  • 1. Data: 2009-01-18 23:24:25
    Temat: taśma teflonowa do uszczelniania
    Od: Marek <a...@a...pl>

    Jest spór na temat "jak powinno się prawidłowo stosować taśmę
    teflonową do uszczelniania połączeń gwintowych". Proszę
    o link lub opis jak fachowo tą czynność przeprowadzać.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2009-01-18 23:34:14
    Temat: Re: taśma teflonowa do uszczelniania
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 00:24:25 +0100, Marek napisał(a):

    > Jest spór na temat "jak powinno się prawidłowo stosować taśmę
    > teflonową do uszczelniania połączeń gwintowych". Proszę
    > o link lub opis jak fachowo tą czynność przeprowadzać.

    Jakie konkretnie są Twoje wątpliwości?

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-01-19 06:14:14
    Od: Melwin <c...@t...pbz>

    Marek pisze:
    > Jest spór na temat "jak powinno się prawidłowo stosować taśmę
    > teflonową do uszczelniania połączeń gwintowych". Proszę
    > o link lub opis jak fachowo tą czynność przeprowadzać.

    Daruj sobie, cieżko nawinąć odpowiednią ilość, nie wiadomo ile, jak dasz
    za dużo część wyłazi na zewnątrz, nie możesz wrócić gwintem. Oczywiście
    nie zachęcam do pakuł. Kupiłem sobie nić teflonową, drogie pieruńsko ale
    jest tego o wiele więcej i chyba starczy mi na całe życie. Według mnie
    lepsze w użyciu i można lekko wrócić gwintem.

    --
    Melwin

  • 4. Data: 2009-01-19 08:29:54
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    Użytkownik "Marek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > teflonową do uszczelniania połączeń gwintowych". Proszę
    > o link lub opis jak fachowo tą czynność przeprowadzać.

    Jeżeli chodzi o wodę i ogrzewanie, to najlepiej tego szajsu nie używać
    wcale, ale jak już musisz to nawinąć zgodnie z kierunkiem zakręcania gwintu,
    nawinąć ciasno naciągając taśmę, tak aby zarys gwintu zaczął zanikać.
    Nakręcić drugi element i nie cofać (nie odkręcać). Odkręcanie w większości
    przypadków spowoduje konieczność ponownego wykonania uszczelnienia.
    Nie polecam stosowania taśmy na elementach pracujących z dużymi zmianami
    temperatury.
    Taśma raczej uszczelni połączenia stal-żeliwo z gwntem stożkowym. Mogą być
    problemy z uszczelnieniem połączeń na elementach ze stali szlachetnych,
    chromowanych, metali kolorowych.
    Taśma może być wskazana na elementach których połączenie może doprowadzić do
    powstawania korozji elektrochemicznej, np stal-aluminium - pełni wtedy rolę
    dielektryka.
    W przypadku uszczelniania połączeń instalacji gazowych (gazy, sprężone
    powietrze itp) taśma (specjalna do instalacji gazowych) raczej zda egzamin
    pod warunkiem że na instalację nie będą oddziaływac duże zmiany temperatury
    powodujące ruchy materiału na skutek rozszerzalności cieplnej, czyli np w
    instalacjach biegnących na zewnątrz - nie polecam.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-01-19 11:17:24
    Od: Marek <a...@a...pl>

    Jackare pisze:

    [...]
> [...]
    > temperatury powodujące ruchy materiału na skutek rozszerzalności
    > cieplnej, czyli np w instalacjach biegnących na zewnątrz - nie polecam.

    Dziękuję za wyczerpującą informację. Malvin pisze o nici - czy znasz ten
    materiał i co o nim sądzisz?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2009-01-19 11:28:31
    Od: Melwin <c...@t...pbz>

    Marek pisze:
    > Dziękuję za wyczerpującą informację. Malvin pisze o nici - czy znasz ten
    > materiał i co o nim sądzisz?

    To jeszcze podrzucę linka:
    http://www.utrzymanieruchu.pl/index.php?id=47&no_cac
    he=1&tx_ttnews[tt_news]=3149&tx_ttnews[backPid]=35&c
    Hash=acc8747afe

  • 7. Data: 2009-01-19 12:13:36
    Od: Marek <a...@a...pl>

    Melwin pisze:
    [...]
    > To jeszcze podrzucę linka:
    > http://www.utrzymanieruchu.pl/index.php?id=47&no_cac
    he=1&tx_ttnews[tt_news]=3149&tx_ttnews[backPid]=35&c
    Hash=acc8747afe

    Dzięki, znalazłem to na "alledrogo" - trzeba spróbować.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2009-01-19 16:32:30
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Jeżeli chodzi o wodę i ogrzewanie, to najlepiej tego szajsu nie używać

    Ja tam używam już kilka lat i jakoś mi nie cieknie. Jestem zadowolony.

    Może po prostu trzeba umieć?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 9. Data: 2009-01-19 18:17:52
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości

    > Taśma może być wskazana na elementach których połączenie może doprowadzić
    > do powstawania korozji elektrochemicznej, np stal-aluminium - pełni wtedy
    > rolę dielektryka.

    Mam wrażenie, że teoretyzujesz...

  • 10. Data: 2009-01-19 20:09:44
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości

    > Mam wrażenie, że teoretyzujesz...

    Powtarzam za producentami sprzętów aluminiowych. Sam stosowałem zgodnie z
    zaleceniami ale czy to przynosi skutek - nie jestem w stanie ocenić.
    Jednakże jeżeliby klient miał mieć problem z gwarancją - kosztuje mnie to
    tylko użycie materiału którego nie lubię, więc relatywnie niewiele.
    --
    Jackare