  • 1. Data: 2009-01-18 11:29:26
    Temat: co mam zabrać jeszcze z sobą?
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Witam
    W pozwoleniu na budowę domu mam budowę szamba ale chcę wybudować
    przydomową, biologiczna oczyszczalnie ścieków.
    Mam juz od firmy , która to będzie robić projekt i powiedzieli mi, że
    mam z nimi jechać do Starostwa .
    Tam będę miał do podpisania 2 papierki i później po odczekaniu 30 dni
    będziemy mogli zacząć budowę
    Co jeszcze z sobą muszę zabrać by nie trzeba było jechać jeszcze raz?
    Na dzis nie moge tego sprawdzić u źródła a umówilismy sie na wyjazd rano
    zanim Starostwo zacznie pracować
    :)

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 2. Data: 2009-01-18 11:46:09
    Temat: Re: co mam zabrać jeszcze z sobą?
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > Co jeszcze z sobą muszę zabrać by nie trzeba było jechać jeszcze raz?
    > Na dzis nie moge tego sprawdzić u źródła a umówilismy sie na wyjazd rano
    A zakończyłeś już budowę?
    Bo ja musiałem najpierw wystąpić o zmianę warunków zabudowy, a później jak
    pozwolili to o zmianę pozwolenia na budowę. Cały proces trwa już od sierpnia
    :) i jeszce nie mam zgody :).

  • 3. Data: 2009-01-18 12:12:03
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

> [...]
    > przydomową, biologiczna oczyszczalnie ścieków.
    > Mam juz od firmy , która to będzie robić projekt i powiedzieli mi, że mam

    Abstrahując od doświadczeń kolegi poniżej,
    zwykle w takich kontaktach przydaje się akt własności,
    numer KW, aktualna mapka z geodezji, itp.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-01-18 12:42:33
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał

    > Abstrahując od doświadczeń kolegi poniżej,
    > zwykle w takich kontaktach przydaje się akt własności,
    > numer KW, aktualna mapka z geodezji, itp.

    Nie przesadzajmy. Wszystkie te dokumenty składał przy wniosku o wydanie
    zezwolenia.

    Do zmiany zezwolenia kolega bedzie potrzebował:

    1. Projekt oczyszczalni (ze wszystkimi załącznikami, tj. opinią geologa,
    itp.)
    2. Wniosek o zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę
    3. Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 5. Data: 2009-01-18 12:43:04
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Stolat pisze:
> [...]
    > pozwolili to o zmianę pozwolenia na budowę. Cały proces trwa już od sierpnia

    Budowa w toku i wedlug planu jeszcze jakies 2 lata do zamieszkania .
    Ja buduje sie na zasadach budowy siedliska rolniczego i pozwolenie na
    budowe dostałem w 2 tygodnie po zlozeniu papierow.
    Nie bardzo jestem w temacie jak dlugo cos moze trwac
    :)
    Ta oczyszczalnia jest bardzo ekologiczna i najbardziej wypasiona wersja
    Scieki po przejsciu cyklu biologicznego oczyszczania sa zbierane
    dodatkowym drenazem ulozonym pod zlozem piaskowym i splywaja do poletko
    z trawami ozdobnymi( miscanthusy, turzyce oraz bambusy) ktore maja za
    zadanie doczyscic scieki ( nitryfikowanie zwiazkow azotowych)
    a ponadto spozytkowac wode.
    U mnie nie ma problemu z odprowadzeniem wody ale czasami bywaja takie
    sytuacje i ta budowana u mnie oczyszczelnia ma byc wizualizacja takiej
    opcji.
    Dogadalełem sie z ta firma nie tylko o budowe na preferencyjnych
    warunkach ale podanto, ze bede dostarczal im roslinki lub gdy Klienci
    ich wyraza taka wole robil czesc roslinna do takich realizacji

    Taka oczyszczalnia jest to ewidentna zmiana na lepsze w porownania do
    szamba i podobniez sprawa jest zalatwiana w trybie powiadomienia
    starostwa, ktore podobno nigdy nie zglasza zastrzezen.
    :)
    Twoje Starostwo czepialo sie czegos konkretnie czy tez tylko formalnie ?
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 6. Data: 2009-01-18 12:48:38
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    JKK pisze:

> [...]
    >
    > Abstrahując od doświadczeń kolegi poniżej,
    > zwykle w takich kontaktach przydaje się akt własności,
    > numer KW, aktualna mapka z geodezji, itp.
    Nie wiem coprawda jak bedzie z waznoscia powyzszych
    bo wszystko mam ale wedlug stanu gdy zaczynałem budowe 3 lata temu
    A nawet 4 gdy zalatwialem pozwolenie na budowe
    :)

  • 7. Data: 2009-01-18 12:56:34
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    wolim pisze:
> [...]
    > itp.)
    > 2. Wniosek o zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę
    > 3. Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością.

