  • Data: 2022-02-01 12:50:35
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01.02.2022 09:20, ąćęłńóśźż wrote:
    > Podobnej ceny się obawiam ?.

    Zwróć uwagę że z jego perspektywy, zarobek stanowi ostatnia składowa.
    Przypuszczam że czy byś chciał założyć 1 RCD czy 2 a może nawet 3 to
    koszt robocizny będzie taki sam lub różnica pewnie 10zł.

    Obdzwoń po okolicy i znajdź elektryka na miejscu żeby miał jak
    najbliżej. Jeżeli masz możliwość to dopasuj się pod niego z terminem, to
    wracając lub jadąc na jakąś robotę możliwe że w ogóle dojazdu nie
    policzy (zapłaci tamten z większą robotą ;-)).

    > Na wszystkie gniazdka mam jedną różnicówkę 3-fazową Hager CD441J 40A,
    a na wypusty górne jednofazową Hager CD241J 40A.
    > PYTANIE:
    > Czy na gniazdka zamiast pojedynczej różnicówki 3-fazowej można dać
    trzy osobne różnicówki 1-fazowe, po jednej na każdą z faz?

    Można, już lepiej tak niż cały dom ma wysiadać bo zmywarka czy czajnik
    losowo wyrzuca. Tylko jeżeli chcesz zostawić tę trójfazową to te nowe
    różnicówki trzeba będzie dobrać z głową - bo skoro miałyby być wpięte
    szeregowo, to żeby nie było tak że wszystko założone a w razie czego
    pierwsza wyskoczy i tak ta trójfazowa (np. będzie miała niższy czas
    reakcji).

    > Nie wiem zresztą, czy na gniazdka idzie więcej, niż jedna faza :-o. A
    może idą dwie fazy (a trzecia na oświetlenie)?

    Dawanie dedykowanej fazy tylko na oświetlenie jest nieoptymalne - ta
    faza w większości przypadków jest wtedy prawie w ogóle nie obciążona
    względem pozostałych. Ja na oświetlenie i gniazda mam wszystkie fazy pi
    razy oko jakoś porozkładane. Wiadomo, są punkty krytyczne jak np.
    indukcja podłączona jest do dwóch innych niż 1-f PC którą mam.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz