  • 1. Data: 2022-12-19 22:07:47
    Temat: Folia elektryczna na okno
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Ostatnio rzucil mi sie w oczy ten filmik ->
    https://www.youtube.com/watch?v=7aDTLCUr49o i poczytalem troche o tym i
    temat wydaje mi sie ciekawy, ale nie moge znalezc oddpowiedzi na kilka
    pytan.

    1. Ile takie cos pobiera pradu? Znalazlem gdzies ww necie informacje, ze
    to pobiera 5-7W/m2, ale nie moge znalezc informacji, czy te 5-7W, to
    ciagnie tylko przy przelaczaniu(niecala sekunda), czy caly czas, jak
    jest wlaczone.
    Twierdza, ze te folie sa energooszczedne, wiec jakos nie chce mi sie
    wierzyc, ze taka folia ciągnie prad caly czas, jak jest włączona. Jaka
    jest prawda?

    2. Czy przezroczystoscia mozna sterowac? Chodzi mi o stopniowe
    sciemnianie, a nie tylko 2 poziomy?

    3. Jak jest ustawiona pełna przezroczystość, to ile to światła zabiera?
    Jeśli bym to wziął, to bym to wrzucił na okna, wiec nie chcialbym
    ryzykowac, ze zima bedzie trzeba szybciej wlaczac swiatlo, bo ta folia
    zabiera tyle swiatla.

  • 2. Data: 2022-12-20 00:19:20
    Temat: Re: Folia elektryczna na okno
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.12.2022 o 22:07, Pawel pisze:
    > Witam wszystkich
    >
    > Ostatnio rzucil

    Firanki zastąpili gównem :) Kup sobie, na pewno w promocji będzie.

    Jprdl, jakie łatwo można dzisiaj złapać debila za portfel :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2022-12-20 00:45:22
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    > Firanki zastąpili gównem :) Kup sobie, na pewno w promocji będzie.
    >
    > Jprdl, jakie łatwo można dzisiaj złapać debila za portfel :D

    Jak nie masz nic do powiedzenia, to sie nie odzywaj. Przeczytalem kilka
    twoich postow i widze, ze to nie tylko mi pokazujesz swoj niedobor kultury.
    Dobranoc i bylbym wdzieczny, gdybys juz sie nie odzywal.

  • 4. Data: 2022-12-20 01:18:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2022 o 00:45, Pawel pisze:

    > Jak nie masz nic do powiedzenia, to sie nie odzywaj. Przeczytalem kilka
    > twoich postow i widze, ze to nie tylko mi pokazujesz swoj niedobor kultury.
    > Dobranoc i bylbym wdzieczny, gdybys juz sie nie odzywal.

    Sranoc.

    Spoko, rozumiem nawiedzonych :) Dodaj mnie do pląka zamiast pisać
    następne brednie :] /nie będziesz musiał odpowiadać :]

    Aha, chuj mnie obchodzi czy mnie czytasz i odpowiadasz. Wyrażam moje
    zdanie na dany temat i po to jest grupa (inni tez czytają). Nie piszę do
    Ciebie przecież/tak wiem, nie rozumiesz. Nim odpisałem, przebrnąłem
    przez kilka stron tego projektu i są tam odpowiedzi o które pytasz. To
    dało mi do zrozumienia, że dyskutuję z debilem, nieumiejącym znaleźć w
    sieci odpowiedzi na nurtujące go pytania :]

    Skoro szukasz odpowiedzi na zadupiu Internetu w kręgu paru osób,
    definiuję Twoje podejście do tematu :]

    Bywaj i Vypierdalay z Vervą :]/ Orlen.

    Linki odpowiednie:

    https://www.youtube.com/watch?v=akWrmIDy6AQ&ab_chann
    el=NGS

    https://guardianwindowfilm.co.uk/commercial/lcd-swit
    chable-window-film/

    I parę innych. PA!

