  • 1. Data: 2012-10-24 09:15:09
    Temat: Koszt utrzymania domu - 250 metrów
    Od: "Baska" <B...@w...pl>

    Ile kosztuje utrzymanie domu 250 metrów - ogrzewanie gazowe. Chodzi mi o
    utrzymanie roczne.

  • 2. Data: 2012-10-24 09:18:02
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metrów
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Nikt na to pytanie nie odpowie, dopóki nie napiszesz nic o izolacji budynku
    i zastosowanych materiałach budowlanych. Albo inaczej, już Ci odpowiadam:
    koszt może wynosić od 1tyś. do 10tyś. zł :)

  • 3. Data: 2012-10-24 09:20:30
    Od: "Baska" <B...@w...pl>

    Dom ocieplony 10 cm styropianu

  • 4. Data: 2012-10-24 09:21:39
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metr?w
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2012-10-24 09:18, ceownik pisze:
    > Nikt na to pytanie nie odpowie, dop?ki nie napiszesz nic o izolacji budynku
    > i zastosowanych materia?ach budowlanych. Albo inaczej, ju? Ci odpowiadam:
    > koszt mo?e wynosi? od 1ty?. do 10ty?. z? :)

    Bez sensu
    Wg znajomych przy kiepskim ociepleniu nawet do 15 tys rocznie
    a o tysiącu można zapomnieć bo mam bardzo dobrze ocieplone 100 m2 i
    poniżej 4 tys zejść się nie da

    --
    sjs

  • 5. Data: 2012-10-24 09:25:00
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Z czego wybudowany?
    Jakie okna?
    Jakie ocieplenie dach? Poddasza / skosów?
    Jakie ocieplenie podłogi?
    Jaki rodzaj ogrzewania i jaki kocioł?
    Czy przyległy garaż nieogrzewany?
    Są jakieś balkony?
    Jakie drzwi?
    Jaka brama garażowa?

    Jak odpowiesz na te pytania to koszt orientacyjny powinien być bliski do
    realnego - choć błędy wykonawcze mogą również podwyższyć koszty ogrzewania.

  • 6. Data: 2012-10-24 09:25:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 października 2012 09:15:13 UTC+2 użytkownik Baska napisał:
    > Ile kosztuje utrzymanie domu 250 metrów - ogrzewanie gazowe. Chodzi mi o
    >
    > utrzymanie roczne.

    Trudno precyzyjnie odpowiedzieć na tak ogólnie zadane pytanie.
    Ogrzewanie gazem może Ciebie kosztowac 3tys a może i 6tys w zalezności jak ocieplony
    dom, jaki kocioł itp.
    Podatek od nieruchomości- tu stawki są tez różne-ja płacę 170zł za rok moja mama w
    sasiedniej gminie 170zł za kwartał.
    Woda+ kanaliza- przyjmij 4m23 na osobe na miesiąc. A ceny różne- u mnie ok 4,5 zł/m3
    wody+ścieków, jednak np 60km dalej w jednym z miast cena wody i ścieków to 39zł/m3.
    Prąd- rodzina 2+1 można przyjąć ok 300-350kWh na miesiąc, tu różnic cenowych
    znaczących nie ma więc około 200zł mozna przyjąć.
    Śmieci u nas 26zł za pojemnik ja opróżniam raz na 3 miesiace bo segreguje odpady i
    plastyki, szkło, papier wwrzucam za darmo do postawionych przez gmine przeznaczonych
    do tego pojemników. Ale od lipca 2013 roku zmieniają się opłaty za wywóz
    nieczystościio- będzie to w formie dodatkowego podatku różnego w różnych gminach.
    To tak w skrócie.

  • 7. Data: 2012-10-24 09:27:25
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    > Bez sensu
    > Wg znajomych przy kiepskim ociepleniu nawet do 15 tys rocznie
    > a o tysiącu można zapomnieć bo mam bardzo dobrze ocieplone 100 m2 i
    > poniżej 4 tys zejść się nie da

    Więc coś tu kolego nie gra, chyba że grzejesz gazem płynnym, albo wydaje Ci
    się że masz dobre ocieplenie, a jest słabe. Ewentualnie kocioł źle ustawiony
    albo z PRL-u.

  • 8. Data: 2012-10-24 09:34:48
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Baska" napisał w wiadomości grup
    > Ile kosztuje utrzymanie domu 250 metrów - ogrzewanie gazowe. Chodzi mi o
    > utrzymanie roczne.

    250m - jakich?
    Zrób sobie audyt energetyczny to czegoś się dowiesz.
    Koszt ok 60zł.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2012-10-24 09:54:56
    Od: "Baska" <B...@w...pl>

    Mieszkalna ok 180 metrow kwadratowych , reszta tarasy.

  • 10. Data: 2012-10-24 09:55:32
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Baska" <B...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ile kosztuje utrzymanie domu 250 metrów - ogrzewanie gazowe. Chodzi mi o
    > utrzymanie roczne.

    Ja po podłodze też mam prawie tyle, no może ciut mniej, jakieś 200m2. A
    powierzchni użytkowej mam 136m2.

    Jeśli nie sprecyzujesz pytania, w szczególności o wielkość domu, nikt nic Ci
    sensownego nie napisze.