  • 1. Data: 2009-01-18 20:36:34
    Temat: Ponadnormatywne zużycie gazu
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Otrzymałem koszt grzania gazem domu - 110m2.
    1100zł za miesiąc.
    36zł dziennie.
    Co jest ogrzewane? Budynek lekko starawy bo prawie 40 letni, le okna
    wszystkie nowe, drzwi też, wentylacja nie jest jakaś przesadna.
    Konstrukcja ścian zewnętrznych: pustak "suporex" przerwa 5cm, biała
    cegła, 5cm styropianu (tak wiem, za mało nie ja to ocieplałem).
    Dach nieocieplony, wszędzie jednak sufity podwieszane.
    kocioł nastawiony na grzanie 14kW.
    Temperatura nie większa niż 22*C (próbowałem z niższym ale grabieją
    dłonie przy komputerze i z nosa cieknie)
    Do tego dochodzi CWU ale ono miesięcznie nie przekracza 80 - 100zł.
    Gotowanie nie więcej jak 20zł (mierzone latem).
    Bo przy szerszych obliczeniach wyszło ze na m2 potrzeba 330W ciepła co
    jest 2x tyle co norma przewiduje.
    ani mrozów trzaskających nie ma ani wiatrów wielkich.
    Jednak z roku an rok poprawia się jakoś termoizolacje budynku lub
    zmniejsza zużycie ciepła. np wszędzie podwieszany sufit, nowe ocieplone
    drzwi, nowe okna, nowy kocioł a i tak idzie tyle gazu co przy starym
    ogrzewaniu.
    W tym roku bedzie docieplenie poddasza wełną. Ale jak to nie pomoże to
    już nie wiem gdzie są takie straty.

  • 2. Data: 2009-01-18 20:49:03
    Temat: Re: Ponadnormatywne zużycie gazu
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
    > Otrzymałem koszt grzania gazem domu - 110m2.
    > 1100zł za miesiąc.
    > W tym roku bedzie docieplenie poddasza wełną. Ale jak to nie pomoże to już
    > nie wiem gdzie są takie straty.

    Wezwij kogoś z kamerą termowizyjną i to szybko zanim sie ociepli !!!!!!

  • 3. Data: 2009-01-18 20:52:59
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    kiki pisze:
    > "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
    >
    > Wezwij kogoś z kamerą termowizyjną i to szybko zanim sie ociepli !!!!!!

    Jaki koszt?

    bo poczytałem że można w ten sposób zrobić audyt i wykorzystać do
    dofinansowania unijnego np na termomodernizacje dachu... (a jest
    wskazana, konstrukcyjnie i energetycznie)

  • 4. Data: 2009-01-18 21:02:35
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Docieplanie, docieplaniem, ale bywa, że gaz zawiera znaczne ilości azotu i
    nie ma takiej kaloryczności, jak powinien. Problem w tym, że nie bardzo
    wiem, jak to zbadać.
    Jacek

  • 5. Data: 2009-01-18 21:06:21
    Od: "kiki" <...@...c>

    > Jaki koszt?

    kilka stówek, weź poszukaj kogoś w okolicy.

  • 6. Data: 2009-01-18 21:07:09
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > nie ma takiej kaloryczności, jak powinien. Problem w tym, że nie bardzo

    Chyba najprościej zabrać pojemnik o określonej pojemności, termometr i
    najlepiej jeszcze barometr + mały palnik.

    Podgrzewać wodę destylowaną tak by początkowa temperatura to było 20*C i
    zmierzyć czas po jakim osiągnęła 90*C.
    Pojechać w inne miejsce i zrobić to samo, zrobić to tez na gazie z butli.

    Tyle ze mam GZ50 :) I inni podpięci są do tej samej rury i nie płaca tyle.

  • 7. Data: 2009-01-18 21:11:31
    Od: Art <s...@w...pl>

    Osadnik pisze:
    > Otrzymałem koszt grzania gazem domu - 110m2.
    > 1100zł za miesiąc.
    [...]

    W ubiegłym roku o tej samej porze roku podobny problem wystąpił w
    zachodniopomorskim.
    Z tym że wtedy przekręcono dziesiątki tysięcy ludzi, ludzie płacili po
    100% a nawet 200% więcej
    jak w analogicznych miesiącach, na zewnątrz było ciepło, a zużycie gazu
    było dużo większe.
    O ile mi wiadomo tysiące ludzi napisało reklamacje, niestety nic to
    oczywiście nie dało.
    Ale reklamacje profilaktycznie warto napisać.

    http://serwisy.gazeta.pl/metroon/1,0,4888521.html

    http://www.wprost.pl/ar/122980/Zbiorowa-reklamacja-w
    ysokich-rachunkow-za-gaz/

  • 8. Data: 2009-01-18 21:16:16
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    > Wezwij kogoś z kamerą termowizyjną i to szybko zanim sie ociepli !!!!!!

    a ten dalej swoje , masz jakis kompleks :)

    Adi

  • 9. Data: 2009-01-18 21:38:39
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Adi pisze:

    > a ten dalej swoje , masz jakis kompleks :)

    Tak czy owak, jeśli cena nie jest duża?
    w tej chwili na szybko mam - badanie termowizyjne circa 300zł
    lepszy sterownik do kotła - 600zł
    na szybko ocieplenie poddasza - 1000zł

  • 10. Data: 2009-01-18 21:52:12
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    To chyba lepiej już grzać prądem?
    Bardzo trudno jest oszukać na sprzedaży prądu. Z gazem to co innego.
    Za te pieniądze można kupić 4,4 MWh na miesiąc.
    Tymczasowo to proponuję zmniejszyć zamieszkiwaną powierzchnię, obniżyć
    temperaturę, zastosować promienniki podczerwieni w miejscu pracy przy
    komputerze, nie suszyć prania wewnątrz, zakleić taśmą nieszczelności jeżeli
    są.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/