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2022-12-20 03:49:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 20 December 2022 at 01:18:49 UTC+1, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > sieci odpowiedzi na nurtujące go pytania :]
    >
    > Skoro szukasz odpowiedzi na zadupiu Internetu w kręgu paru osób,

    Znajomy produkuje hartowane szyby pancerne i mi pokazywał te szyby z ciekłym
    kryształem 5 lat temu
    Miało to iść do biur.
    Na zasadzie podzielenia sali na budki z pracownikami, co by się nie widzieli, jak w
    call center

    I działa tak: przezroczyste, nieprzezroczyste

    Ciekły kryształ polaryzujący

    Jak będzie 10zł za m2 to kupię, ale bez szyby

    Jest to w każdym telewizorze LCD, monitorze

  • 6. Data: 2022-12-20 04:30:00
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 20.12.2022 o 03:49, a a pisze:

> [...]
    >
    > Ciekły kryształ polaryzujący
    >
    > Jak będzie 10zł za m2 to kupię, ale bez szyby
    >
    > Jest to w każdym telewizorze LCD, monitorze

    Udało mi się coś więcej znaleźć na zagranicznych stronach i z tego co
    rozumiem, to majac odpowiedni sterownik, mozna regulowac poziomem
    przezroczystosci, tylko niewiadomo, czy takie sterowniki sa dostepne w PL.

    Co do poboru pradu, to wyglada na to, ze prad ciagnie caly czas, jak
    jest przezroczyste, czyli jakby ktos chcial do jakiegos domku pasywnego,
    gdzie okien jest duzo, to w ciagu dnia latem mogloby pewnie z 1-2 kWh
    pociagnac, co jak dla mnie, to calkiem spore koszty.

    A tak przy okazji, to znalazlem info, ze niektore firmy (np oknoplast)
    produkuja okna, ktore moga robic za ekran dotykowy. Ciekawe, ile sobie
    za taki bajer zycza. Fajna sprawa, zwlaszcza w kuchni.

  • 7. Data: 2022-12-20 08:12:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Dec 2022 04:30:00 +0100, Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    wrote:
    > za taki bajer zycza. Fajna sprawa, zwlaszcza w kuchni.

    Nie tylko w kuchni. Widzę zastosowanie w łazienkach gdzie jest okno a
    (chwilowo) potrzeba prywtaności. Zamiast rozwiązując to permanentnymi
    matowymi foliami można by zastosować taką.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2022-12-20 17:36:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    > [...] na zadupiu Internetu [...]

    Nie zadupie tylko odmęt.

  • 9. Data: 2022-12-20 20:22:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 20 December 2022 at 17:36:13 UTC+1, nadir wrote:

    > Nie zadupie tylko odmęt.
    Kiedyś była moda na szyby, które się miały same czyścić, pokryte tlenkiem tytanu.

    Były 3 razy droższe i Brytolina je produkowała i przestała.

    Brud mial się sam odklejac pod wpływem reakcji UV na tlenek tytanu.

    Ale życie jest realne

  • 10. Data: 2022-12-20 22:42:13
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 20.12.2022 o 08:12, Marek pisze:

    > Nie tylko w kuchni. Widzę zastosowanie w łazienkach gdzie jest okno a
    > (chwilowo) potrzeba prywtaności. Zamiast rozwiązując to permanentnymi
    > matowymi foliami można by zastosować taką.

    Niby tak, ale jak komus zalezy na niskich kosztach, to takie rozwiazanie
    jest malo ekonomiczne, bo jak napisalem, taka folia nie pobiera pradu,
    jak jest nieprzezroczysta, czyli chcac miec przez wiekszosc czasu folie
    przezroczysta, to taka folia by pobierala prad. Zalozmy, ze jakas
    scianka ma ze 4m2, to by ciagnela minimum 20W. Troche duzo. Mysle, ze
    jesli nie wymysla czegos na ksztalt e-papieru (pobiera praad tylko w
    czasie przelaczania stron), to takie cos raczej sie nie przyjmie na
    wieksza skale.

    Ciekawe, gdzie mozna by to wykorzystac, ale w taki sposob, gdzie
    wiekszosc czasu byloby nieprzezroczyste.