  • Data: 2012-10-28 12:29:37
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metrów
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 28 października 2012 10:58:44 UTC+1 użytkownik M. napisał:

    > Śmieci zależą od liczby osób. W 4-osobowej rodzinie pojemnik na 2
    >
    > tygodnie to minimum.

    Nie wiem co tam wrzucać aby zapełnić dwa pojemniki 200 litrów na miesiąc. U mnie jest
    tak: butelki plastykowe(tego faktycznie jest sporo )idą za darmo do dedykowanego
    kontenera. Szkło tak samo do darmowego kontenera. Papier tez do darmowego, część na
    rozpałkę w kotle. Puszki i inny złom co sobote z pocałowaniem w ręke odbiera
    zaprzyjaźniony Pan. Obierki, resztki jedzenia i inne organiczne odpadki do
    kompostownika. Popiół jako że palę drewnem to idzie jako nawóz pod żywopłot= do
    kompostownika może tez by się nadał ale nie praktykowałem. Zresztą jest tego tak z z
    wiadro(10 litrów) na tydzień to nawet do pojemnika na śmieci by tragedii nie było.
    Czyli do płatnego pojemnika idą opakowania po jogurtach, woreczki foliowe itp.
    popatrzałem na faktury- zeszłym roku 2 razy oficjalny odbiór 24zł i może ze dwa razy
    zapłaciłem 10zł panom którzy wrzucili zawartość pojemnika do śmieciarki bez zbędnej
    papierologi;))
    Kontener na rzeczy remontowe nie zamawiałem nigdy- bo co za odpady remontowe w nowym
    domu. Malowanie itp to gruzu nie ma, raz jak przerabiałem kotłownie i drzwi dodatkowe
    wykuwałem to dwie taczki gruzu do pojemnika poszły i panowie za 10zł zabrali

    >Do tego śmieci sortowane (ze 2-3 worki
    >
    > miesięcznie).
    Na takie u nas jest w całym mieście pełno darmowych pojemników
    Licząc pojemnik 25zł wychodzi ok. 500-550zł. Do tego raz w

    > roku kontener na rzeczy remontowe (powiedzmy mały za 200zł) i
    >
    > wychodzi750zł za śmieci rocznie.

    Być może u Ciebie tak jest nie neguje. u mnie wychodzi kilkakrotnie taniej

    > Ale wiem, że u nas część śmieci się pali, część ląduje w lasach, część
    >
    > się podrzuca na osiedla do otwartych śmietników, ....
    A to fakt. Głupota totalna. Pelno darmowych pojemników na szklo a w lasach widuje
    worki z butelkami.
    Od lipca będziemy w całej Polsce ryczałtowo za śmieci płacić(dal mnie to będzie spora
    podwyżka;) wiec może będzie tego w lasach mniej. Chociaż idiotów nie brakuje i nawet
    w takiej sytuacji będą do lasu lub do pieca wrzucać.