  • 11. Data: 2022-12-20 20:18:51
    Temat: Re: Cena energii do przeżycia ale GAZU!!!
    Od: marios <d...@j...pl>

  • 12. Data: 2022-12-20 20:25:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 20:18 marios <d...@j...pl> pisze:

> [...]

    ale jakie jest pytanie?

  • 13. Data: 2022-12-20 23:25:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 20 grudnia 2022 o 20:25:57 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > ale jakie jest pytanie?
    Może czy to nie są wesołe rośliny?

  • 14. Data: 2022-12-21 02:09:26
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    wtorek, 20 grudnia 2022 o 13:25:57 UTC-6 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > ale jakie jest pytanie?

    Mysle ze to byla delikatna sugestia ze przesadzasz. Ale kto bogatemu zabroni?
    A moze nie bogaty bo jednak kombinuje jakby tu kasy nie wydac wydajac nieco wiecej
    naraz?

    No chyba ze masz sklep ogrodnicy czy cos. To mialo by sens.

  • 15. Data: 2022-12-21 16:12:53
    Od: marios <d...@j...pl>

    W dniu 21.12.2022 o 02:09, ptoki (ptoki) pisze:

> [...]
    naraz?

    > No chyba ze masz sklep ogrodnicy czy cos. To mialo by sens.

    Nie nie, to był :) bez znaczków. Tak - wesołe rosliny.

  • 16. Data: 2022-12-21 17:35:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 16:12 marios <d...@j...pl> pisze:

    > Nie nie, to był :) bez znaczków. Tak - wesołe rosliny.

    Pewnie, że wesołe :-)
    Zamiast stać w ciemnej zimnej piwnicy moje rododendrony mają w tym roku
    trochę światła podczas zimowania.

    TG

  • 17. Data: 2022-12-21 17:52:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Zamiast stać w ciemnej zimnej piwnicy moje rododendrony mają
    > w tym roku trochę światła podczas zimowania.

    Rododendrony u mnie w tym roku zimują pod śniegiem. W zeszłym
    śniegu nie było, ale też nie wyglądały na smutne. Ze świeceniem
    na zimujące rośliny w ogóle warto uważać. Zwłaszcza z długofalowym
    (czerwonym) składnikiem widma. Jest coś takiego jak roczny cykl
    oświetlenia, wiele z tych badyli w ciągu milionów lat przyzwyczaiło
    się do niego. Co bardziej czułe mogą czegoś takiego nie przeżyć.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2022-12-21 18:05:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 17:52 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    > oświetlenia, wiele z tych badyli w ciągu milionów lat przyzwyczaiło
    > się do niego. Co bardziej czułe mogą czegoś takiego nie przeżyć.

    Za poradą "starego wyjadacza rododendronów" oświetlam przez 10h zwykłymi
    ledami 6500K - 4x 2200lm, są w nieogrzewanym garażu.
    W zeszłym roku trzymałem u sąsiadki w piwnicy z oknami - słabo to
    przezimowały.
    2 lata temu zostawiłem w ogrodzie - wszystkie wymarzły.
    Zobaczymy jak będzie w tym sezonie.

    TG

  • 19. Data: 2022-12-21 18:29:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    > to przezimowały.
    > 2 lata temu zostawiłem w ogrodzie - wszystkie wymarzły.

    Nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, by komuś rododendron wymarzł.
    Może był w doniczce? Albo odmiana jakaś taka, południowa i wybitnie
    ciepłolubna. Tak przy okazji -- odmian teraz wiele, są nawet takie,
    co potrafią zakwitnąć, gdy mają wapno i stare tynki w glebie.

    --
    Jarek