  • 1. Data: 2022-12-19 19:29:00
    Temat: Odkurzacz kominkowy - jaki?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Doradźcie, jaki kupić odkurzacz do kominka. Przy starym kominku nie
    miałem tego problemu, bo wybierało się wszystko szufelką. Kominek
    niestety nie miał atestu i niewątpliwie był przyczyną smogu na skalę
    gminną (a może nawet powiatową). Nowy kominek ma atest, ale nie da się z
    niego wybrać popiołu do czysta bez użycia odkurzacza. Mam obecnie
    przystawkę do zwykłego odkurzacza, ale to są dwa "meble" i trochę za
    dużo miejsca zajmują.
    Myślałem o zakupie odkurzacza kominkowego z własnym silnikiem.
    Chciałbym, aby miał metalowy pojemnik, który się nie sfajczy, gdy coś
    gorącego wciągnie. Nie musi być duży. 10-12 litrów powinny wystarczyć.
    Mogę wydać na taki sprzęt 2-3 stówki.
    Ma ktoś jakiś sprawdzony typ?
    Jacek

  • 2. Data: 2022-12-19 19:37:31
    Temat: Re: Odkurzacz kominkowy - jaki?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-12-19 o 19:29 +0100, Jacek napisał:
    > Nowy kominek ma atest, ale nie da się z niego wybrać popiołu do
    > czysta bez użycia odkurzacza.

    A czy takie wybranie "do czysta" jest koniecznie?

    > Chciałbym, aby miał metalowy pojemnik, który się nie sfajczy, gdy coś
    > gorącego wciągnie. Nie musi być duży. 10-12 litrów powinny wystarczyć.
    > Mogę wydać na taki sprzęt 2-3 stówki.
    > Ma ktoś jakiś sprawdzony typ?

    Ja używam (sporadycznie, kiedy zamieć nie pozwala wyjść rano z domu
    wyrzucić popiół) Powerplus Powx308. Działa bardzo fajnie.

    Głównym problemem w takich odkurzaczach jest zapychanie się filtra,
    dlatego warto wybrać model z możliwie dużym filtrem. Model, który
    wyżej wymieniłem, nie ma tego problemu.

    Mateusz

  • 3. Data: 2022-12-19 19:56:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > A czy takie wybranie "do czysta" jest koniecznie?
    Nie jest konieczne, ale komora kominka ma kształt owalny i nie da się
    szufelką wybrać do czysta. Poza tym popielnik jest wykonany tak, że
    można go wyjąć w całości i opróżnić, co teoretycznie było fajnym
    pomysłem ale w praktyce dużo się rozsypuje po drodze, więc co 2-3
    palenia odkurzacz musi być.
    Jacek

  • 4. Data: 2022-12-19 20:01:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 19 December 2022 at 19:29:02 UTC+1, Jacek wrote:
> [...]
    > Chciałbym, aby miał metalowy pojemnik, który się nie sfajczy, gdy coś
    > gorącego wciągnie. Nie musi być duży. 10-12 litrów powinny wystarczyć.
    2000-3000 ?

  • 5. Data: 2022-12-19 21:43:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-19 o 19:56, Jacek pisze:
> [...]
    > można go wyjąć w całości i opróżnić, co teoretycznie było fajnym
    > pomysłem ale w praktyce dużo się rozsypuje po drodze, więc co 2-3

    Też mi się tak wydawało na początku i nawet kupiłem to 'pudełko' do
    odkurzacza. I leży sobie w piwnicy nie użyte, popiół wybieram jak jest
    go dużo i resztkami się nie przejmuję a palę już ponad 12 lat. Fakt mam
    bardzie kanciasty kominek ale za to płaski i szufelką da się wybrać.

    --
    Janusz