    Twoje wyliczenie zgadza z "rachunkami" bo projekt ja zawioze
    a te dwa papierki do wypelnienia i podpisania
    to jak wymieniasz w pkt 2-3
    :)

  • 8. Data: 2009-01-18 14:06:30
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Bo ja musiałem najpierw wystąpić o zmianę warunków zabudowy, a później jak
    > pozwolili to o zmianę pozwolenia na budowę. Cały proces trwa już od
    > sierpnia :) i jeszce nie mam zgody :)

    niepotrzebnie czekasz :-), na jakiej podstawie starostwo wymaga od ciebie
    tych dokumentów do budowy oczyszczalni, oczyszczalnia nie potrzebuje
    pozwolenia na budowę, nie trzeba też do jej wykonania ubiegać się o WZ,
    pozwolenie na budowę domu, które otrzymałeś "POZWALA CI" a nie "NAKAZUJE"
    wykonania wszystkiego co jest w nim zawarte, więc budujesz dom, garaż, płot
    czy co tam chcesz jeszcze (co masz w pozwoleniu), a szamba nie wykonujesz,
    natomiast budowa oczyszczalni to odrębna inwestycja, wymagająca jedynie
    zgłoszenia i odpowiednich dokumentów: wypełnione zgłoszenie, oświadczenie o
    posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane , projekt
    (moze być narysowany odręcznie, ja narysowałem na mapce), ewentualnie inne
    dokumenty wymagane odrębnymi przepisami, ja dołączyłem jeszcze folder
    producenta z opisem oczyszczalni, gdzie były podane różne normy i
    certyfikaty jakie spełnia.
    i wszystko :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 9. Data: 2009-01-18 16:09:14
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > ewentualnie inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami, ja dołączyłem
    > jeszcze folder producenta z opisem oczyszczalni, gdzie były podane różne

    Nie wiem chyba mówimy o innym kraju. Bo ja muszę taką drogę przejść,
    ponieważ w pozwoleniu miałem szczelne szambo na nieczystości 10m3.
    Dodatkowo nie odbierzesz budynku jak nie będziesz maił gdzie zrzucać
    g.....wna.
    Aby mieć POS należy na nowo uzyskać pozwolenie na budowę.
    Budowa trwa NIE JEST ZAKOŃCZONA.
    Jeżeli miałby już zakończoną budowę, to wtedy jest tak jak piszesz czyli
    zgłaszam tylko do starostwa.
    Dodatkowo należy wykonać odwiert geologiczny i opis gruntu (300-500 zł)
    Resztę rzeczy zrobiła za mnie firma która mi to zamontowała.
    Na dzień dzisiejszy mam POS ale to samowola i jak ktoś mnie podkabluje to
    zapłacę grzywnę.

    Pozdrawiam Michał

  • 10. Data: 2009-01-18 18:54:27
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ponieważ w pozwoleniu miałem szczelne szambo na nieczystości 10m3.
    > Dodatkowo nie odbierzesz budynku jak nie będziesz maił gdzie zrzucać

    guano będziesz zrzucał do istniejącej już (bo wybudujesz ją przed odbiorem
    domu) POŚ :-)

    > Aby mieć POS należy na nowo uzyskać pozwolenie na budowę.
    > Budowa trwa NIE JEST ZAKOŃCZONA.

    budowa domu i budowa POŚ to nie mające ze soba nic wspólnego, dwie odrębne
    inwestycje,
    jak robisz zgłoszenie zamiaru budowy POŚ to nikt cię nie pyta, czy tam
    budujesz dom, czy nie,
    ale teoretycznie może się trafić jakaś biurwa w starostwie i się odwołuj
    człowieku, a czas leci :-(
    wtedy inny wypróbowany sposób:
    budujesz dom i szambo zgodnie z projektem, z tym że szambo, to faktycznie
    jest osadnik twojej przyszłej oczyszczalni, kończysz budowę, zgłaszasz
    zamiar budowy POŚ opartej na tym "szambie" i po 30 dniach robisz POŚ, a w
    praktyce dodajesz drenaż, czy też te twoje poletko denitryfikujące :-)

    --
    pozdrawiam
    robert