  • 1. Data: 2009-01-19 19:30:37
    Temat: Koszt ogrzania domu na przełomie roku
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Witam !

    Drugi w karierze domu sezon grzewczy (pierwszy pełny), okres od
    15.12.2008 do 14.01.2009, okolice Trójmiasta (wyżyna, tzw. "wypizdowo" -
    jak u mnie porządnie wieje to wiem, że w gdzie indziej wieje mniej),
    skrajny dom 150m2 w zabudowie szeregowej. Zużycie gazu ziemnego za ten
    miesiąc (ogrzewanie i c.w.u.) wyniosło 178m3, wewnętrzna temperatura
    średnia w tym okresie 22 stopnia. Koszt na fakturze za ten okres to
    349,73 zł brutto.

    Dużo to, mało ? Oceńcie proszę, bo nie wiem czy mam się cieszyć czy płakać.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2009-01-19 21:26:43
    Temat: Re: Koszt ogrzania domu na przełomie roku
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    > skrajny dom 150m2 w zabudowie szeregowej.

    patrząc na to to dużo

  • 3. Data: 2009-01-19 21:32:04
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    > patrząc na to to dużo

    Moim zdaniem powodow do niepokoju nie ma. Nad morzem naprawde potrafi wiac,
    a jakies 2500 zl rocznie za ogrzewanie domu to raczej dobry wynik. Chcialbym
    i ja tak.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-01-19 22:03:26
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem powodow do niepokoju nie ma. Nad morzem naprawde potrafi wiac, a
    > jakies 2500 zl rocznie za ogrzewanie domu to raczej dobry wynik. Chcialbym i
    > ja tak.

    ja bym sie załamał po przekroczeniu połowy tej kwoty rocznie :)

  • 5. Data: 2009-01-19 22:35:45
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > ja bym sie załamał po przekroczeniu połowy tej kwoty rocznie :)

    Taaa jasne. Pompa za 20000, wszyscy wiemy od lat. Przy kotle za 4000 z
    kominem przez sciane i przylaczem za 3000, za pare lat ma szanse sie
    zwrocic.

    Po

  • 6. Data: 2009-01-19 23:29:25
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

> [...]
    > okresie 22 stopnia. Koszt na fakturze za ten okres to 349,73 zł brutto.
    >
    > Dużo to, mało ? Oceńcie proszę, bo nie wiem czy mam się cieszyć czy

    Zdecydowanie cieszyć.
    AR

  • 7. Data: 2009-01-20 07:47:02
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Sebcio pisze:
> [...]
    > 349,73 zł brutto.
    >
    > Dużo to, mało ? Oceńcie proszę, bo nie wiem czy mam się cieszyć czy

    ok 6m3 na dobę???
    wg mnie to bardzo dobry wynik, nawet zadziwiająco dobry
    oczywiście w tym masz ciepłą wodę użytkową oraz gotowanie ??

    ja jestem w szoku

    michal

  • 8. Data: 2009-01-20 08:55:13
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Usrobo pisze:

    > ok 6m3 na dobę???

    Z wykresów w EBOK'u wynika że 5.741m3. Za poprzedni okres miałem 4.7m3
    dobowo, czyli 148m3 za miesiąc - wtedy jednak było cieplej na dworze a i
    też ja sam częściej miałem ochotę wyjść do ogrodu po drewno by napalić.
    Teraz prawie nie paliłem w kominku; nie chciało mi się robić syfu w
    salonie ani czyścić szyby po mokrym drewnie :)

    > wg mnie to bardzo dobry wynik, nawet zadziwiająco dobry

    Ja mam w domu bardzo nietypowy jak na polskie warunki system ogrzewania
    powietrzem, więc staram się ocenić czy naprawdę jest taki dobry jak
    zachwalają instalatorzy, czy to tylko marketingowa gadka. Faktem jest że
    piec jest kondensacyjny a sam system robi od razu za wentylację
    mechaniczną, więc nie ma specjalnych strat ciepła.

    Natomiast myślę że część ciepła w domu pochodzi z urządzeń
    elektrycznych - dwa kompy non stop włączone, telewizor, kuchnia itd.

    > oczywiście w tym masz ciepłą wodę użytkową oraz gotowanie ??

    Ciepłą wodę mam grzaną gazem ale gotowanie już prądem.

    > ja jestem w szoku

    Czyli co, mam się cieszyć ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2009-01-20 09:08:12
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Sebcio pisze:
> [...]
    > 349,73 zł brutto.
    >
    > Dużo to, mało ? Oceńcie proszę, bo nie wiem czy mam się cieszyć czy

    Ja za grudzień dostałem rachunek na ~411 zł i jestem zadowolony. Dom co
    prawda na południowym stoku ale w dolince rozciągającej się na linii
    wschód - zachód i wiatry potrafią nieźle dać się we znaki. Gaz jest do
    grzania wszystkiego: co, cwu i kuchenka (a gotowania było sporo - Święta).

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 10. Data: 2009-01-20 09:13:45
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Sebcio pisze:
    > Czyli co, mam się cieszyć ?

    Wg mnie możesz być bardzo zadowolony

    ja dom 140m2 wolnostojący 70% ogrzewanie podłogowe 30% grzejniki
    ściana 3 warstwowa, na stropie 20cm wełny, okna PVC, rolety zamykane na
    noc. ogrzewanie gazem płynnym, ciepła woda z pieca przepływowego na naz
    płynny, dodatkowo kuchenka na gaz płynny.

    przy małym dziecku - 23 stopnie ustawione na regulatorze całą dobę
    w salonie 23-24 stopnie
    http://www.wrzuta.pl/obraz/4iINuDPHfR/

    mam zużycie gazu ok 13m3 na dobę

    michał