  • 31. Data: 2011-02-09 23:59:55
    Temat: Re: Koszt oświetlenia klatek.
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik zlotowinfo napisał:

    > rozumiem że łączeniem dwóch żarówek w szereg, czyli zmniejszeniem
    > napięcia i świecenia wydłużyć można żywotność, a jak ma się to do diody
    > bo nie rozumiem

    świeci przez połowe czasu ;-) tylko w jednym półokresie

    pzdr
    GS

  • 32. Data: 2011-02-10 00:08:29
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message

    > rozumiem że łączeniem dwóch żarówek w szereg, czyli zmniejszeniem napięcia
    > i świecenia wydłużyć można żywotność, a jak ma się to do diody bo nie
    > rozumiem

    Obcina jedną połówkę sinusoidy.

  • 33. Data: 2011-02-10 00:14:16
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "GS" <g...@g...pl> wrote in message

    > świeci przez połowe czasu ;-) tylko w jednym półokresie
    >
    > pzdr
    > GS

    Dokładnie. W ten prosty sposób można zmniejszyć moc oddawaną przez
    odbiornik o około połowę. To mogą być duże moce, tylko do chłodzenia diody
    może być potrzebny radiator. Do załączenia wystarczy bypass na diodzie -
    prosty wyłącznik jednopolowy, zwierający diodę dla maksymalnej mocy.

  • 34. Data: 2011-02-10 06:13:58
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-09 15:30, Albercik pisze:

    > 1624 [zł] / 0,5 [zł/kwh] = 3250 [kwh]
    > 3250 [kwh/rok] / 365 [dni] = 8,9 [kwh/dzień]
    > 8,9 [kwh] / 3 [klatki] = 2,96 [kwh/klatkę/dobę]
    >
    > nie wiem ile i jakich jest żarówek, załóżmy że na każdym piętrze jest
    > jedna 60W 3 pięta + parter + piwnica + na zewnątrz razem 6
    >
    > 2,96 [kwh] / 6 [żarówek] = 0,5 [kwh/żarówkę/dobę]
    > 0,5 [kwh] / 0,06[kw] = 8,33 [h] świecenia KAŻDEJ żarówki dzień w dzień

    Często widuje się zasilanie osprzętu instalacji kablowych i netu właśnie
    z tego źródła. A toto pracuje 24/365.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 35. Data: 2011-02-10 07:01:49
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "PeJot" <P...@0...pl> wrote in message news:iivvn4$5vc$2@inews.gazeta.pl...

    > Często widuje się zasilanie osprzętu instalacji kablowych i netu właśnie z
    > tego źródła. A toto pracuje 24/365.

    Nie uwzględniacie jeszcze jednego źródła kosztów - żarówki jak puchar
    przechodni zmieniają właściciela...

  • 36. Data: 2011-02-10 08:15:01
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > lokatorów? z tego co wiem właścicieli wykupionych mieszkań i spółdzielni

    No, źle się wyraziłem.
    Powinno być:
    ~~A jeśli jej nie ma u "wpływowej" jej części (części właścicieli
    wykupionych mieszkań)?~~
    A dom należy do miasta (zasoby komunalne gminne), a nie spółdzielni.
    Bo Polacy to taki naród, że jak ktoś dużo krzyczy, to reszta nie chcąc
    się narażać, bierze ogonki pod siebie.
    Ja sam mam ciut słabszy głos, więc nie zdołałem ich przekrzyczeć,
    dodatkowo to krzykliwe towarzystwo jest w dziwnej zmowie
    z ludźmi od zarządcy.
    Przerąbane.

  • 37. Data: 2011-02-10 09:25:49
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Obcina jedną połówkę sinusoidy.

    obcina, czyli marnuje połowę prądu, ma to sens?

  • 38. Data: 2011-02-10 10:33:19
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-02-10 00:59, GS pisze:

    > świeci przez połowe czasu ;-) tylko w jednym półokresie

    Czy to zdrowie dla sieci? Jak wszyscy tak zrobia?
    --
    A S

  • 39. Data: 2011-02-10 10:53:55
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    > Kocham takie pieprzenie kotka za pomocą młotka. Nie łatwo o mocniejszą
    > zarowkę. Z wyjątkiem internetu to gdzieś indziej bywasz? W marketach każdych
    > żarówek do oporu.
    Widzę że kogutek i w tym kurniku pieje.
    Nie jest moim hobby badanie ryku na dostępność żarówek. Wiem że jest
    utrudniony do nich dostęp a i na półce w supermarkecie w śród innych
    żarówek nie widziałem 100W

    > Jak zalożysz setkę i puścisz przez diodę to następną
    > będziesz zakladal w przyszlym stuleciu nawet jak by 24h na dobę świecila.

    poza przepaleniem żarówek w miejscach dostępnych dla większej liczby
    osób te żarówki lubią znikać, a jak ktoś przyuważy że jest tam setka co
    w sklepie za rogiem jej nie ma to będą kolejki pod klatką żeby ją
    "pożyczyć".

    > Rusz
    > dupę idz do sklepu a nie pitol że zwyklych zarowek nie ma bo w internecie tak
    > jakiś baran napisal.

    Ty lepiej rusz dupę i przejdź się na spacer bo od siedzenia w necie i
    supermarketach mózg Ci odmawia posłuszeństwa

  • 40. Data: 2011-02-10 10:56:44
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.02.2011 10:25, zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > obcina, czyli marnuje połowę prądu, ma to sens?

    Ma.
    Obcina czyli wyłącza. Nic się nie marnuje, w chwili gdy obcina licznik
    się nie kręci to tak dla zobrazowania.

    Taki "obcięty" prąd nie nadaje się do zasilania większości odbiorników.
    Zwykła żarówka sobie z nim poradzi, ale świeci słabiej, trzeba więc dać
    mocniejszą żarówkę.