  • 1. Data: 2022-12-16 13:59:12
    Temat: Jak tam wasze pompki?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Bo moja cienko przędzie...

    https://drive.google.com/file/d/13RMUMvPK9lYJsiHSV28
    jnUVzjV71odXA/view?usp=share_link

    25cm w dobę...

  • 2. Data: 2022-12-16 15:38:39
    Temat: Re: Jak tam wasze pompki?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 13:59 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Bo moja cienko przędzie...
    >
    > https://drive.google.com/file/d/13RMUMvPK9lYJsiHSV28
    jnUVzjV71odXA/view?usp=share_link

    > 25cm w dobę...

    Nie wyrabia z defrostem?

    moja daje radę:

    https://ibb.co/TkFm8HW

    Jedynie co to mi się rura z odpływem zapchała i woda z niej leci bez
    kontroli.

    TG

  • 3. Data: 2022-12-16 17:35:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/12/2022 15:38, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    jnUVzjV71odXA/view?usp=share_link
    > Nie wyrabia z defrostem?

    Na to wyglada, choć to moze mieć głównie związek ze śniegiem, wyjatkowo
    kleisty, wcześniej aż tak zatkana nie była. Standardowy harmonogram
    defrost jest niewystarczajacy. Zmienic nie ma jak.

    Musiałem ją ręcznie przestawiać w tryb chłodzenia, aby rozmrozić.

    Tak ku przestrodze.

  • 4. Data: 2022-12-16 18:02:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 grudnia 2022 o 13:59:19 UTC+1 heby napisał(a):
    > Bo moja cienko przędzie...
    >
    > https://drive.google.com/file/d/13RMUMvPK9lYJsiHSV28
    jnUVzjV71odXA/view?usp=share_link

    > 25cm w dobę...
    U mnie rewelacja. Klimatyzator z dodatkowym wymiennikiem czynnik-woda, jednostka
    zewnętrzna zainstalowana na strychu w kamienicy działa idealnie. Grzeje ~50 m?.
    Monitoruje temperaturę na strychu. Teraz są tam 3 stopnie w plusie. Do mrozow zuzywal
    przeciętnie za 3,80 zł na dobę teraz niecałe 6 złotych na dobę. Taki jeden co tutaj
    się mocno udziela ma rację że większość pomp ciepła to na południową Francję i tamte
    okolice zrobione. Na Polskę muszą mieć dwa i więcej razy większy wymiennik zewnętrzny
    niż na Hiszpanie. Tam mogą mieć sprężarkę na zewnątrz a u nas sprężarka powinna być w
    budynku.

  • 5. Data: 2022-12-16 18:10:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

  • 6. Data: 2022-12-16 19:44:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-16 o 13:59, heby pisze:
    > Bo moja cienko przędzie...
    >
    > https://drive.google.com/file/d/13RMUMvPK9lYJsiHSV28
    jnUVzjV71odXA/view?usp=share_link

    > 25cm w dobę...
    No mocno Ci ją obkleiło, ale chyba daszek nad nią też by coś dał patrząc
    na zdjęcie Tomasza, ja swoja też wsadzę w kąt budynku pod daszkiem.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2022-12-16 19:46:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > moja daje radę:
    >
    > https://ibb.co/TkFm8HW
    >
    > Jedynie co to mi się rura z odpływem zapchała i woda z niej leci bez

    No ładnie, widać że osłonięcie od śniegu dużo daje, tylko czy aby nie za
    blisko ściany ją masz? masz tam odpowiedni przelot powietrza?

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2022-12-16 20:09:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 17:35 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Na to wyglada, choć to moze mieć głównie związek ze śniegiem, wyjatkowo
    > kleisty, wcześniej aż tak zatkana nie była.

    Dzisiaj jak przed południem dowaliło śniegu moja też była biała, a jest
    pod dachem.
    Ale jak przyszedł defrost to wszystko spłynęło.
    Tyle pary przy tym było, że myślałem że się coś hajcuje.

    > Standardowy harmonogram defrost jest niewystarczajacy. Zmienic nie ma
    > jak.

    U mnie czasy w defroście można zmieniać, cały proces można po swojemu
    skonfigurować.
    Poszperaj za serwisówką do swojej - może też się da.

    TG

  • 9. Data: 2022-12-16 20:21:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 19:46 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > No ładnie, widać że osłonięcie od śniegu dużo daje, tylko czy aby nie za
    > blisko ściany ją masz? masz tam odpowiedni przelot powietrza?

    Wg instrukcji ma być min. 15 cm od ściany, u mnie jest 20, kątownik ma 4,5
    cm szerokości.
    To zdjęcie nie oddaje odległości, aż sam poszedłem jeszcze raz pomierzyć
    :-)

    TG

  • 10. Data: 2022-12-17 12:50:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Wg instrukcji ma być min. 15 cm od ściany, u mnie jest 20, kątownik ma
    > 4,5 cm szerokości.
    > To zdjęcie nie oddaje odległości, aż sam poszedłem jeszcze raz pomierzyć
    > :-)
    A to ok :) bo na zdjęciu wygląda jak przyklejona do ściany.

    --
    Janusz