  • 1. Data: 2009-01-19 14:12:39
    Temat: Montaż halogenów
    Od: Tomek <tpajzert_x@_xpoczta.fm>

    Witam

    Mam do Was pytanie o Wasze doświadczenie przy montażu halogenów w
    suficie podwieszanym. U nie na stelażu lezy wełna 20cm (Isover).
    Elektryk mówił mi że jak dam halogen bezpośrednio to może się topić
    wełna (tak miał u siebie). Mówił, że można zamontować halogen i na górze
    nałożyć na niego kawał rury, a drugie rozwiązanie to włożenie doniczki
    na halogen.
    Może macie jakieś dobre rozwiązania?

    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-19 14:25:59
    Temat: Re: Montaż halogenów
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Może macie jakieś dobre rozwiązania?

    Ja zastosowalem wytyczne producenta oprawy halogena - wytyczne te pewnie sa
    na KAZDYM kartoniku z halogena. Dotycza sposobu montazu - z uwzglednieniem
    przerwy miedzy halogenem/sufitem podwieszanym a dalsza warstwa
    sciany/stropu/czegokolwiek. Wykonanie tego zgodnie z wytyczna w moim
    przypadku dało 100% sukcesu - nie dzieje sie nic zlego (sprawdzilem po
    roku). Ani folii ani wełnie. Moze to jest dobra droga ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-01-19 14:32:02
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > wełna (tak miał u siebie). Mówił, że można zamontować halogen i na górze
    > nałożyć na niego kawał rury, a drugie rozwiązanie to włożenie doniczki

    Zmień żarówki na świetlówki lub diody

    Wprawdzie za sztukę zapłacisz drożej, ale zaoszczędzisz na prądzie i nie
    będzie problemu grzania

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-01-19 14:53:44
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    U nie na stelażu lezy wełna 20cm (Isover).
    No życzę powodzenia, żeby stopić wełnę mineralną halogenem.
    Możesz np. dać nad halogenami puszki po "konserwie turystycznej" (wielkość) i
    wtedy będzie wszystko OK.
    Danie rury jest OK ale, jeżeli po wełnie jest jakiś drewniany strop to bym się
    wahał.
    Zbyszek

  • 5. Data: 2009-01-19 15:29:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 15:12:39 +0100, Tomek napisał(a):

    > Elektryk mówił mi że jak dam halogen bezpośrednio to może się topić
    > wełna (tak miał u siebie).

    Powiedz mu, żeby tyle nie pił. Białe myszki też widział? :) To co mogło się
    u niego topić to folia pp, ale żeby wełna się topiła... To jest materiał
    niepalny. No, niewazne. Są specjalne puszki do halogenów, na przyklad:

    http://www.ujeb.pl/puszka-do-halogenow/

    Tańsze rozwiązanie to zwykłe doniczki z ceramiki, ale ciężej je zamocować i
    trzeba je mocować zanim przykręcimy płytę :)

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-01-19 16:21:58
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Zmień żarówki na świetlówki lub diody
    >
    > Wprawdzie za sztukę zapłacisz drożej, ale zaoszczędzisz na prądzie i nie
    > będzie problemu grzania

    To porownaj jeszcze efektywnosc tych zrodel w lm/W i nie opowiadaj, ze
    diody albo swietlowki sie nie grzeja. Jak zastosujesz diode 1W to moze
    ci sie nie bedzie to bardzo grzalo, ale tez swiatla z tego nie bedzie za
    duzo. Z kolei powodzenia zycze w upchnieciu lampy fluorescencyjnej w
    miejscu po oczku halogenowym.
    Oszczednosci tez sa pozorne, bo efektywnosc tych 3 zrodel swiatla jest
    calkiem podobna, w kazdym razie z trudem rekompensuje koszty.

  • 7. Data: 2009-01-19 17:04:10
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    T.M.F. pisze:

> [...]
    > Oszczednosci tez sa pozorne, bo efektywnosc tych 3 zrodel swiatla jest
    > calkiem podobna, w kazdym razie z trudem rekompensuje koszty.

    Po oczku od halogenu nie upchniesz - ale są puszki troszkę głębsze i do
    tego są żarówki
    http://www.luxmarket.pl/asortyment/brilux-elgo/swiet
    lowka-kompaktowa-gu-10f-7w/4812
    mają moc 7 W 120 lumenów, a halogen 20 W ?? ile lumenów...
    Ariusz

  • 8. Data: 2009-01-19 18:21:27
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Tomek" <tpajzert_x@_xpoczta.fm> wrote in message
> [...]
    > siebie). Mówił, że można zamontować halogen i na górze nałożyć na niego
    > kawał rury, a drugie rozwiązanie to włożenie doniczki na halogen.

    Dawanie halogenów w wełnie nie jest nigdy dobrym rozwiązaniem. Właśnie
    włazience sie ich pozbyłem, bo wiało tamtędy i podwiewało wełnę. Jeśli nie
    musisz to odpuść sobie halogeny w wełnie izolacyjnej.. Do bra rada.

  • 9. Data: 2009-01-19 18:53:33
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Po oczku od halogenu nie upchniesz - ale są puszki troszkę głębsze i do
    > tego są żarówki

    Jesli jest tyle miejsca, zeby upchnac glebsza puszke to halogen nie
    stanowi problemu. Zreszta jesli styka sie z welna to nie ma o czym
    mowic, problemem jest jesli styka sie z folia lub drewnem.

    > http://www.luxmarket.pl/asortyment/brilux-elgo/swiet
    lowka-kompaktowa-gu-10f-7w/4812

    > mają moc 7 W 120 lumenów, a halogen 20 W ?? ile lumenów...
    > Ariusz

    7W - 120lm? To by dawalo 17 lm/W, czyli sprawnosc w okolicy zwyklej
    zarowki. Cos chyba pokrecili, z kolei 120 lm/W to bylby cud :) Halogeny
    maja kolo 25-35 lm/W, lampy HID kolo 90 lm/W. Diody i lampy
    fluorescencyje sa pomiedzy. Z tym, ze jesli by uwzglednic czas zycia,
    cene lampy i niezbednych akcesoriow to kolejnosc bedzie inna. Jeszcze
    inna rzecz, ze zarowka czy halogen nie stanowia dla srodowiska problemu,
    to tylko wolfram i szklo, lampa fluorescencyjna to syf nieziemski i
    wymaga specjalnej utylizacji, w ktora jakos niewierze.

  • 10. Data: 2009-01-19 19:03:38
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Dawanie halogenów w wełnie nie jest nigdy dobrym rozwiązaniem. Właśnie
    > włazience sie ich pozbyłem, bo wiało tamtędy i podwiewało wełnę. Jeśli nie
    > musisz to odpuść sobie halogeny w wełnie izolacyjnej.. Do bra rada.

    chłopie, ty naprawdę weź sie za leczenie tych twoich fobii, bo mama
    wrażenie, że jak pada słowo wełna, to dostajesz ataku paniki...
    tu jest mowa o suficie podwieszanym, więc najprawdopodobniej wełna pełni
    jedynie rolę wygłuszającą,
    a jak tobie podwiewało wełnę w suficie podwieszanym w łazience, to miałeś
    jakieś dziury w ścianach zewnętrznych pod sufitem, abo miałeś jakieś
    omamy...

    --
    pozdrawiam
    robert