  • 71. Data: 2012-10-29 14:47:32
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metrów
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Kurde, sie czepneli tej mocy jak wyroczni. Jedna ma 40W, druga 60W i
    > modulowana w kotle. Do tego dochodzi cyrkulacja CWU kiedy jest potrzeba, ale
    > 5W mocy pompy CO to chyba na jednym grzejniku.

    Niekoniecznie. Mam te pompke na podlogowke - 100m2. Moce reguluje sie
    poprzez plynna zmiane wysokosci podnoszenia. Ustawilem na okolo 2.5.
    Pobiera 15W.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 72. Data: 2012-10-29 15:00:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie. Mam te pompke na podlogowke - 100m2. Moce reguluje sie
    > poprzez plynna zmiane wysokosci podnoszenia. Ustawilem na okolo 2.5.
    > Pobiera 15W.

    Nto rewelacja. Biorac pod uwage, ze pompka CWU ma 20W...

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2012-10-29 15:11:35
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Nto rewelacja. Biorac pod uwage, ze pompka CWU ma 20W...

    Jak na razie jest gites. Tylko, ze kosztowala chyba ponad 600 zl.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 74. Data: 2012-10-29 15:34:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 października 2012 12:28:06 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > 5W mocy pompy CO to chyba na jednym grzejniku.

    Obawiałem sie że może z akwariową pomylił;)

  • 75. Data: 2012-10-29 16:46:56
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > (willo z regulacją płynną i wyświetlaczem, na którym pokazuje aktualny
    >
    > pobor )
    Jaki masz konkretny m,odel tej pompki?
    Bo moja 3 biegowa ma odpowiedni 40/63/100W
    Normalnioe chodzi na 40 w zimowe miesiące na 63W
    ------------------

    Musze sprawdzić ale
    coś takiego to jest
    http://www.instalacjebudowlane.pl/6081-23-40-wilostr
    atos-pico-najbardziej-energooszczedna-pompa-do-co.ht
    ml

    przez 2 sezony mam na liczniku 50kWh na dziś dzień 3 sezon rozpoczęty
    czasami w mocne mrozy troszkę podkręce, kiedyś kupiłem ją za wasza radą jak
    buczało mi w grzejnika :)
    pompka rozwiązała problem, bo zwolniła bieg wody, z czasem przypadkowo
    wyszło, ze buczenie było związane
    z ustawionym zaworem, otwartym do połowy przy bojlerze, tak ustawił go
    instalator, sam załamał ręce nie wiedział dlaczego buczy, zainwestowałem w
    pompkę i było ciszej, dało się spać :), a przypadkowo grzebałem przy
    bojlerze i zawor otworzyłem całkiem i nastała cisza, w ten przypadkowy
    sposob stałem się posiadaczem super oszczędnej pompki :) ot taka historyjka,
    krótka

  • 76. Data: 2012-11-01 16:09:00
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-10-28 18:25, Baska pisze:
    > To reasumujac.
    > Ze wszystkim czyli ogrzewaniem gazowym, prądem, podatkiem, wodą ,tv, netem
    > itp w 10 tys rocznie powinnam sie wymiescic tak? Dom 250, ale tarasy
    > odchodza wiec bedzie ok 220
    > ps. jeszcze mam pytanko, poza sezonem grzewczym (zimą) jakie sa koszty gazu
    > ? bo zima slyszalam ze ok 1200 zl na 2 miesiace

    Wszystko zależy od tego, co liczysz jako koszt utrzymania domu.

    Zostają jeszcze drobne prace, za które możesz płacić lub robić samemu.

    - czyszczenie rynien
    - prześwietlanie drzewa
    - odśnieżanie
    - sprzątanie domu
    - podlewanie ogrodu
    - koszenie trawnika
    - drobne konserwacje (np. zamek zamarznie, etc.)
    - ubezpieczenie
    - przeglądy kominiarskie
    - ....

    W zależności od tego, co wliczysz to koszty wychodzą różnie. Jak
    mieszkasz w bloku, to za wszystkie te prace płacisz, bo mieszkańcy
    zwykle nie robią tego samemu. Jak masz dom, to sporą część tych prac
    MUSISZ zrobić.

    Zrób sobie listę i wpisz koszty szacowane na podstawie cen usług w
    twojej okolicy.

    M.

  • 77. Data: 2012-11-01 16:18:38
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-10-29 12:26, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Kris"<k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Kurde, sie czepneli tej mocy jak wyroczni. Jedna ma 40W, druga 60W i
    > modulowana w kotle. Do tego dochodzi cyrkulacja CWU kiedy jest potrzeba, ale
    > 5W mocy pompy CO to chyba na jednym grzejniku.

    Może taka?
    http://www.youtube.com/watch?v=rgyRe-lEWK4

  • 78. Data: 2012-11-01 17:20:15
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Baska" <B...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ps. jeszcze mam pytanko, poza sezonem grzewczym (zimą) jakie sa koszty
    > gazu ? bo zima slyszalam ze ok 1200 zl na 2 miesiace

    zimą to 1200 ludki potrafią miec na miesiąc - budynek budynkowi nierówny :)

    b.