    From: Przemolo <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kto poleci firmę budującą takie domy na Śląsku?
    Date: Mon, 23 Aug 2010 07:42:53 +0200

    W dniu 2010-08-22 20:45, William Bonawentura pisze:

    > To, że jest to technologia najbardziej odporna na deformacje terenu spowodowane
    eksploatacją górniczą. Domek szkieletowy tez jest dobrą opcją bo jest z kolei
    "elastyczny". Do tego żelbetowy fundament (nie murowany z bloczków). Za wzmocnienia
    fundamentów dopłaca kopalnia, więc nie jest to problem. Za ramę H w ścianach
    dopłacasz już sam.

    Czy ktoś z Grupowiczów może zetknął się bliżej z domami z prefabrykatów
    keramzytowych? Nie jestem specjalistą w dziedzinie budownictwa, marzy mi
    się niewielki domek (ok. 100m2) ale nie wyobrażam sobie samodzielnego
    nadzorowania budowlańców budujących mi coś w tradycyjnej technologii -
    chciałbym mieć firmę, która szybko zbuduje mi wszystko od fundamentów do
    stanu developerskiego. Do niedawna myślałem o zakupie czegoś na rynku
    wtórnym ale po obejrzeniu ok. 20-30 domów w przeciągu ponad roku
    straciłem nadzieję - każdy by chciał 450-500tyś i to zwykle za dom
    wymagający sporych dodatkowych nakładów finansowych. Tym samym
    zainteresowały mnie domy z prefabrykatów - czy to drewnianych czy
    keramzytowych. Niemniej trochę obawiam się ich wytrzymałości.
    Może ktoś mieszka w takich domach i mógłby coś więcej napisać?