
    czynsze w dzisiejszej wysokości. Puste mieszkanie generuje spore straty dla
    właściciela. Dużo pustych oznacza konkurowanie cena najmu. I cały czas nad głową młot
    w postaci w tym roku dwóch milionów pustych mieszkań a w przyszłym 2400000 ( słownie:
    dwa miliony czterysta tysięcy).

  • 2. Data: 2022-12-16 00:15:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Dec 2022 15:11:30 -0800 (PST), w
    <342c8941-7a02-414c-9b9f-54d3d30fda8an@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    kredyty do spłacenia. Zarobiony jest budżet bo wedlug jakiś wyliczeń na każdym

    Fascynująca jak niektórzy spędzają dnie i noce by tylko uwiarygodnić swoje
    brednie :))

  • 3. Data: 2022-12-16 02:07:36
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 16 December 2022 at 00:17:22 UTC+1, r...@k...pl wrote:
> [...]
    > Fascynująca jak niektórzy spędzają dnie i noce by tylko uwiarygodnić swoje
    z mieszkaniami jest tak, że tanie to już były
    bo na rynek trafiło 5 milionów mieszkań spółdzielczych, sprzedanych przez
    spółdzielnie za grosze,
    a kto wyjechal za granicę, mieszkanie sprzedawał, bo szukal cashu na nowe
    zamieszkanie.

    Teraz nie będzie tanich mieszkan, bo materialy budowlane bardzo zdrożały, a dostawy
    materiałów, maszyn z Chin zablokowane od 3 lat.

    Nie ma budowlanców, bo nie ma zawodowych budowlanek, budowlanych techników

    czyli budowac nie ma kto i czym.

    A dodatkowo nadszedł niz demograficzny i w Europie brakuje 20 milionów budowlanców,
    a roboty tej roboty same nie wykonają.

    Jedyne rozwiązanie to fabryczne budownictwo kontenerowe.

    Czyli gotowe domki kontenerowe, drewniane z fabryki, przywożone na platformach na
    plac budowy i cumowane, podłaczane do mediów i gotowe do zamieszkania w 2-3 miesiące

    Ale nie ma drewna bo wycięto na opał

  • 4. Data: 2022-12-16 07:53:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Zaczynają bankrutować tzw deweloperzy. Znaczy to że ci co kupili mieszkania które
    były tylko na papierze nie będą mieli mieszkań i pieniędzy. Ci z kredytami będą mieli
    kredyty do spłacenia.

    Mylisz się.
    Po 2008 sytuacja się poprawiła. Kwoty wpłacone przez klientów na
    mieszkania nie stają się własnością bankrutującego dewelopera (a tak
    było w poprzednim krachu). Przepisy poprawiono i nie tak łatwo teraz
    uciec z kasą klientów tłumacząc się bankructwem.

    --
    MN

  • 5. Data: 2022-12-16 08:00:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-12-2022 o 07:53, Marcin N pisze:

> [...]
    > było w poprzednim krachu). Przepisy poprawiono i nie tak łatwo teraz
    > uciec z kasą klientów tłumacząc się bankructwem.

    Za to developerzy robią wszystko żeby wziąć kasę inaczej, niż na
    rachunek powierniczy czyli obejść ustawę.

    Np. brać zaliczki przed podpisaniem umowy, za rezerwacje, pod pretekstem
    że to nie budowa, tylko remont, przebudowa itd

    Przynajmniej takie kwiatki spotykałem 2 lata temu, jak chciałem kupić
    mieszkanie nad morzem.
    Ostatecznie kupiłem działkę, bo ryzyko z tego typu oszustami wydało mi
    się za duże....

  • 6. Data: 2022-12-16 13:55:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 grudnia 2022 o 07:53:22 UTC+1 Marcin N napisał(a):
> [...]
    > było w poprzednim krachu). Przepisy poprawiono i nie tak łatwo teraz
    > uciec z kasą klientów tłumacząc się bankructwem.

    Co to znaczy " nie tak łatwo uciec?" Gdyby nie można było uciec to by było coś. Jak
    nie łatwo to się w bardziej skomplikowany sposób ucieka. A jak się drogę przetrze to
    się robi łatwo. Zastanów się kto tutaj pilnuje porządku. Wychodzi że facet
    strzelający z granatnika w biurze.