    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt ogrzania domu na przełomie roku
    Date: Tue, 20 Jan 2009 09:55:13 +0100

    Usrobo pisze:

    > ok 6m3 na dobę???

    Z wykresów w EBOK'u wynika że 5.741m3. Za poprzedni okres miałem 4.7m3
    dobowo, czyli 148m3 za miesiąc - wtedy jednak było cieplej na dworze a i
    też ja sam częściej miałem ochotę wyjść do ogrodu po drewno by napalić.
    Teraz prawie nie paliłem w kominku; nie chciało mi się robić syfu w
    salonie ani czyścić szyby po mokrym drewnie :)

    > wg mnie to bardzo dobry wynik, nawet zadziwiająco dobry

    Ja mam w domu bardzo nietypowy jak na polskie warunki system ogrzewania
    powietrzem, więc staram się ocenić czy naprawdę jest taki dobry jak
    zachwalają instalatorzy, czy to tylko marketingowa gadka. Faktem jest że
    piec jest kondensacyjny a sam system robi od razu za wentylację
    mechaniczną, więc nie ma specjalnych strat ciepła.

    Natomiast myślę że część ciepła w domu pochodzi z urządzeń
    elektrycznych - dwa kompy non stop włączone, telewizor, kuchnia itd.

    > oczywiście w tym masz ciepłą wodę użytkową oraz gotowanie ??

    Ciepłą wodę mam grzaną gazem ale gotowanie już prądem.

    > ja jestem w szoku

    Czyli co, mam się cieszyć ?

    --
    Pozdrawiam,