  • 1. Data: 2022-12-19 10:16:39
    Temat: Druga taryfa po przekroczeniku limitu
    Od: M M <m...@g...com>

    Patrząc na nowe ceny opublikowane 17 grudnia - czy dobrze rozumiem, że po
    przekroczeniu limitu 2 MWh druga taryfa w praktyce przestaje istnieć, bo obie strefy
    czasowe będą w cenie maksymalnej? No prawie - u mnie Energa G12r, tańsza taryfa
    będzie o jakieś pół grosza na kWh tańsza, łaskawcy... Czyli zniknie motywacja by
    przenosić zużycie na tańsze godziny kiedy w założeniach sieć jest mniej obciążona
    (skoro i tak zapłacę praktycznie tyle samo). Mając PV pozostaje tylko wypatrywać
    słońca i wtedy zużywać.

  • 2. Data: 2022-12-19 10:26:31
    Temat: Re: Druga taryfa po przekroczeniku limitu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-12-2022 o 10:16, M M pisze:
    > Patrząc na nowe ceny opublikowane 17 grudnia - czy dobrze rozumiem, że po
    przekroczeniu limitu 2 MWh druga taryfa w praktyce przestaje istnieć, bo obie strefy
    czasowe będą w cenie maksymalnej?

    Nie.
    Opłaty za przesył są mniejsze o połowę.

  • 3. Data: 2022-12-19 11:43:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.12.2022 10:26, Cavallino wrote:
    > Opłaty za przesył są mniejsze o połowę.

    W PGE po przeliczeniu tego limitu z 50% (jak do tej pory), różnica robi
    się 31%. Ale nadal.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2022-12-19 16:31:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-19 o 10:16, M M pisze:
> [...]
    czasowe będą w cenie maksymalnej? No prawie - u mnie Energa G12r, tańsza taryfa
    będzie o jakieś pół grosza na kWh tańsza, łaskawcy...
    To się przenieś do Taurona, w G12w masz 1,4845zł/kWh i nocna 0,712zł/kWh
    netto, więc jest o ~50% taniej dla przekraczających limit 2MWh.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-12-19 16:45:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-12-2022 o 16:31, Janusz pisze:
    > To się przenieś do Taurona, w G12w masz 1,4845zł/kWh i nocna 0,712zł/kWh
    > netto, więc jest o ~50% taniej dla przekraczających limit 2MWh.

    Nie jest.
    W tabelkach są ceny bez uwzględnienia zamrożenia, komuś nie chciało się
    doczytać całości...

  • 6. Data: 2022-12-19 17:22:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 19 grudnia 2022 o 16:31:06 UTC+1 Janusz napisał(a):
> [...]
    > To się przenieś do Taurona, w G12w masz 1,4845zł/kWh i nocna 0,712zł/kWh
    > netto, więc jest o ~50% taniej dla przekraczających limit 2MWh.

    Moj pomysł, zrealizowany na dodatek z powodzeniem, żeby w nocnej taryfie ładować
    akumulator i z niego mieć prąd w dzień chyba ma większy sens na by się mogło wydawać.
    W nowym roku powiększe magazyn do ~7kWh żeby w dzień był tańszy prąd do
    klimatyzatora.

  • 7. Data: 2022-12-19 17:41:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 16:31 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > To się przenieś do Taurona, w G12w masz 1,4845zł/kWh i nocna 0,712zł/kWh
    > netto, więc jest o ~50% taniej dla przekraczających limit 2MWh.

    coś tanio, w PGE G12W (prąd i dystrybucja):

    I strefa - 1,66 netto/2,05 brutto
    II strefa - 0,95 netto/1,18 brutto

    Mają rozmach sk..syny

    TG

  • 8. Data: 2022-12-19 18:09:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-19 o 16:45, Cavallino pisze:

    > Nie jest.
    > W tabelkach są ceny bez uwzględnienia zamrożenia, komuś nie chciało się
    > doczytać całości...

    Nie podawałem 'zamrożonych' tylko te dla przekroczenia. Sam doczytaj :)
    --
    Janusz

  • 9. Data: 2022-12-19 18:24:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 19 grudnia 2022 o 18:09:24 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > Nie podawałem 'zamrożonych' tylko te dla przekroczenia. Sam doczytaj :)
    > --
    > Janusz
    To w zasadzie nic nie zmienia. W 24 zlikwidują tanie i zostaną drogie które będą
    jeszcze droższe. Rok trochę taniej to szczegół bez znaczenia.

  • 10. Data: 2022-12-19 20:09:58
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 19 December 2022 at 17:22:35 UTC+1, 4...@g...com wrote:
> [...]
    W nowym roku powiększe magazyn do ~7kWh żeby w dzień był tańszy prąd do
    Doskonale porady Wójka Dobra Rada

    A może napuszczać w nocy gorącą wode do wanny, aby cieplo grzało mieszkanie, a drzwi
    do lazienki szeroko otarte ?

    Kuzynka grzeje mieszkanie łazienka, bo tam nie ma l;iczników c.o.

    I wszystlkie kaloryfery zakręca a drzwi do lazienki otwarte i ma cieplo za frico