    From: "aalexandrowicz" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kotły CO - z automatyką / bez
    Date: Sun, 6 Nov 2011 13:24:35 +0100

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:j95tdc$2l3n$1@bgp.inds.pl...
    > Witajcie
    >
    > Chciałbym zapytać czy kotły CO mocno rozbudowane np.
    > http://www.enka-ogrzewanie.pl/kotly_set3.html mogą prawidłowo pracować bez
    > tej całej automatyki, sterowników pogodowych, pokojowych itp?
    > Mój hydraulik mówi że to trochę pic, że on może założyć wszystko ale po
    > co, że sobie termostatami poustawiam co chcę (jest tu wątek o
    > elektronicznych - więc rozumiem że można) i powinienem zrobić sobie prostą
    > instalację a nie cudować jak mnie na cuda nie stać.
    >
    > I drugie pytanie - chłop się jeży za każdym razem jak usłyszy "wymiennik"
> [...]

    Oczywiście, że mogą i tej całej automatyki można całkowicie się pozbyć. Z
    resztą ona tylko wprowadza masę problemów i jest powodem kilkukrotnego
    zwiększenia spalania przez taki kocioł, a dodatkowo powoduje olbrzymie
    koszty za energię elektryczną, któa musi to całe badziewie zasilać. Po
    wywaleniu tych wszystkich regulatorów, sterowników, dmuchaw i podajników
    kocioł będzie pracował idealnie. Można wtedy go podłaczyć do instalacji
    zamkniętej i nie trzeba będzie w ogóle żadnych zbiorników czy wymienników,
    które są podatne na zamarznięcia. Naczynia to przeżytek i są tylko i
    wyłącznie powodem zagotowywania się kotła oraz całej masy problemów,
    włącznie z kiepskim spalaniem.

    A tak w ogóle to napisz co mówi Twój hydraulik, bo ciekaw jestem jego
    opinii, gdyż widać, że jest bardzo dobrym fachowcem.