  • 1. Data: 2009-01-19 08:51:44
    Temat: Glazura i terakota - układanie i ceny
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    Witam!

    Zawsze wychodziłem z założenia, że najpierw układa się podłogi (tzn. płytki
    na podłodze) a potem dopiero na ścianach. Ale ostatnio gdzieś ktoś mi mówił,
    że wypadałoby odwrotnie. Jak to w końcu jest "jedynie słusznie"?
    I druga rzecz: czy są jakieś przeciwskazania do układania płytek podłogowych
    NA ISTNIEJĄCYCH, dobrze się trzymających, płytkach? Nie bardzo chce mi się
    demolować łazienkę, więc skłaniam się ku takiemu rozwiązaniu.
    I ostatnia rzecz: jakie obecnie "chodzą" ceny za układanie płytek? (Wrocław)
    Łazienka (czyli i robota) prosta, bez jakichś szczególnych widzimisiów...

  • 2. Data: 2009-01-19 09:05:57
    Temat: Re: Glazura i terakota - układanie i ceny
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alien" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mi mówił, że wypadałoby odwrotnie. Jak to w końcu jest "jedynie słusznie"?

    nie ma zasady, kazdy glazurnik ma swoja "jedynie sluszna technologie"
    generalnie duzo zalezy od kultury pracy i jakosci

    > I druga rzecz: czy są jakieś przeciwskazania do układania płytek
    > podłogowych NA ISTNIEJĄCYCH, dobrze się trzymających, płytkach? Nie bardzo
    > chce mi się demolować łazienkę, więc skłaniam się ku takiemu rozwiązaniu.

    przy dzisiejszej chemi nie ma problemu, mozna na starych tylko pilnuj zeby
    nie wyszlo za wysoko, posadzka musi byc nizej w pomieszczeniach "mokrych"

    > I ostatnia rzecz: jakie obecnie "chodzą" ceny za układanie płytek?
    > (Wrocław)
    > Łazienka (czyli i robota) prosta, bez jakichś szczególnych widzimisiów...

    Najlepiej umowic sie od roboty tak ciezko cos wycenic, bo mala lazienka to z
    metra moze wyjsc i 200 pln a jak wieksza to i na 20 moze stanac, zalezy od
    ilosci narozikow, docinek, waskich paskow, wielkosci i jakosci plytek itp...
    Andrzej

  • 3. Data: 2009-01-19 09:42:15
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    trzeba by zobaczyć łazienkę aby zrobić jej wycenę

    Adi

  • 4. Data: 2009-01-19 10:57:07
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    "Adi" napisał:
    > trzeba by zobaczyć łazienkę aby zrobić jej wycenę

    No tak przypuszczałem, że metraż to nie wszystko...

    A nieco z innej beczki:
    jak się zabrać za obudowę wanny "łukowej"?
    Czy trzeba z bloczków układać jakąś konstrukcję, na której oprze się wanna,
    czy są może jakieś miękkie ("pianka", styropian?) i trwałe materiały do
    takich celów? Nie bardzo mam koncepcję...

  • 5. Data: 2009-01-19 11:16:05
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    trzeba wymurować łuk z bloczków i na to najlepiej mozaike nakleić, zadzwoń
    to pogadamy też jestem z Wrocławia :)

  • 6. Data: 2009-01-19 11:48:42
    Od: "Alien" <a...@a...com.pl>

    "Adi" napisał:
    > trzeba wymurować łuk z bloczków i na to najlepiej mozaike nakleić,
    > zadzwoń to pogadamy też jestem z Wrocławia :)

    A nie chcesz przyjąć zlecenia? ;-)

    (dzięki za propozycję - jak nie znajdę jakichś ciekawych "instrukcji", nie
    omieszkam się odezwać :-) )

  • 7. Data: 2009-01-19 12:16:22
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > wanna, czy są może jakieś miękkie ("pianka", styropian?) i trwałe
    > materiały do takich celów? Nie bardzo mam koncepcję...

    mozna tez uzyc plyty GK nacinanej (do krzywizn) i na to mozaike, ale trzeba
    pamietac o porzadnym zaimpregnowaniu strony nacinanej i krawedzi.

  • 8. Data: 2009-01-19 18:13:36
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > mi mówił, że wypadałoby odwrotnie. Jak to w końcu jest "jedynie słusznie"?

    Mój wujek robi to od lat i zaczyna od ścian. Raz że tak jest czyściej, a
    dwa że łatwiej mu się dopasowuje.

    > I druga rzecz: czy są jakieś przeciwskazania do układania płytek
    > podłogowych NA ISTNIEJĄCYCH, dobrze się trzymających, płytkach? Nie bardzo
    > chce mi się

    Tylko kwestia ewentulanej wysokości, progu itp.

    Wujek bierze 25zł/h.

  • 9. Data: 2009-01-19 20:34:52
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > Wujek bierze 25zł/h.

    Pytalem ostatnio polecanego glazurnika, na wsi co prawda i u niego cena za
    tzw. metr to 25zl. Jakos tanio chyba.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-01-19 20:59:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > Pytalem ostatnio polecanego glazurnika, na wsi co prawda i u niego
    > cena za tzw. metr to 25zl. Jakos tanio chyba.

    poproś o pokazanie jakiś przykładów jego pracy.

    oraz narzędzi, szczególnie czy ma profesjonalną piłę do gresów (ok 6000zł) i
    zestaw koronek diamentowych do wiercenia otworów (pewnie z 2000 zł)

    myślę ża kotłownie w piwnicy płytkami za 15 zł/m2 możesz mu spokojnie
    powierzyć.

    no i przygotuj słoik na paragony :)